Siis kotisiivooja laskuttaa 35€/h!?
Anopille oli tilattu siivooja kerran viikossa käymään. 2 tunnin nurkissa pyöriminen kustantaa 70€!! Eihän tässä ole mitään järkeä. Aika kova tuntihinta pölyjen pyyhkimisestä. Mieluummin ottaisi edes jonkun sukulaistytön siivoamaan, ja antaisi sitten tuon summan vaikka käteisenä, jos ei rahasta ole puutetta.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa kotitalousvähennyksen.
Riippuu eläkkeen suuruudesta. 1000 euron eläkkeestä ei mene veroja eikä saa verovähennystä.
Noin pienellä elänkeelä kannattaa kysyä vanhuspalveluista hva:n siivousseteliä. Hinta puolittuu. Raja on jotain netto alle 1200.
Vierailija kirjoitti:
Kun siitä rahasta pitää maksaa verot ja muut lakisääteiset maksut. Käteen jää noin 20€/h. Eipä ole paljon. Jos on työntekijä, niin käteen jää 12 €/h.
Ne on yrittäjän maksuja ei asiakkaan maksuja. Osa niistä voidaan siirtää asiakkaan maksettavaksi, ei kaikkea. Ei keneköön elömä ole ilmaista ei edes yrittäjän vaikka yrittäjät niin luule. Tämä yrittäjien ajatusmalli että.minun maksut pitää siirtää muiden maksettavaksi on juuri se syy minkä takia temput ja muut ulkomaankaupan voittaa aina suomalaisen yrittäjän tarjonnan. Ihan joka asiassa mikä suomessa.myydään yrittäjän toimesta on aivan järkyttävän paljon katetta
Meillä oli sen verran matkaa vierailla mummon luona, että ei haluttu sitä vierailua käyttää siivoamiseen. Silloin sai esim sotaveteraaneilta valita jotain avustusta ja valiittiin sitten siivouspalvelu.
Eivätkä vie edes mattoja ulos. Ajatella. Kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa kotitalousvähennyksen.
Riippuu eläkkeen suuruudesta. 1000 euron eläkkeestä ei mene veroja eikä saa verovähennystä.
Toimiiko se näin? Miten ne sitten voi mainostaa hintaa kotitalousvähennyksen jälkeen vaikka eivät tiedä palkkaa/eläkettä.
Lapsi voi saada kotitalousvähennyksen jos kustantaa vanhemmilleen siivouksen.
Siivouskyvyttömät saa siivouksen ilman alvia kun tilaa siivousliikkeeltä jokA siihen on sitoutunut ja jolla ly-tunnus. Siivousliike itse päättää inko ikää tsi kunto riittävän huono. Ek rarvitse mistään "anoa."
Omakotitalon siivoukseen menee 4 h ja kaksion 2 h.
Sen mukaanhan se on maksettava miten tilavasti asuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sen verran matkaa vierailla mummon luona, että ei haluttu sitä vierailua käyttää siivoamiseen. Silloin sai esim sotaveteraaneilta valita jotain avustusta ja valiittiin sitten siivouspalvelu.
Niin, jos on sotaveteraani tai ollut lottana sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä vie edes mattoja ulos. Ajatella. Kaikki on kallista.
Eivätkä keräile tavaroita lattialta eli pitää olla vain kalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siitä rahasta pitää maksaa verot ja muut lakisääteiset maksut. Käteen jää noin 20€/h. Eipä ole paljon. Jos on työntekijä, niin käteen jää 12 €/h.
Ne on yrittäjän maksuja ei asiakkaan maksuja. Osa niistä voidaan siirtää asiakkaan maksettavaksi, ei kaikkea. Ei keneköön elömä ole ilmaista ei edes yrittäjän vaikka yrittäjät niin luule. Tämä yrittäjien ajatusmalli että.minun maksut pitää siirtää muiden maksettavaksi on juuri se syy minkä takia temput ja muut ulkomaankaupan voittaa aina suomalaisen yrittäjän tarjonnan. Ihan joka asiassa mikä suomessa.myydään yrittäjän toimesta on aivan järkyttävän paljon katetta
"Osa niistä voidaan siirtää asiakkaan maksettavaksi, ei kaikkea."
Miten oikein kuvittelet yritystoiminnan pyörivän?
Kannattaa laittaa vuoden lopussa kotitalous vähennykseen, saa rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee just niin että ottaa jonkun sukulaistytön tai kaverin kaverin siivoomaan ja palkka maksetaan käteisellä ilman veroja.
Jälkikin on sitten eri. Kuka korvaa, jos jotain menee rikki?
Ei taida olla mitään eroa "ammattilaisen" jälkeen verrattuna. Voi olla huomattavasti parempi, kun sukulaistyttö siivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa vuoden lopussa kotitalous vähennykseen, saa rahat takaisin.
Niin, riippuu paljonko maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on varmaan halvimmasta päästä. Jotkut veloittaa 50€ tunti.
Aika kallista! Meillä päin näyttäisi olevan melkein kaikilla 35 euron tuntumassa tuntihinta. Itsenäisiä yrittäjiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee just niin että ottaa jonkun sukulaistytön tai kaverin kaverin siivoomaan ja palkka maksetaan käteisellä ilman veroja.
Jälkikin on sitten eri. Kuka korvaa, jos jotain menee rikki?
Ei taida olla mitään eroa "ammattilaisen" jälkeen verrattuna. Voi olla huomattavasti parempi, kun sukulaistyttö siivoaa.
Minusta ne ammattilaiset mitä meillä on käynyt, ovat olleet nopeita ja tehokkaita. Saavat paljon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä mielestäni myös varsinkin, kun ei niistä ammattisiivoojistakaan koskaan tiedä miten hyvää jälkeä tekevät. Suomessa kaikki on ylihinnoiteltua, eikä rahaa elämiseen ole, koska verot, verot, verot..
Kenenkään ei pidä siivota paskojasi ilmaiseksi. Kyllä siitä pitää kunnon korvaus saada.
Meillä meni tänä aamuna kahdelta kaksi tuntia siivouksessa, tehtiin vähän perusteellisempi siivous. Kaikki 15 kaukossäädintäkin putsasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että yrittäjän pitäisi mielestäsi käydä siivoamassa vaikka sitten tappiolla jos ei asiakkaalta saa laskuttaa kuluja? Erikoinen yritysmalli. Kokeilepa miten sinulla sen kanssa sujuisi.
Vierailija kirjoitti:
Käy sitten itse halvemmalla siivoamassa, jos oikein innostut niin maksa siitä rahasta vielä kaikki työnantajakulut ja verot.
juurikin noin. matkakulut, materiaalikulut- useimmat siistijät tuovat omat ammattimaiset välineet ja aineet. myös he pesevät mm rievut itse- vesikulut huom.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni tänä aamuna kahdelta kaksi tuntia siivouksessa, tehtiin vähän perusteellisempi siivous. Kaikki 15 kaukossäädintäkin putsasin.
Minä siivoan kaksiota joka lauantai 14 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan kaksiota joka lauantai 14 tuntia.
Sairastan kyllä ocd:tä.
Koska jos maksat veroja, hinta on tuo kerrottu. Jos et maksa, niin se tuntihinta on sekin kerrottu, pitää itse tietää veronmaksunsa.