Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kotisiivooja laskuttaa 35€/h!?

Vierailija
31.08.2026 |

Anopille oli tilattu siivooja kerran viikossa käymään. 2 tunnin nurkissa pyöriminen kustantaa 70€!! Eihän tässä ole mitään järkeä. Aika kova tuntihinta pölyjen pyyhkimisestä. Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä, jos ei rahasta ole puutetta.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei ihmiset siivoa itse kotiaan?

Vierailija
62/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ota sukulainen siivoamaan. 

Mutta sen ei tarvitse olla tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä menee aikaa, kun matot imuroi molemmilta puolilta. Ei niitä pölyisenä voi lattialle laittaa.

Vierailija
64/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Matkat työkohteeseen ei ole ilmaisia. Käytännössä työaikaa menee se 3h josta sivukulut + kuljetuskustannukset. Lisäksi pesuaineet, laitteet jne.

Ei tosta viivan alle jää yrittäjälle paljoa. 

Olen nähnyt laskun, missä kilometrikorvaukset laskutettiin asiakkaalta siivouksen lisäksi.

taloyhtiöissä noi käyttää vieraspaikkoja.  omakotitalossa piha, keskustoissa kylläkin on vaikea löytää p.paikkaa

Vierailija
65/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on vielä se että siivoavat huonosti. Itse saa esim. vessan lavuaarin jynssätä noiden jäljiltä.

Vierailija
66/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä vie edes mattoja ulos. Ajatella. Kaikki on kallista. 

Oikeastiko? Meillä on sovittu siivouksesta aika lailla tarkasti, mitä tekevät ja esim. mattojen puistelu ulkona kerran kuukaudessa on sopimuksessa. Tosin asutaan omakotitalossa, ei tarvitse raahata tuuletusparvekkeelle.

Vierailija
67/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en pidä siivoamisesta ja maksan mieluummin siitä, että joku tekee sen puolestani.

Vierailija
68/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisiä nämä vanhukset, joiden mielestä heidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Ällöttäviä kitupiikkejä, jotka eivät arvosta muiden aikaa eikä ammattitaitoa. Parasta on "siivoavat" ihan itse.

Vierailija
69/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin vessan katon, tulee hometta.

Vierailija
70/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Matkat työkohteeseen ei ole ilmaisia. Käytännössä työaikaa menee se 3h josta sivukulut + kuljetuskustannukset. Lisäksi pesuaineet, laitteet jne.

Ei tosta viivan alle jää yrittäjälle paljoa. 

Olen nähnyt laskun, missä kilometrikorvaukset laskutettiin asiakkaalta siivouksen lisäksi.

Noin ovat LVI-ja sähköasentajat tehneet jo kauan. Miksei siis siivoojatkin?

Vierailija
71/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielisiä nämä vanhukset, joiden mielestä heidän pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Ällöttäviä kitupiikkejä, jotka eivät arvosta muiden aikaa eikä ammattitaitoa. Parasta on "siivoavat" ihan itse.

Parasta on, että "siivoavat" ihan itse.*

Vierailija
72/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun voi olla vaikka sairas niin ettei pysty. Tai voi olla niin kiireinen ettei ehdi. Saattaa olla että itse saa enemmän palkkaa kuin mitä se siivooja maksaa, niin ettei kannata. Tai sitten voi olla ihan vaan laiska niin ettei viitsi. Kaikki ihan yhtä päteviä syitä palkata asiaan ammattilainen, joka samalla tulee työllistetyksi. Molemmat siis voittaa. 

Vierailija
73/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kilometrit laskutetaan ainakin maaseudulla.

Vierailija
74/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä vie edes mattoja ulos. Ajatella. Kaikki on kallista. 

Miksi matot pitäis viedä ulos? Imurit on keksitty.

Vierailija
75/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä se vanhus hinnasta valita vaan miniä.

Vierailija
76/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en pidä siivoamisesta ja maksan mieluummin siitä, että joku tekee sen puolestani.

Ethän maksa, vaan valitat siitä, että pitää maksaa.

Vierailija
77/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä

Mitä ihmettä? Se, että ammattilainen on kouluttautunut hommaan ja tekee sitä työkseen, ei sinusta ole maksamisen arvoista, mutta jollekin sukulaistytölle saman voi kuitenkin maksaa...? Oletko ihan kaali?!

Ammattilainen, joka kouluttautunut hommaan :D työskentelin siivoojana opintojen ohessa, eikä ollut koulutusta tohon hommaan. Parin tunnin perehdytys miten koneet toimii ja siivoomaan. Koululainen pystyy kyllä samaan, jos tahtoa löytyy ja vastuuntuntoa. Osa siivoojista on niin huithapeleita, että ei erota onko siivottu vai ei.

Vierailija
78/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä se vanhus hinnasta valita vaan miniä.

Miksi miniä maksaisi anopin siivouksen? Kai anoppi nyt omat kulunsa maksaa kuten muutkin ihmiset? Eli kyllä se valitus on lähtöisin siltä, joka maksaa.

Vierailija
79/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siivoojan ammattia korkealle ja he tarvitsevat rahaa elämiseen. Yleinen hintojen nousu ei ole heidän vika. Siivouspalveluihin pitäisi olla yksityisilläkin varaa, ei vaan isoilla firmoilla ja rikkailla. Miten joku pienipalkkanen eläkeläinen maksaa tuon hinnan?

Vierailija
80/125 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku ulkomaalainen opiskelija 10€/h siivoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi