Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi urheilu ja urheilullisuus ovat niin suuressa arvossa?

Vierailija
31.08.2026 |

Voiko joku selittää mikä urheilussa viehättää? Ymmärrän terveyspuolen ja kuntoilun, mutta miksi vaikkapa kilpaurheilussa liikkuu niin valtava raha ja kiinnostus? Miksi moni laittaa lapset urheilemaan, mutta ei vaikka soittamaan instrumenttia? Miksi moni aikuinen käyttää ison osan vapaasta ajastaan urheiluun?

Mielestäni urheilu on siis ihan kivaa ja tervettä mutta vaikea ymmärtää mittakaava.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakautuukohan ihmiset vähän. Olen "kulttuuriperheestä" eikä urheilua ole arvostettu omassa elämänpiirissäni. Minua pidettiin kapinallisena kun aloin käydä hölkkälenkeillä ja puntilla. Sen sijaan silloin katsottiin vähän alaspäin, jos et edes pianoa tai kitaraa osannut soittaa tai tunnistaa yhtäkään kuvataiteilijaa ravintolassa.

Vierailija
82/82 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakautuukohan ihmiset vähän. Olen "kulttuuriperheestä" eikä urheilua ole arvostettu omassa elämänpiirissäni. Minua pidettiin kapinallisena kun aloin käydä hölkkälenkeillä ja puntilla. Sen sijaan silloin katsottiin vähän alaspäin, jos et edes pianoa tai kitaraa osannut soittaa tai tunnistaa yhtäkään kuvataiteilijaa ravintolassa.

Eikö nimenomaan muusikon kannata huoltaa kehoaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan