Miksi nyt eläkkeellä olevat kuvittelevat tehneensä kovemmin töitä kuin nykysukupolvet?
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jankkaus alkoi kommentista 325. Sitten oli myöhemmin että jos joskus lukenutkin Savon sanomia tai kuunnellut uutiset on edelleen tyhmä. Koska kansakoulupohjalta ei voi ymmärtää asioita.
Asiahan korjattiin sulle nimenomaan sanomalla, ettei se tarkoita että ihminen olisi tyhmä.
Minäkään en ole kovin pitkälle kouluttautunut, amiksen käynyt. Sisarukseni ovat käyneet lukion ja yliopisto-koulutuksen jopa tohtoriksi asti. Vakaasti uskon, että sisaruksillani on enemmän tietämystä kuin minulla: Tottakai on, eihän siinä kouluttautumisessa olisi muuten mitään hyötyä.
Se ei tarkoita että olisin tyhmä, eikä se poista sitä, että joistakin asioista tiedän silti enemmän kuin he. Mutta yleistietoni asioista on tietenkin huonompi kuin heillä.Tohtori tietää yhdestä asiasta kaiken. Asia voi olla hyvin pieni.
Vertaan omaan tohtorisukulaiseen, hän ei kaunokirjallisuutta lue. Hänen kanssaan ei voi keskustella kirjoista ja kirjailijoista. Elokuvista ja musiikista jonkun verran.. Alansa tietysti tuntee koska jonkun verran luennoi. Ei kyl koskaan ole minua tyhmäksi sanonut.
Kaikkea kun peruskoulun käynyt amislainen rupee eläkeläisiä pilkkaamaan tietämättömyydestä.
Ei tohtorikaan voi tietää yhdestä asiasta kaikkea, ei voi olla niin pieni asia mistä tulee tohtoriksi ja tieto lisäksi muuttuu koko ajan.
Tohtori käy vuosien koulutuksen ennen väitöskirjaansa, hän käy luennoilla ja opiskelee täysipäiväisesti. Hän saa siinä valtavasti tietoa, mitä hän ei voisi saada jos samalla kävisi töissä, eikä varsinkaan pelkästään lehtiä lukemalla.
Mutta olet siinä oikeassa, että välttämättä tohtori ei tiedä yhtä hyvin sinun kiinnostuksen aiheestasi kuin mitä sinä tiedät.
Ai jaa, kyll sukulainen teki koko ajan töitä väitöskirjaa tehdessään. Nyt toinen tekee työnsä ohessa
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat on martyyreitä
Onneksi nykysukupolvet ovat reippaita eivätkä turhia vänise. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jankkaus alkoi kommentista 325. Sitten oli myöhemmin että jos joskus lukenutkin Savon sanomia tai kuunnellut uutiset on edelleen tyhmä. Koska kansakoulupohjalta ei voi ymmärtää asioita.
Asiahan korjattiin sulle nimenomaan sanomalla, ettei se tarkoita että ihminen olisi tyhmä.
Minäkään en ole kovin pitkälle kouluttautunut, amiksen käynyt. Sisarukseni ovat käyneet lukion ja yliopisto-koulutuksen jopa tohtoriksi asti. Vakaasti uskon, että sisaruksillani on enemmän tietämystä kuin minulla: Tottakai on, eihän siinä kouluttautumisessa olisi muuten mitään hyötyä.
Se ei tarkoita että olisin tyhmä, eikä se poista sitä, että joistakin asioista tiedän silti enemmän kuin he. Mutta yleistietoni asioista on tietenkin huonompi kuin heillä.Tohtori tietää yhdestä asiasta kaiken. Asia voi olla hyvin pieni.
Vertaan omaan tohtorisukulaiseen, hän ei kaunokirjallisuutta lue. Hänen kanssaan ei voi keskustella kirjoista ja kirjailijoista. Elokuvista ja musiikista jonkun verran.. Alansa tietysti tuntee koska jonkun verran luennoi. Ei kyl koskaan ole minua tyhmäksi sanonut.
Kaikkea kun peruskoulun käynyt amislainen rupee eläkeläisiä pilkkaamaan tietämättömyydestä.
Ei tohtorikaan voi tietää yhdestä asiasta kaikkea, ei voi olla niin pieni asia mistä tulee tohtoriksi ja tieto lisäksi muuttuu koko ajan.
Tohtori käy vuosien koulutuksen ennen väitöskirjaansa, hän käy luennoilla ja opiskelee täysipäiväisesti. Hän saa siinä valtavasti tietoa, mitä hän ei voisi saada jos samalla kävisi töissä, eikä varsinkaan pelkästään lehtiä lukemalla.
Mutta olet siinä oikeassa, että välttämättä tohtori ei tiedä yhtä hyvin sinun kiinnostuksen aiheestasi kuin mitä sinä tiedät.Ai jaa, kyll sukulainen teki koko ajan töitä väitöskirjaa tehdessään. Nyt toinen tekee työnsä ohessa
Ehkä se johtuu siitä, että väitöskirjaa tehdessä pystyy tekemään töitä samalla.
Kyllä tasan ei vuoden palkalla ole mitään taloja ostettu. Ensin ostettiin joku pikkuadunto tai oltiin vuokralla ja säästettiin. En tiedä ketään duunsria, kuka olisi hommannut 70- luvulla uuden talon ennenkuin vanhimmat lapset oli kouluiässä ja tontit sentään oli maalaiskirkonkylässä halpoja. Merenrantamökkejä on vain rikkailla. Ne monet mökit olivat aluksi hyvin alkeellisia. Niitä on vain myöhemmin remontoitu.
Nykyään on pikkulapsiperheitä, joiden talon koko on samaa luokkaa tai isompi kuin ennen rikkailla johtajilla. Vai koristeensko ne kaikki lelut ja vaunut noiden pihalla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olet siinä oikeassa, että välttämättä tohtori ei tiedä yhtä hyvin sinun kiinnostuksen aiheestasi kuin mitä sinä tiedät.Ai jaa, kyll sukulainen teki koko ajan töitä väitöskirjaa tehdessään. Nyt toinen tekee työnsä ohessa
Ehkä se johtuu siitä, että väitöskirjaa tehdessä pystyy tekemään töitä samalla.
Mut lehtiä ei saa lukea. Etenkään Savon sanomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeestiko monet kadehtii jotain vanhusta, joka on pienestä palkasta hankkinut itselleen jotain kovalla pankkikorolla ja saa nyt levätä pienellä eläkkeellä siinä omassa asunnossa kohtuu vastikkeella.
Ei ennen rahaa käytetty botoksiin, tekoripsiin, tatskoihin, kynsiin yms. Se on jokaisen nuoren oma asia, jos tulot ei riitä kuin humpuukkiin.
Lisään vielä noihin kulutuseroihin sen, että nykynuorten pitää päästä matkustelee ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa, ei ennen matkustellut kuin lähinnä rikkaat, siksi oli hommattu se kesämökkitontti, joka rakennettiin itse monesti oman pienen metsän puista. Ei hommattu mitään valmista talopakettia ja pihasuunnittelijaa tekee luksuspihaa, ei ollut sähköä mökillä eikä juoksevaa vettä puhumattakaan jostain netistä ja kaikesta automatiikasta, jolla saatat nykyään laittaa esim. lämmityksen päälle, ettei pikku-pirkolla vaan ole hetkeäkään epämikavan kylmää.
Kaikki mihin rahojas laitat on oma valintasi, turha sun kulutuksesta on muita syytellä.
"Lisään vielä noihin kulutuseroihin sen, että nykynuorten pitää päästä matkustelee ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa, ei ennen matkustellut kuin lähinnä rikkaat, siksi oli hommattu se kesämökkitontti, joka rakennettiin itse monesti oman pienen metsän puista. Ei hommattu mitään valmista talopakettia ja pihasuunnittelijaa tekee luksuspihaa, ei ollut sähköä mökillä eikä juoksevaa vettä puhumattakaan jostain netistä ja kaikesta automatiikasta, jolla saatat nykyään laittaa esim. lämmityksen päälle, ettei pikku-pirkolla vaan ole hetkeäkään epämikavan kylmää.
Kaikki mihin rahojas laitat on oma valintasi, turha sun kulutuksesta on muita syytellä."
Nykyisillä etelänmatkojen hinnoilla voi matkustaa pari kertaa vuodessa etelään 10 vuotta, eikä siihen kuluvalla rahamäärällä saa edes pelkkää rantatonttia ostettua. Pientä suhteellisuudentajua toivoisin sinulta.
Minä kävin kauppaopiston iltakouluna työn ohessa. Muutama vuosi sitten suoritin 50 op avoimessa yliopistossa työn ohessa. Ajattelin vielä väylää mutta tulin siihen tulokseen että nykyinen työ on ok enkä hyödy uudesta tutkinnosta enää. Kyllä silloisella ksuppiksen aikaisella työpaikalla oli kivasti hommaa kun oli rakentamisen huippuvuodet juuri ennen lamaa.
Alle 10t löytyy nytkin runsaasti rantatontteja.
Meidän kesämökki oli ja on yhä alkeellinen vuokratontilla. Saman tien naapureista ei ollut kesämökkiä eikä edes autoa kellään. Yhteen naapuriin tuli kun perheen poika sai ajokortin. Rintamamiestaloja oli nämä 70- luvulla. Kaikkia remontoitiin 70- luvulla sitä ennen ei kellään ollut sisävessaa. Kesämökin rakensi isä itse kaveri joskus apuna ja minun isoveljet vähän. Itse olin kuusi mutta kanniskelin joskus mitä jaksoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeestiko monet kadehtii jotain vanhusta, joka on pienestä palkasta hankkinut itselleen jotain kovalla pankkikorolla ja saa nyt levätä pienellä eläkkeellä siinä omassa asunnossa kohtuu vastikkeella.
Ei ennen rahaa käytetty botoksiin, tekoripsiin, tatskoihin, kynsiin yms. Se on jokaisen nuoren oma asia, jos tulot ei riitä kuin humpuukkiin.
Lisään vielä noihin kulutuseroihin sen, että nykynuorten pitää päästä matkustelee ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa, ei ennen matkustellut kuin lähinnä rikkaat, siksi oli hommattu se kesämökkitontti, joka rakennettiin itse monesti oman pienen metsän puista. Ei hommattu mitään valmista talopakettia ja pihasuunnittelijaa tekee luksuspihaa, ei ollut sähköä mökillä eikä juoksevaa vettä puhumattakaan jostain netistä ja kaikesta automatiikasta, jolla saatat nykyään laittaa esim. lämmityksen päälle, ettei pikku-pirkolla vaan ole hetkeäkään epämikavan kylmää.
Kaikki mihin rahojas laitat on oma valintasi, turha sun kulutuksesta on muita syytellä.
"Lisään vielä noihin kulutuseroihin sen, että nykynuorten pitää päästä matkustelee ympäri maailmaa monta kertaa vuodessa, ei ennen matkustellut kuin lähinnä rikkaat, siksi oli hommattu se kesämökkitontti, joka rakennettiin itse monesti oman pienen metsän puista. Ei hommattu mitään valmista talopakettia ja pihasuunnittelijaa tekee luksuspihaa, ei ollut sähköä mökillä eikä juoksevaa vettä puhumattakaan jostain netistä ja kaikesta automatiikasta, jolla saatat nykyään laittaa esim. lämmityksen päälle, ettei pikku-pirkolla vaan ole hetkeäkään epämikavan kylmää.
Kaikki mihin rahojas laitat on oma valintasi, turha sun kulutuksesta on muita syytellä."
Nykyisillä etelänmatkojen hinnoilla voi matkustaa pari kertaa vuodessa etelään 10 vuotta, eikä siihen kuluvalla rahamäärällä saa edes pelkkää rantatonttia ostettua. Pientä suhteellisuudentajua toivoisin sinulta.
Muutamalla tonnilla saa rantatontteja. Lähde etuovi.com.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tasan ei vuoden palkalla ole mitään taloja ostettu. Ensin ostettiin joku pikkuadunto tai oltiin vuokralla ja säästettiin. En tiedä ketään duunsria, kuka olisi hommannut 70- luvulla uuden talon ennenkuin vanhimmat lapset oli kouluiässä ja tontit sentään oli maalaiskirkonkylässä halpoja. Merenrantamökkejä on vain rikkailla. Ne monet mökit olivat aluksi hyvin alkeellisia. Niitä on vain myöhemmin remontoitu.
Nykyään on pikkulapsiperheitä, joiden talon koko on samaa luokkaa tai isompi kuin ennen rikkailla johtajilla. Vai koristeensko ne kaikki lelut ja vaunut noiden pihalla on?
Aina on löytynyt varakkaita ja ei varakkaita. Lue tilastoja ja tutkimuksia jos haluat oikeaa tietoa, älä perusta tietämystä vain siihen mitä sinä satut omin silmin näkemään, koska se on hyvin todennäköisesti aika kapea otanta kokonaisuudesta ja voi olla vaikkapa sattumaa, että juuri siellä missä sinä katsot asiat on usein näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äitini teki 6 päiväistä työvkoa kymmeniä vuosia ..työvuosia Tuli yli 40 laskepa itse siitä työtunnit
Ei ne työtunnit niin paljon merkitse. Esimerkiksi fyysisessä keittiötyössä nykyisin yhden kokin pitää pystyä tekemään 100:lle henkilölle lounasbuffet useine ruokineen ja salaattipöytineen. Vitriiniin täytetyt leivät jne. Ennen tuon teki viisi henkilöä. He ehtivät myös syödä ruokatauolla ja pitää kahvitaukonsa toisin kuin nyt useissa paikoissa on. Esimerkkinä vain yksi ammatti. Samoin kaupassa oli myyjiä 30 vuotta sitten samassa suhteessa enemmän. Nykyisin yksi kun ennen viisi.
.Vain sadalle tekee ruoan ja se on jotain ihmeellistä.?Itse jäin 65-v. eläkkeelle vähän aikaa sitten ja siellä tehtiin 200 -300 ihmiselle lounaat,Kotipizzan pizzatilaukset,listalta ruoat, ,leivät ym.Ja kaikki nämä yksin.
Kyllä entisajan puusavotoistakin totuus on se, että siellä tehtiin töitä vain muutama tunti aamupäivisin ja loppupäivä ryypättiin ja saunottiin. Ei tosiaan nykyaikana samanlainen meininki vetelisi työmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä entisajan puusavotoistakin totuus on se, että siellä tehtiin töitä vain muutama tunti aamupäivisin ja loppupäivä ryypättiin ja saunottiin. Ei tosiaan nykyaikana samanlainen meininki vetelisi työmaalla.
Metsurin hommissa palkka maksettiin kuutioista, ei tunneista. Savotat, muistelet jotain helismaan elokuvia?
Kyllä minun muistiaikaan metsurit asuivat kotonaan. Autottomat otti töitä mopomatkan päästä, eikä enää 70-luvulla ollut kuin autoilevia metsureita.
Armeijasta voi päästä viiskymppisenä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, muista en tiedä, mutta itse painoin omassa yrityksessä 12-18 tuntisia päiviä 7 päivää viikossa, tämä oli normaalityöaika. Kiireaikaan tein 18-24 tuntisia päiviä. Työ oli fyysistä työtä. Kuka nykysukupolvesta haluaa kokeilla ja kuinka monta päivää menee ennenkun kuuluu että ei jaksa?
omg . Eipähän kuolinvuoteella tarvitse katua että miten laiska olin.
Eihän ne ole.
Parhaimmillaan ne eläköityivät tuossa 56 v tietämissä. Eläke määräytyi parin viimeisen työvuoden perusteella ja muodostui kohtuuttoman hyväksi, jos vain oli työ vuosia kertynyt riittävästi ja ymmärsi maksimoida mahdollisuuksiensa mukaan nuo viimeisten vuosien palkat. Esim. opettajat haaveilevat itselleen kaikki mahdolliset lisätunnit. Lisäksi työtahdissa esim. Ysärillä ja nyt on varmaan ainakin kymmenkertainen ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat viettäneet niin paljon aikaa elämästään työpaikoilla. Sehän on aivan sama mitä siellä on joutunut tekemään.
Katkeroituminen siitä ja oman pahan olon vierittäminen jälkipolville on huolestuttavaa sadistista käytöstä äänestyskopeissa.
Jälkipolvet ne katkeria ovat ja laiskoja kaiken lisäksi.Vai oikein sadistista käytöstä äänestyskopissa?Nuorten oma vika kun eivät viitsi äänestää.
Tuntemani jälkipolvet opiskelevat, käyvät osapäivätöissä aloilla, jotka eivät vanhemmille kelpaa. Lisäksi he sijoittavat joka ainoan käyttämättä jääneen euronsa ja taatusti äänestävät.
Niin?Miksi sitten vingutte että eläkeläiset äänestävät ja nuorten ääni ei kuulu kun kaikki ovat yhtä ahkeria?
Oletko katsonut koskaan Suomen väestörakenteen mallia, sitä nurinkurista pyramidia? Pyramidin huippu on isoin, eläkeläisiä on kansasta niin iso massa, ettei sillä nuorten äänestämisellä saa mitään vaikutusta aikaan, kun valtaosa äänistä tulee eläkeläisiltä. Ja sen kyllä huomaa, kaikessa panostetaan vanhuksiin, eikä tuleviin sukupolviin. Työikäinen väestö ja nuoret on täysin toisarvosia, kelpaa lähinnä verojen ja maksujen jatkuvaan nyhtämiseen.
Tutustu eläkeläisten määrään ja työssäkäyvien määrään ja lopeta valehtelu.Jos nuoremmat ei viitsi äänestää niin vika on vain ja ainoastaan heissä..Ai nytkö nuoret ovatkin veronmaksajia,vastahan itkitte kuinka nuoret ei saa töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsurin hommissa palkka maksettiin kuutioista, ei tunneista. Savotat, muistelet jotain helismaan elokuvia?
Kyllä minun muistiaikaan metsurit asuivat kotonaan. Autottomat otti töitä mopomatkan päästä, eikä enää 70-luvulla ollut kuin autoilevia metsureita.
Savottakämpissä ne asuivat ennenvanhaan. Nyt ei puhuta mistään 70-luvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savottakämpissä ne asuivat ennenvanhaan. Nyt ei puhuta mistään 70-luvusta.
Ne ukot eivät enää eläkkeitä nosta. Pokasahaukot. Epäilen oisko asiantuntijoista niillä työkaluilla hangessa edes puomeksi päiväksi.
Suuret ikäluokat on martyyreitä