Ai tohon loppui TWIN PEAKS! Voi vitsi sentään,
Kommentit (15)
samoin näyttely, lavastus ja kuvaus. Mutta kyllä ärsyttää kun kaikki jäi kesken ja auki.
olin vielä lapsonen silloin kun ensi kerran tämä kyseinen sarja esitettiin tv:ssä, joten tämänkertainen katselunautinto oli ensimmäinen laatuaan. Loppu oli siis yllätys.
tämä oli kolmas kerta kun kyseinen sarja on Suomessa esitetty.
Ekalla kerralla olin varmaan vielä liian pieni ja toisella kertaa liian teini (muuta tekemistä kuin tv:n katselu) ja nyt kolmannella kerralla ikä, aika ja kiinnostus riitti :)
Sarjan alkujaksoja muistin nähneeni, ja juuri sen, jossa Bob/Leland tappoi Maddyn. Onneksi en enempää; olin silloin jotain 14v ja aika herkkis. Katsoin sarjan nyt läpi ihan " terapiaksi" vaikka ei kyllä muuten olisi jaksanut kiinnostaa. Tuo lopun kohtaus, " pimeässä majassa" missä kaikki sekoili, juoksi ja kirkui mielipuolisena valojen vilkkuessa oli tosi pelottava nytkin kolmekymppisenä!
Onneksi on ohi tuokin typerä sarja.
Loppu on edelleen hirveä, sellainen mistä ei saa mitään tolkkua eikä mitään järkeä missään. Inhoan sellaista. Kuitenkin se kun Bob menee Cooperiin, on samaan aikaan hyvä ja tosi ärsyttävä. Näin koko yön ihme unia, hyi!
Eli hän oli siis psyykkisesti sairas. (En katsonut nyt, muistan ekasta näytäntökerrasta.) Aika kummallinen sarja.
mutta tekijöiden riitautuessa televisioyhtiön kanssa loppuikin liian aikaisin eli vähän niinkuin kesken.
Ekalla uusintakerralla olin ulkomailla, enkä harmikseni nähnyt Twin Peaksia silloin. Sitäkään en enää muistanut, että toinen tuotantokausi oli niin paljon huonompi kuin ensimmäinen. Väkisin jatketun oloinen, olisi kannattanut jättää sarjan teko ensimmäisen kauden jälkeen. Ja musta sen Bobin olisi kannattanut antaa kadota metsään eikä ottaa enää uudestaan mukaan.
Netistä kans kattelion tietoa tosta Twin Peaks-hommasta, kun ärsytti niin kovaa, kun se loppui niin kesken.
David Lynchillä on siis aluksi ollut tarkoituksena, että Lauran murhaaja selviäisi vasta sarjan viimeisessä jaksossa, mutta elokuvayhtiö, tuottajat tms. ovat vaatineet, että murhaaja on selvitettävä aiemmin. Murhaajan selvittyä katsojaluvut tipahtivat niin rajusti, että sarjaa ei saatu enää jatkaa.
Sarjan luonnehan muuttuu kans aika rajusti Lauran murhaajan selvittyä, joka taas kuulemma johtuu siitä, että loppujaksoja on kirjoitettu myös muiden kirjoittajien toimesta kuin vaan David Lynchin, joka oli siihen aikaan kuvaamassa myös elokuvaansa ja aika ei ilmeisesti riittänyt kaikkeen.
Red Roomissa on kaikkien ihmisten " paha puoli" eli jokaisen pahempi kaksoisolento ja tarkoitus oli tulevissa jaksoissa selvittää, että Cooperin paha kaksoisolento pääsi ulos ja myöhemmin siis oikea Cooper olisi päässyt vapauteen ja Bobin riivaama paha Cooper olisi joutunut takaisin punaiseen huoneeseen.
Poison Ivy
siis ihmisen vartalon. Lauran isä oli siis tämän bobin riivama, vallassa ja tällöin tappoi Lauran. Lauran isän sitten kuoltua, Bob lähti hänen ruumistaan ja etsi uuden isännän jonka kautta toimia.
Mutta koko homma loppui siihen, että se Bob oli Dale Cooper(issa) se hakkasi päätään peiliin ja nauroi kun peilistä katsoi Bob!