Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KUN ON TUNTEET!

Vierailija
27.05.2007 |

Olen kahden pienen lapsen äiti. Herkkä, tunteellinen. Välillä on niin väsynyt, stressaantunut, ärsyyntynyt, PUHKI, että ei voi muutan kuin itkeä. Ensin karjua ja sitten itkeä. Lapsiani rakastan enemmän kuin mitään ja lapset tietävät sen. Perhe-elämä on onnellista, leppoista, ihanaa, mutta aina ei jaksa. Miksi pitäisi? Miksi niiden tunteiden näyttäminen on niin suuri synti?

Jos pussaa lasta suulle, uhkaa kerran jättää kauppaan tai karjuu taaperolle ruokapöydässä, lapsi saa streptokokkimunnukset, aspergerin syndrooman ja huonon äitisuhteen.

Miksei äiti saa olla ihminen? Miksi KAIKKI mitä äiti sanoo tai tekee on niiiin suurennuslasin alla? Miksi pitää olla täydellinen, eikö riitä, että on hyvä- tarpeeksi usein.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, nyt jo pikkasen isommat, mutta alle kouluikäisiä kuitenkin. En ole koskaan uhannut jättää lapsiani mihinkään ja vaikka jäin traagisesti yksinhuoltajaksi kuopuksen ollessa noin 4 kk ikäinen, en ole koskaan ollut niin poikkikaan, että sen takia olisin lapsille rähjännyt.

Aikuisen tulee olla juuri sitä - aikuinen. Jos äiti onkin vain iso lapsi, uhmis, jolla on mielettömiä mielentilanvaihdoksia lapsi varmasti pelkää äitiä. Ei voi koskaan tietää mitä tulee.

Oletko varma, ettet kärsi syklotymiasta?

Vierailija
2/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tasapainoinen ihminen, herkkä kuitenkin.

En kuitenkaan usko, että äiti, joka KERRAN sanoo lapselleen " äiti menee nyt, jos et tule mukaan jäät tänne" , alkaa pelätä, että äiti hylkää.

Tai että äiti joka karjaisee muutaman kerran maitolasiaan tahallaan kaatavalle ja temppuilevalle uhmaikäiselleen " NYT RIITTÄÄ!" aiheuttaisi lapselleen traumoja tai että lapsi pelkäisi häntä.

Meillä osoitetaan rakkautta päivittäin sanoin ja teoin. En ikinä satuta lapsia ja puhun heille kauniisti ja kunnioittavasti. Mutta olen minäkin karjaissut lapsilleni. Ja joskus väsyneenä olen itkenyt lasteni nähden. Silloin olen ottanut lapset syliin, halannut heitä ja kertonut, että äitiäkin väsyttää välillä ja silloin harmittaa, mutta että lapset ovat äitin elämässä parasta ja äiti rakastaa vaikka mitä tapahtuisi.

Tänään itkin muuten vain ja 4-vuotias tyttöni otti minua kaulasta ja sanoi " itketkö sä taas sitä kun mä oon niin ihana!" . Johon mä, että joo! :)

Tuntuu niin kohtuuttomalle se teoreettisuuden määrä mikä nykyäidin painolastina on. Ei tarvitse kuin suunsa avata, niin jo tuli traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuitenkin ne oikeasti ongelmaperheet ovat ihan toista luokkaa! Siis on paljon lapsia, jotka elävät todella kurjissa oloissa, Suomessakin. Joten sinä kuulostat oikein järkevältä ja hyvältä äidiltä - luota vain itseesi!

Vierailija
4/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin yksi tunteellinen hassu joka itkee kun itkettää. Kun lasta itkettää otan syliin ja sanon: " itke vaan rauhassa" . En hyssyttele ja sano että älä itke. Meillä pojilla on lupa itkeä.

Sanon kun olen väsynyt tai en jaksaisi karjua enempää, otan lapseni ajattelevina ihmisinä. Olen äänekäs eikä minua haittaa karjasta vieraiden kuullen, säännöistä en poikkea tai ole mitä en ole. Miten voi opettaa lapselle ettei saa lyödä jos itse turhautuessaan antaa tukkapöllöä?

En näe että lapsista tulee yhtään hullumpia kuin minusta. Päinvastoin olen enempi läsnä lapsilleni kuin vanhempani minulle. Vaikka lapsi kokee välillä harmia just vaikka lähtemisestä niin koen senkin positiivisena asiana -lapsen kuuluu kokea välillä huonojakin asioita että osaa päästä ikävistä tunteista yli, minun tehtävä on kuitenkin tukea ja rohkaista asiassa eteenpäin, siis kasvattaa.

Vierailija
6/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin aikuisena olo vaatii toisinaan itsehillintää ja viisautta (ettei esim. itkeä vollota aina kuin itkettää), mutta vastustan ehdottamasti robottimaista täydellisyyssyndroomaa. Sanon jos minua harmittaa, suututtaa tai olen väsynyt. Ja yhtä lailla sanon, jos olen iloinen tai onnellinen.

Haluan antaa mallin, että kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja ja kuuluvat elämään. Toisaalta tähän malliin kuuluu se, ettei ole tunteiden heiteltävissä. Jos tämä toimintatapa pilaa lapseni, niin sitten pilaa.

Vierailija
7/10 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ihan hyvä, turvallinen ja vakaa aikuinen, hellä ja huolehtiva äiti kaikille neljälle lapselleni. Tämä on täyttä ELÄMÄÄ, kaikkine tunteineen laidasta laitaan. Ja ihan onnellista elämää kaikin puolin. t. Neljän äiti

Vierailija
8/10 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin juuri tuon nimisen novellikokoelman.

Vierailija
9/10 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mää.

Kiitos.

Vierailija
10/10 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelepas ihan oikeassa elämässä pienten lasten äitien kanssa ja unohda AV-palsta. Huomaat, ettei ketään kiinnosta pätkän vertaa pussaatko lastasi suulle tai uhkaatko jättää kauppaan. Ei kukaan semmoisia edes huomaa, ihmisillä on keskimäärin omakin elämä.