Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä lähetti minut pois, onko ok

Vierailija
02.09.2026 |

Tapasimme ystäväni kanssa. Olimme sopineet, että autan häntä pienessä kodin kunnostukseen liittyvässä tehtävässä. Olin käyttänyt tähän melko paljon aikaa ja vaivaa jo aiemminkin. Teimme sen jutun loppuun ja sitten menimme kahvilaan. Siellä me juttelimme vähän aikaa ihan tavallisia asioita ja sitten ystäväni hymyili minulle ja sanoi, että hänen pitää alkaa tehdä etätöitä ja minä nolaantuneena lähdin yksin pois, tunsin kuin olisin palvelija joka olisi tehtävänsä tehnyt. Tiedän, että hänen etätyönsä on sellaista, jonka voi tehdä omalla aikataulullaan. Tai eikö olisi ollut normaalia kohteliaisuutta vaikka siinä hetki rupatella ja sitten lähteä minun kanssa yhtä matkaa ja sen jälkeen mennä tekemään niitä omia asioitaan? Mitä voi tehdä? Tuntuisi myös pikkumaiselta sanoa tällaisesta.  Mutta jotenkin se loukkasi. Vai pitäisikö ottaa etäisyyttä tähän ihmiseen. Hyväksikäyttääkö hän minua?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko oikeasti lähdepä vetämään siitä?

Maailmassa on murheita, ei niitä kannata kehittää.

Kilttiä, että autoit ystävääsi.

alkaa jutu värittyä--- oikein käskee-   lähde vetämään-  niin varmaan   ja  oikein useita tunteja duunia auttaaksesi-

joku tuolla aapilla vippaa  päässä-  itse ei näe vaan-   vaikka kaikki sanoo täällä  okooooo oli- ei vaan usko.

joo- o,  ehkä on paree, että  jätät sen  fiksun kaveris rauhaan. välit poikki- kerta ei oo ( hah haaa)  sulle tarpeeksi sivistynyttä seuraa-.

joo   lähde  vetääää sen kaveris elämästä - jo tänään-     et kuitenkaan--näytä nyt- häivy

Vierailija
22/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään. Olisiko hänen siis pitänyt saattaa sinut johonkin? Vai viettää koko päivä kanssasi ja ottaa vapaapäivä töistä?

Olemme siis kaupunkilaisia ja tämä tapahtui kaupungin keskustassa, jossa ihmiset tekevät töitä ja seurustelevat kahviloissa ja tällä ystävälläni ei ole työaikaa. Minähän se siinä olin pikemmin ottanut vapaapäivän töistä auttaakseni häntä, tosin minullakin on vapaa työaika. Ei hänen olisi tarvinnut ottaa koko päivää minua varten, mutta ei kai kaverien tapaaminen pääty yleensä sillä tavalla, että ollaan kahvilassa, ja toinen sanoo toiselle, että lähdepä vetämään siitä. kun ei ole aikaisemmin ollut puhe, että on tarkoitus mennä kahvilaan töitä tekemään.

Okei ymmärrän. Olihan tuo vähän tökeröä että ikään kuin ajoi sut pois sieltä kahvilasta. Hienotunteisempaa olisi ollut jos olisitte molemmat poistuneet ja hän olisi jatkanut töitä jossain muualla. 

Tätä minä juuri tarkoitin. Minusta tuntuu että hän ei arvosta minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso kun sinä et maksa ystävällesi palkkaa vaan työnantaja joka sanelee esimerkiksi milloin tehdään töitä tai joku työ on pitää olla valmis. Niin kaikki muutkin tekee, jopa me kaupan myyjät ei jäädä jaarittelemaan ystävien eikä sukulaisten kanssa kesken työpäivän 

Eihän tuo ole se pointti vaan se että ystävä ajettiin ulos kahvilasta. Tapaamisen voi päättää myös ystävällisesti, eikä noin. 

EI AJETTU.

Vierailija
24/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

Vierailija
25/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso kun sinä et maksa ystävällesi palkkaa vaan työnantaja joka sanelee esimerkiksi milloin tehdään töitä tai joku työ on pitää olla valmis. Niin kaikki muutkin tekee, jopa me kaupan myyjät ei jäädä jaarittelemaan ystävien eikä sukulaisten kanssa kesken työpäivän 

Eihän tuo ole se pointti vaan se että ystävä ajettiin ulos kahvilasta. Tapaamisen voi päättää myös ystävällisesti, eikä noin. 

EI AJETTU.

No kyllähän. Ystävä antoi ymmärtää että häivy täältä, tää loppui tähän nyt. 

Vierailija
26/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään. Olisiko hänen siis pitänyt saattaa sinut johonkin? Vai viettää koko päivä kanssasi ja ottaa vapaapäivä töistä?

Olemme siis kaupunkilaisia ja tämä tapahtui kaupungin keskustassa, jossa ihmiset tekevät töitä ja seurustelevat kahviloissa ja tällä ystävälläni ei ole työaikaa. Minähän se siinä olin pikemmin ottanut vapaapäivän töistä auttaakseni häntä, tosin minullakin on vapaa työaika. Ei hänen olisi tarvinnut ottaa koko päivää minua varten, mutta ei kai kaverien tapaaminen pääty yleensä sillä tavalla, että ollaan kahvilassa, ja toinen sanoo toiselle, että lähdepä vetämään siitä. kun ei ole aikaisemmin ollut puhe, että on tarkoitus mennä kahvilaan töitä tekemään.

Okei ymmärrän. Olihan tuo vähän tökeröä että ikään kuin ajoi sut pois sieltä kahvilasta. Hienotunteisempaa olisi ollut jos olisitte molemmat poistuneet ja hän olisi jatkanut töitä jossain muualla. 

Tätä minä juuri tarkoitin. Minusta tuntuu että hän ei arvosta minua. 

Juu. Sä olisit voinut nolata sen samalla tavalla sanomalla, että selvä, ja olisit siirtynyt vaan istumaan kahvilan toiseen pöytään. Eihän ystävää määrätä poistumaan tuolla tavalla. 

Vierailija
27/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Vierailija
28/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista vastailla itse itselleen keskustelupalstalla.

Vierailija
29/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ok? Onko se sama kuin OK, mutta kirjoitettuna väärin?

Vierailija
30/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennukseksi että ystäväni siis ei käyttänyt sanoja että lähde vetämään. Hän oli oikein ystävällinen "lähettäessään" minut pois. Lähdin kahvilasta häntä koipien välissä ja nöyryytettynä. Mietin että olivatko juttuni olleet hänestä tyhmiä tai tylsiä ja jos olisin ollut jotenkin kiinnostavampi niin olisiko hän panostanut vähän enemmän. Tällaiset ajatukset ja tuntemukset eivät kuulu mielestäni hyvään ystävyyteen ja mietin että onko ongelma vain oma herkkyyteni vai onko tuo ihminen tökerö vai ajatteleeko hän jopa että olen tylsä ihminen.

Hän ei ehkä ole sosiaalisesti kovin taitava. Tuo tapaaminen olisi pitänyt lopettaa niin että kumpikin lähtee kahvilasta samaan aikaan. 

Vierailija
31/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuossa äsken vastailin ap:ta myötäillen. Olet hassu jos ajattelet että kaikki vastaa niin kuin sinä. 

Vierailija
32/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tehän juttelitte just niitä näitä- mitä muuta. Tarjosiko vielä kahvit palkkioksi-häh?   Kyllä toinen voi jäädä vielä chillaa kahvilaan vaikka toinen lähtee.  Ei kait sentäs mennä tulla käsikädessä.  Siinä se jäävä voi hoitaa jonkun pikku asiansa tai odottaa seuraavaa tapaamista tai odotella bussia- jtk aikataulua- vaikka varattua aikaa kampaamo, lääkäri jne......  Sieltä voi  lähteä eri aikaan- eikä se " tarkoita" mitään-  jtk vainoharhaa. Sulla kääntyy päässä nyt oikeesti jotain nurin narin.  Ihme itsetunto jos toi ihan ok käytös hämmentää näin pahoin.

Mikä sua vaivaa?

vai ihan yhtaikaisesti samoin askelin poistua- saattaen sut poskisuudelmin ulos-  hah siellä painelet-  hän kääntyy takaisin sinne kaffilaan-  hei hei pälli

Vierailija
33/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet niin? 

Vierailija
34/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tehän juttelitte just niitä näitä- mitä muuta. Tarjosiko vielä kahvit palkkioksi-häh?   Kyllä toinen voi jäädä vielä chillaa kahvilaan vaikka toinen lähtee.  Ei kait sentäs mennä tulla käsikädessä.  Siinä se jäävä voi hoitaa jonkun pikku asiansa tai odottaa seuraavaa tapaamista tai odotella bussia- jtk aikataulua- vaikka varattua aikaa kampaamo, lääkäri jne......  Sieltä voi  lähteä eri aikaan- eikä se " tarkoita" mitään-  jtk vainoharhaa. Sulla kääntyy päässä nyt oikeesti jotain nurin narin.  Ihme itsetunto jos toi ihan ok käytös hämmentää näin pahoin.

Mikä sua vaivaa?

vai ihan yhtaikaisesti samoin askelin poistua- saattaen sut poskisuudelmin ulos-  hah siellä painelet-  hän kääntyy takaisin sinne kaffilaan-  hei hei pälli

Ap ei tehnyt itse päätöstä lähtemisestä, sittenhän olisikin ihan ok. Tuossa ap:n ystävä antoi "käskyn" että ap:n on nyt lähdettävä. 

Vierailija
35/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli työstä. Ei mistään muusta.

(Minä lisään aina ihan hyvää hyvyyttäni, kun olen loukannut muita.)

Vierailija
36/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI AJETTU.

Ihmeellisesti alkaa värittyä.  EI LÄHETETTY EDES POIS KUTEN AP KERTOILEE.  EI HEITETTY ULOS. EI AJETTU.

Vierailija
37/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi ei ole herkkyys vaan kuvitelmat, joita sinulla on muiden tarkoitusperistä ja toiminnan syistä. Asetat ystäväsi toiminnalle merkityksiä, joita et voi tietää hänen tarkoittaneen.

Vierailija
38/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Ymmärsit jotain väärin. Ap ilmeisesti painostettiin lähtemään, Ap olisi halunnut vielä jäädä kahvilaan. Ystävä oli törkeä. 

Vierailija
39/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa inhottavaa oli se että ystävä otti ikään kuin valta-aseman ja määräsi sen missä ap saa olla. 

te ootta ihan sairaita  jos saatte tuosta stoorista mitään väärää.

Vierailija
40/78 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko olla trolli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi