Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"äiti mulla on vieläkin nälkä"

Vierailija
01.09.2026 |

T. 14v teini syötyään kolme kertaa lautasellisen perunoita makkarakastikkeessa, salaattia, leipää juustolla ja kasviksilla sekä jälkkärivanukkaan 

Mikä ruoka pitäisi paremmin nälkää? Ruokahalu on tällä hetkellä pohjaton. 

(Vanhin lapsi on tyttö joten tää suursyömäryys ei oo mulle yhtään tuttua)

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 14 v poika teki itse itsellensä välipalaksi ”suklaavanukasta” johon tuli keitettyjä kananmunia, kaakaojauhetta, vähän maitoa ja sokeria. Sanoi kyllä että aika täyttävää tavaraa ja maha täyttyi sillä. 

Voisit laittaa myös lapsesi tekemään ruokaa. Samalla lapsi näkee kuinka suuren vaivan joutuu näkemään ruoan eteen.

Ei ole turvallista antaa 14vn valmistaa itse ruokia

Tämä on täysin totta. 14-vuotias voi saada itsenäisestä ruuanlaitosta kipinän ryhtyä vaikka kokiksi. Se on hengenvaarallinen vaihtoehto! Parempi antaa teinin vain istua pelaamassa pleikkaa ja valmistautua tulevaan tukiloisen elämään. Se ei riko hänen psykologisen turvallisuudentilaansakaan. 

262/265 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% maapähkinävoi pitää hyvin nälkää. Siinä on paljon rasvaa ja paljon proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ap:n makkarakastike samanlaista kuin setäni tekemä nakkikeitto. Sedän keitossa oli 10 litran kattilallisessa yksi nakki :D

Vierailija
264/265 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu. Äiti ei edes tiedä varmaksi mitä poika syö aamiaiseksi, ehkä jotain höttöleipää ja vesipitoisia kasviksia? Koulussa ruokana porkkananappeja. Eipä ihme että on kotona jo nälkäinen.

Juota jatkossa pojalle ennen kotiateriaa isohko lasillinen vettä. Lisää kylläisyyden ja täyttävyyden tunnetta. Ja lisää ruokiisi enemmän sitä proteiinia.

Vierailija
265/265 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu. Äiti ei edes tiedä varmaksi mitä poika syö aamiaiseksi, ehkä jotain höttöleipää ja vesipitoisia kasviksia? Koulussa ruokana porkkananappeja. Eipä ihme että on kotona jo nälkäinen.

Juota jatkossa pojalle ennen kotiateriaa isohko lasillinen vettä. Lisää kylläisyyden ja täyttävyyden tunnetta. Ja lisää ruokiisi enemmän sitä proteiinia.

Juota? Eikö 14v osaa itse juoda?