Suomen Yrittäjiltä kova esitys: Työaika pidemmäksi, arkipyhät palkattomiksi
Suomen Yrittäjien pääministerisuosikki Riikka Purra toteuttaisi varmasti nämä.
Kommentit (35)
Tämähän idea oli aikoinaan Sipilän märkä uni, se ensimmäinen aivopieru kun pääsi valtaan.
Kukaan ei ota enää su-vuoroja jos niistä ei makseta lisiä.
Mitäs jos niitä työtunteja lisättäis palkkaamalla uusia työntekijöitä sen sijaan että kiskotaan enemmän jo olemassa olevien selkänahasta? Mitä jos osa-aikaisille annettas lisää tunteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla sama meininki kuin Venäjällä. Toisaalta, sitähän täällä on haluttukin.
Itse asiassa Venäjällä on se systeemi, että pyhäpäivän osuessa viikonloppuun seuraava maanantai on vapaa. Jotain ne tekevät paremmin sielläkin, saisi olla meilläkin.
En tarkoittanut tuotakaan. En edes tiennyt tuota. Mutta kiva huomata että jopa Venäjällä tehdään asioita fiksummin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos niitä työtunteja lisättäis palkkaamalla uusia työntekijöitä sen sijaan että kiskotaan enemmän jo olemassa olevien selkänahasta? Mitä jos osa-aikaisille annettas lisää tunteja?
Tällä hetkellä osa-aikaisuus ei ole hyvä idea kun suojaosuus poistettiin ja jokainen tienattu euro leikkaa yleistukea tai soviteltua tukea 50snt. Pahimmillaan siis tilanne voi mennä täysin +-0 jos on vielä työmatkat mitä kulkea autolla.
Vierailija kirjoitti:
Voitoista pitäisi karsia. Ei ole mahdollista. Loinen tarvitsee ilmaisen rahan elääkseen.
Tosi hyvä. Ihmiset ei osta yrityksiltä mitään, kun ei ole rahaa ja saadaan kauppakeskukset konkurssiin.
Pentikäinen harras. Lestadiolainen. Tätä se kristillisyys on parhaimmillaan.
Itse ostan vain ruokaa ja shampoota. Muuta en osta. No, voin ostaa Rustasta tai Puuilosta shampoota, muuta en osta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vain ruokaa ja shampoota. Muuta en osta. No, voin ostaa Rustasta tai Puuilosta shampoota, muuta en osta.
3 euroa shampoopullosta. Kyllä sillä Rusta ja Puuilo tekee voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ostellaan muuta sitten, kun tulee niitä vakituisia kokoaikatöitä. Niitä odotellessa ostetaan vain shampoota ja ruokaa.
Jos saan vakituisen kokoaikatyön niin voin ostaa sitten Rustasta verhot. Muuten en osta. Ostaminen edellyttää vakituista kokoaikatyötä.
PersuSuomi kohti kansallissosialismia.
Oikein ! Duunarikommarit ruotuun ja Suomi nousuun !
Nyt on aloittajalla sisälukutaito hukassa. Ei Suomen Yrittäjät ry. odota ihmettä ja Riikan nousua pääministeriksi. Tuo lista oli tehty nyt syksyn budjettiriiheä varten, eli yrittäjät odottavat näitä muutoksia tehtäväksi jo nykyhallituksen istuessa. Keskeisimmät vaatimukset tuon työajan pidentämisen lisäksi ovat yrittäjien omavastuun lyhentäminen sairaslomien maksamisessa. Datakeskuksille annettavan veroedun peruminen ja sen ohjaaminen tukena itäsuomen yrittäjille, jotka ovat kärsineet itärajan sulkemisesta ja sikaruton leviämisestä Suomeen.
Itse asiassa Venäjällä on se systeemi, että pyhäpäivän osuessa viikonloppuun seuraava maanantai on vapaa. Jotain ne tekevät paremmin sielläkin, saisi olla meilläkin.