Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"äiti mulla on vieläkin nälkä"

Vierailija
01.09.2026 |

T. 14v teini syötyään kolme kertaa lautasellisen perunoita makkarakastikkeessa, salaattia, leipää juustolla ja kasviksilla sekä jälkkärivanukkaan 

Mikä ruoka pitäisi paremmin nälkää? Ruokahalu on tällä hetkellä pohjaton. 

(Vanhin lapsi on tyttö joten tää suursyömäryys ei oo mulle yhtään tuttua)

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carnivore. 1-2 kertaa päivässä syömistä riittää. Keho toimii ketoneilla ja verensokerit ei ole enää riippuvaisia ruokaryrmistä, joten olo on tasainen. Lisäksi rasvaista lihaa ei voi syödä liikaa, kun keho laittaa luonnollisesti sille stopin. Hiilarimuusia yms voi helposti vetää liikaa. Toki jos tykkää laittaa ruokaa 5 kertaa päivässä, olla ruokapöydässä 5 kertaa päivässä, siivota jäljet 5 kertaa päivässä, suunnitella jatkuvasti monipuoleisia ruokalajeja, ostaa kaupasta niihin monia eri raaka-aineita ja synnyttää muovijätettä monikertaisesti niin kannattaa jatkaa hiilariruokavaliolla (=perus suomiruokavalio) ja kuunnella jatkuvaa nälkää. 

Mee nyt jo kuuseen. Teinipojalle ei todellakaan riitä mikään 1 tai 2 ruokaa päivässä. Keski-ikäiselle toimistotädille riittää.

Riittäähän. Olen eri, mutta itsekin olen ollut teinipoika, eikä ruokaa tarvitse viittä kertaa päivässä mättää.

Vierailija
62/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nämä teidän suursyömärilapset ovat? Omat lapseni pärjäsivät aina normaaliannoksilla. Yksi lautasellinen. Eivät olleet laihoja eivätkä ylipainoisia. Normaalin hoikkia.

Mun poika on jopa alipainon puolella. 160cm/52kg oli viimeksi. Siksi en ole huolissani että syö. Haluan vaan oppia tekemään täyttävämpää ruokaa että ei jää tunne että on nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinilla terästettyä pannukakkua jo aamulla. Korvaa osa jauhoista vaikka soija- tai heraproteiinijauheella. Muista laittaa kardemummaa. 

Miksi ihmeessä tukkia suolensa tuollaisella moskalla. Ei ole ihmisruokaa eläimen liha tai proteiinilisä

Vierailija
64/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nämä teidän suursyömärilapset ovat? Omat lapseni pärjäsivät aina normaaliannoksilla. Yksi lautasellinen. Eivät olleet laihoja eivätkä ylipainoisia. Normaalin hoikkia.

Mun poika on jopa alipainon puolella. 160cm/52kg oli viimeksi. Siksi en ole huolissani että syö. Haluan vaan oppia tekemään täyttävämpää ruokaa että ei jää tunne että on nälkä.

Ei ole mitään sellaista. Jos pojalla on nestehukka ja saa suoloja vaan ruuasta niin sitten ruokaa menee paljon. Keitto on parasta ruokaa, sekä leipä. Keitto jossa on paljon nestettä ja suolaa, jotka ovat ihmiskehon metaboliikan perusta. Seuraavaksi tärkein tekijä on hiilari eli energia. Ravintoaineita tarvitaan kaikista vähiten ja poika osaa myös itse pyytää niitä - jotakin tiettyä makua, pähkinää, tai muuta vastaavaa

Vierailija
65/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carnivore. 1-2 kertaa päivässä syömistä riittää. Keho toimii ketoneilla ja verensokerit ei ole enää riippuvaisia ruokaryrmistä, joten olo on tasainen. Lisäksi rasvaista lihaa ei voi syödä liikaa, kun keho laittaa luonnollisesti sille stopin. Hiilarimuusia yms voi helposti vetää liikaa. Toki jos tykkää laittaa ruokaa 5 kertaa päivässä, olla ruokapöydässä 5 kertaa päivässä, siivota jäljet 5 kertaa päivässä, suunnitella jatkuvasti monipuoleisia ruokalajeja, ostaa kaupasta niihin monia eri raaka-aineita ja synnyttää muovijätettä monikertaisesti niin kannattaa jatkaa hiilariruokavaliolla (=perus suomiruokavalio) ja kuunnella jatkuvaa nälkää. 

Mee nyt jo kuuseen. Teinipojalle ei todellakaan riitä mikään 1 tai 2 ruokaa päivässä. Keski-ikäiselle toimistotädille riittää.

Riittäähän. Olen eri, mutta itsekin olen ollut teinipoika, eikä ruokaa tarvitse viittä kertaa päivässä mättää.

Monesti tarvitsee kun liikkuu ja kasvaa. 4 on varmaan aika minimi.

Vierailija
66/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kiva kun ruuan hinnat koko ajan vaan nousevat. Meidän kolmen teinin, miehen ja mun ruokalasku valehtelematta lähes tonnin kuukaudessa. 

Ei lapsia voi kieltää syömästä. Liha ja kana tosi kallista nykyään! 

Peruna maksaa tällä hetkellä 50snt kilo. Syötä pojalle 4kg perunaa ja suolaa päivässä niin vatsa on täynnä ja valitus loppuu. Vettä lisäksi niin suoli ei mene tukkoon.

Vierailija
67/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi miettiä onko perheellä resursseja kasvattaa samaan aikaan luita, jänteitä, faskiaa ja rakentaa lihaksia. Lihakset ovat sinänsä ylipainoa, lihaläskeyttä. Rungon ja voiman rakentamiseen ei tarvita lihaksia, päin vastoin se kuormittaa kehoa ihan turhan päiten ja tekee ihmisestä kömpelön, rumankin.

Vierailija
68/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi voit tehdä munakkaan valmiiksi tai proteiinipannarin, tai edes keittää munia mitä voi laittaa leivän päälle. Puuroon banaania ja raejuustoa ehkä myös rahkaa.

Vierailija
69/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuon kokoinen ja kolmen lautasellisen, leipien ja jälkiruoan jälkeen on vieläkin nälkä, niin enpä ole omassa elämässäni moiseen törmännyt. En ole itse ollut sellainen, eikä omat lapsenikaan. Jotkut jättikokoiset teinit ehkä ovat olleet.

Vierailija
70/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa esimerkiksi voin energiasisältö. Vertaa sitä vaikka lautaselliseen puuroa tai johonkin muuhun normaaliin annokseen. Carnivoressa helposti menee 1/4 paketista päivässä. Se on totta että kun hiilarit jättää pois niin rasvaa täytyy lisätä tuntuvasti, jotta keho saa riittävästi energiaa päivään.

Vierailija
71/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolehtia pitkin päivää myös riittävästä nesteen ja kuidun saannista. Ja siitä että ruokailurytmi on säännöllinen eikä vain iltaruoan varassa mennä koko päivää. 

Varmasti tulee niitäkin kausia, kun nälkä on jatkuvasti, mutta aivot voi myös tulkita janon näläksi ja liian vähäinen tai huonolaatuinen syöminen päivällä kostautuu illalla. 

Vierailija
72/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa ruuissa ole lainkaan PROTEIINIA

Syötä enemmän proteiinia.

Vierailija
73/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena aina nälkä. Jälkikäteen tajunnut että ei se perusperuna ja höttökastike nakeilla tai jollain kaupan lihapullilla, jotka sisältää lähinnä vehnäjauhoa, ole mitään ravitsevaa ruokaa. Pitää olla aitoa Ruisleipää (EI ruispaloja jotka myös melkein pelkkää vehnää) ja oikeaa lihaa tai lihapitoisia nakkeja. Salaatin lisäksi porkkanaraastetta, kaaliraastetta, naurista, lanttua ja muuta oikeaa ruokaa. Raejuustoa salaattiin mukaan tai vaikka leipäjuustoa jossa myös paljon proteiinia. Välipalaksi kunnon smoothieta jossa banaania, marjoja, maitorahkaa ja turkkilaista jogurttia. 

Vierailija
74/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi miettiä onko perheellä resursseja kasvattaa samaan aikaan luita, jänteitä, faskiaa ja rakentaa lihaksia. Lihakset ovat sinänsä ylipainoa, lihaläskeyttä. Rungon ja voiman rakentamiseen ei tarvita lihaksia, päin vastoin se kuormittaa kehoa ihan turhan päiten ja tekee ihmisestä kömpelön, rumankin.

Nyt puhutaan syömisestä, ei lihasten kasvattamisesta.

Vierailija
75/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena aina nälkä. Jälkikäteen tajunnut että ei se perusperuna ja höttökastike nakeilla tai jollain kaupan lihapullilla, jotka sisältää lähinnä vehnäjauhoa, ole mitään ravitsevaa ruokaa. Pitää olla aitoa Ruisleipää (EI ruispaloja jotka myös melkein pelkkää vehnää) ja oikeaa lihaa tai lihapitoisia nakkeja. Salaatin lisäksi porkkanaraastetta, kaaliraastetta, naurista, lanttua ja muuta oikeaa ruokaa. Raejuustoa salaattiin mukaan tai vaikka leipäjuustoa jossa myös paljon proteiinia. Välipalaksi kunnon smoothieta jossa banaania, marjoja, maitorahkaa ja turkkilaista jogurttia. 

Makkaroissa ja nakeissa ei ole paljoa proteiinia, ei edes niissä "lihapitoisissa"

Kunnon kanaa ja naudanlihaa (ei mielellään jauhettua).

Vierailija
76/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 10-18v iässä lapsen on todella tärkeää saada tarpeeksi ja monipuolista ruokaa, jotta lapsi voi kiihkeän kasvun aikana kasvaa pituutta ja saada lihaksia niin paljon kuin hänelle on mahdollista. Aika monet vanhemmat antavat liian vähän ruokaa lapsilleen ja lapsi on aliravittu eikä kasva hyvin. 

Vierailija
77/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kiva kun ruuan hinnat koko ajan vaan nousevat. Meidän kolmen teinin, miehen ja mun ruokalasku valehtelematta lähes tonnin kuukaudessa. 

Ei lapsia voi kieltää syömästä. Liha ja kana tosi kallista nykyään! 

Niin kai kun se on täysin turhaa ja kuluttaa turhaan sekä luonnon resursseja että ihmisen kehoa. Jos jostain syystä olisi pakko syödä paljon proteiineja - mitä ei ole - niitä saisi edullisesti esimerkiksi palkokasveista tai jos on niin aivoton että ei kykene kasvisruokavalioon, niin lihaa riittäisi n. 60g per päivä. 

Nykyihmiset syövät aivan liikaa lihaa ja keho yrittää metabolisoida sitä energiaksi. Se on kuluttavaa, typerää ja kallista kaikille, sekä sille syöjälle että maailmalle. Lihan syönnissä ei ole mitään hienoa.

Ruokavalion perusta on:

- Suola ja vesi. Ihminen pärjää näillä kuukausia, vuosia. 

- Hiilihydraatit ja tärkkelys. Näistä keho metabolisoi kevyttä energiaa. Erityisesti kypsennettynä tämä on keholle helppoa ja kevyttä. 

- Mineraalit. Suurimman osan saa luonnollisesta merisuolasta, loput keho osaa itse pyytää esimerkiksi pähkinöistä ja rikkaista vihanneksista (joita ei heviosastolla ihan hirveästi valitettavasti ole). 

Kaikki muu on turhaa. Liha on täysin turhaa ihmiselle. Jopa palkokasvit ovat siinä ja siinä tarvitaanko niitä mihinkään. Rasvoja ei tarvita sen enempää kuin mitä niitä saa välillä pähkinöistä.

Vierailija
78/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sellaista. Jos pojalla on nestehukka ja saa suoloja vaan ruuasta niin sitten ruokaa menee paljon. Keitto on parasta ruokaa, sekä leipä. Keitto jossa on paljon nestettä ja suolaa, jotka ovat ihmiskehon metaboliikan perusta. Seuraavaksi tärkein tekijä on hiilari eli energia. Ravintoaineita tarvitaan kaikista vähiten ja poika osaa myös itse pyytää niitä - jotakin tiettyä makua, pähkinää, tai muuta vastaavaa

Tämän on pakko olla vitsi.

Vierailija
79/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa esimerkiksi voin energiasisältö. Vertaa sitä vaikka lautaselliseen puuroa tai johonkin muuhun normaaliin annokseen. Carnivoressa helposti menee 1/4 paketista päivässä. Se on totta että kun hiilarit jättää pois niin rasvaa täytyy lisätä tuntuvasti, jotta keho saa riittävästi energiaa päivään.

Jep, voita ei ole mitään järkeä syödä tuollaista määrää, eikä ihmisen suolistoa ole tehty pitkiin paastoihin (etenkään teini-iässä).

Vierailija
80/149 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuon kokoinen ja kolmen lautasellisen, leipien ja jälkiruoan jälkeen on vieläkin nälkä, niin enpä ole omassa elämässäni moiseen törmännyt. En ole itse ollut sellainen, eikä omat lapsenikaan. Jotkut jättikokoiset teinit ehkä ovat olleet.

No ymmärtänet nyt miksi tämä ruoan tarpeen kasvu tuli mullekin puskista. En ole itsekään tarvinnut nuorena enemmän ruokaa eikä mun esikoinen, mutta me ollaan erilaisia. Mun poika myös liikkuu tosi paljon ja opin että oon tarjonnut hänelle liian vähän proteiinia. Ehkä myös aamupalat ja välipalat ovat olleet heppoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan