Vaimon ns. säästökohteet
Meillä on 2 lasta, minä palkkatyössä ja vaimo kotona. Ei edes hae työtä. Tiukkaa on taloudellisesti.
Vaimo yrittää kompensoida tulottomuuttaan: säästää jossain niksipirkka tyyppisissä asioissa ehkä 20€/v. Kirpparilla on pöytä usein ja nettona käteen jää, siis kaikki kulut vähennettynä jotain samaa luokkaa. Joskus nollat. Kulkee ryysyissä, ei kuntoile eikä muutenkaan huolehdi itsestään. Hompsukas.
Kateellisena katson muita perheitä: vaimot käy töissä, ovat tässä päivässä ja talous ei ole pankrotin partaalla.
Vaimo suuttuu kun ottaa puheeksi. Miten mä saan puhuttua tuolle järkeä? :( vapaa ehtoistyötä tekee ja sekin tekee loven lompakkoon kun menee bensaa, tulostin puksuttaa, uunissa tulee hyviä tuoksuja muille! Ja aikaa menee.
Ei ollut tuollainen ennen lapsia.
Ollaan alle 40v.
Kommentit (272)
Olen kotirouva ja aina drinkki valmiina odottamassa. Yleensä käytän vaaleaa kokopitsialusasua ja korkokenkiä, DI-mieheni suosikkiväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on AP:lla kyllä perusteet ottaa ritolat. Vähemmän tulee maksuja elareista ja itseasiassa penskatkin voit ottaa mukanasi helposti noilla perusteilla, jolloin KELA maksaa sulle ne elarit.
Suosittelen kokeilemaan. Ap ottaa hoidettavakseen lapset ja kodin askareet. Hoitaa aamupalat lapsille ja vie hoitoon nuoremman. Menee töihin 8 h plus matkat. Hakee lapsen hoidosta.Käy ruokaostokset, tekee päivällisen, välipalat ja illallisen. Hoitaa vaateostokset, harrastukset, siivoukset, pyykkihuollon ja kaikki muut kodin hommat ja hankinnat. Tsemppiä ap!
Eiköhän aika moni yksinhuoltaja hoida nuo ihan hyvin. Koko ketju täynnä naisen puolustelua ja miehen haukkumista. Lapset on jo isoja, täällä joku puhui lasten sotkuista, kaurapuuron lähmimisestä pitkin ym, jos tuon ikäiset lähmivät puuroa pitkin poikin niin sitten heillä on kyllä jotain kehitysviivästymää. Ihan normia, että mies haluaa vaimonkin osallistuvan kuluihin. Olen jo 70 vuotias nainen, on lapsia, tosin nyt jo tietysti aikuisia, olen käynyt töissä kun rahallisesti oli pakko. Tein pienipalkkaista fyysistä työtä ja silti pystyin tekemään kotityötkin. Eli jos apn vaimo ei edes halua ilmoittautua työttömäksi niin kyllä hommassa on jotain vikaa.
Joo, eihän viisivuotias enää sotke. Se osaa laittaa oman aamiaisensa ja mennä yksin tarhaan ja tulla sieltä pois ja syödä itse ja pestä pyykkinsä. Kahdeksanvuotias osaa käydä ruokakaupassa, maksaa laskut ja siivota kodin. Sitäkö sinun lapsesi tekivät silloin kun sinä olit fyysisessä työssä?
Naiset pystyvät elättämään itsensä lapsensa ilman puolisoa, mutta pystyvätkö miehet? Miksi suurin osa yksinhuoltajista sitten on naisia? Älä ala selittää että lastenvalvojat ja oikeusistuimet ovat aina naisten puolella. Miehet eivät yksinkertaisesti pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotirouva ja aina drinkki valmiina odottamassa. Yleensä käytän vaaleaa kokopitsialusasua ja korkokenkiä, DI-mieheni suosikkiväri.
AA auttaa jos elämäntilanne pistää juomaan.
Iltasanomat: DI on naisten ihannemies.
Naisten ihannemiehen ominaisuuksissa korostuvat hyvä toimeentulo, älykkyys, koulutus, vakaa elämäntilanne ja kyky huolehtia käytännön asioista. Näistä muodostuu stereotyyppi, johon diplomi-insinööri sopii varsin hyvin: hän on korkeasti koulutettu, hänen oletetaan ansaitsevan hyvin ja hänellä ajatellaan olevan vakaa asiantuntijaura.
Rahassa ei tällaisessa ihannemiehen kuvauksessa ole kyse pelkästään siitä, että miehellä pitäisi olla paljon rahaa. Nainen voi jäädä kotiin kotirouvaksi. Hyvä taloudellinen asema viestii myös turvallisuudesta, menestyksestä ja siitä, että elämä on hallinnassa. Koulutus puolestaan yhdistetään älykkyyteen ja korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan.
Diplomi-insinöörin eduksi mielletään lisäksi käytännöllisyys. Stereotypian mukaan hän ymmärtää tekniikkaa, osaa ratkaista ongelmia ja pystyy hoitamaan kodin teknisiä asioita. Hyvä palkka, älykkyys, mukavat työajat, tekninen osaaminen ja korkea status ovat juuri ne ominaisuudet, joita verkossa kiertävässä ”DI on naisten ihannemies” -listassa luetellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin teille on palkattu lastenhoitaja ja kodinhoitaja ja puutarhuri ja autonkuljettaja, jotta voit viettää päiväsi kuntosalilla ja kauneushoitolassa ja shoppailemassa ja kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä väri on vaalea?
Itse kyllä sanoisin, että nyt on mentävä töihin ja hoitoon.
Ei ole terve ihminen, jos noin elää.
Ei sulla ole velvollisuutta elättää ja katsella puolisoa, josta et tykkää. Kerro se hänelle suoraan, anna suuttua, kunhan ymmärtää asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä väri on vaalea?
Ja vaimon kultaiset hiukset hulmuavat ilmastointilaitteen vedossa ja paljaat pakarat kiiltelevät kilpaa marmorilaattojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on AP:lla kyllä perusteet ottaa ritolat. Vähemmän tulee maksuja elareista ja itseasiassa penskatkin voit ottaa mukanasi helposti noilla perusteilla, jolloin KELA maksaa sulle ne elarit.
Suosittelen kokeilemaan. Ap ottaa hoidettavakseen lapset ja kodin askareet. Hoitaa aamupalat lapsille ja vie hoitoon nuoremman. Menee töihin 8 h plus matkat. Hakee lapsen hoidosta.Käy ruokaostokset, tekee päivällisen, välipalat ja illallisen. Hoitaa vaateostokset, harrastukset, siivoukset, pyykkihuollon ja kaikki muut kodin hommat ja hankinnat. Tsemppiä ap!
Eiköhän aika moni yksinhuoltaja hoida nuo ihan hyvin. Koko ketju täynnä naisen puolustelua ja miehen haukkumista. Lapset on jo isoja, täällä joku puhui lasten sotkuista, kaurapuuron lähmimisestä pitkin ym, jos tuon ikäiset lähmivät puuroa pitkin poikin niin sitten heillä on kyllä jotain kehitysviivästymää. Ihan normia, että mies haluaa vaimonkin osallistuvan kuluihin. Olen jo 70 vuotias nainen, on lapsia, tosin nyt jo tietysti aikuisia, olen käynyt töissä kun rahallisesti oli pakko. Tein pienipalkkaista fyysistä työtä ja silti pystyin tekemään kotityötkin. Eli jos apn vaimo ei edes halua ilmoittautua työttömäksi niin kyllä hommassa on jotain vikaa.
Joo, eihän viisivuotias enää sotke. Se osaa laittaa oman aamiaisensa ja mennä yksin tarhaan ja tulla sieltä pois ja syödä itse ja pestä pyykkinsä. Kahdeksanvuotias osaa käydä ruokakaupassa, maksaa laskut ja siivota kodin. Sitäkö sinun lapsesi tekivät silloin kun sinä olit fyysisessä työssä?
Naiset pystyvät elättämään itsensä lapsensa ilman puolisoa, mutta pystyvätkö miehet? Miksi suurin osa yksinhuoltajista sitten on naisia? Älä ala selittää että lastenvalvojat ja oikeusistuimet ovat aina naisten puolella. Miehet eivät yksinkertaisesti pärjää.
Kuule, tiedän paljon työssäkäyviä naisia. He kyllä pystyvät viemään viisivuotiaan päikkyyn, kahdeksanvuotias kykenee menemään kouluun ihan itse, on kyllä huomattu etteivät nykynaiset ymmärrä edes tuon vertaa asioista. Hirveää rääkymistä kun jotain joutuvat tekemään.
Mä haluaisin tapailla DI-miestä, jolla on merenrantahuvila, ei lapsia ja kulli kuin hevosella. Ei kyllä käynyt mielessä, että olisi jotenkin hyödyllistä tehdä aiheesta aloitus vauvapalstalle. Ennen kuin näin naapurilla DI-miehen kainalossa. Mulla on kiire saada DI-pulla uuniin. Uunista tulee rikakkaanelämän pulla. N36
Minun mieheni on DI. Ja meillä on iso omakotitalo ja marmorilattiat. Ikkunat lattiasta kattoon. Iso piha, jossa erivärisiä ruusuja ja omenapuita. Olen kotirouva ja hankitaan paljon lapsia. Ei koskaan katsota kaupassa tuotteiden hintaa, vaan ostetaan se mikä halutaan. Tämä on itseään arvostavan naisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tapailla DI-miestä, jolla on merenrantahuvila, ei lapsia ja kulli kuin hevosella. Ei kyllä käynyt mielessä, että olisi jotenkin hyödyllistä tehdä aiheesta aloitus vauvapalstalle. Ennen kuin näin naapurilla DI-miehen kainalossa. Mulla on kiire saada DI-pulla uuniin. Uunista tulee rikakkaanelämän pulla. N36
Onpas sulla löysä pillu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsit hänet vaimoksi? Oma syysi.
Juuri sanoin ettei ollut tuollainen :( kävi töissä, olo kaunis, huolehti itsestään ja talous kunnossa. Oli.
Ap.
No eti itelles uusi, ja lakkaa valittamasta. Sinä olet ainoa, joka voi muuttaa sinun tilannetta. Vaimoasi et pysty muuttamaan.
Vaimo haluaa olla lasten kanssa. Mikset itse hanki parempipalkkaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat loisia? Kyllä kai lähtökohta on, että molemmat käy töissä, ellei ole sovittu muuta hetkellisesti.
"Loisia" - hyi miten rumaa kieltä. Alatyyliä.
Miten oma puoliso voi mielestäsi olla "loinen". Verenimijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä väri on vaalea?
Ja vaimon kultaiset hiukset hulmuavat ilmastointilaitteen vedossa ja paljaat pakarat kiiltelevät kilpaa marmorilaattojen kanssa.
Miksi se on perse paljaana? Kieltääkö se hiestä, vaikka on ilmastointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että vaimo on masentunut, jos ennen aktiivinen ihminen ei uskalla työelämään. Eli nyt kaikella rakkaudella kannustat hoitoon.
Homssuinen, liikkumaton, tuloton JA mielenterveydetön?!?
Ap, jätä heti! Jo tänään paperit vetämään!
Ei tommosesta enää ihmistä tuu. Pelasta itsesi ja eukko luiskaan.
Joo ap saa hoitaa kodin ja lapset ihan yksin. Käy kätevästi työpäivän jälkee. Pyykit, kaippaostokset, siivous, ruuanlaitto ja lasten harrastuksiin vieminen sekä pienemmän lapsen eskariun ja hoitoon vieminen ja haku.
Kyllä minä tuohon ainakin pystyn. Olen nyt 40 vuotta hoitanut nuo muut ihan yksin, lapsia ei ole. Kaveripiirissä kaksi itsellistä äitiä, myöskin pystyneet hoitamaan asiat. Toisen nuori tulee juuri aikuisikään. Ihan turha paisutella normaalia kodinhoitoa minulle. Se ei ole mikään tavanomaisuudesta poikkeava rutistus.
Niin, sinulla ei ole lapsia, joten sinulla ei ole mitään annettavaa täthän keskusteluun.
Joo lapsettomathan ei käy töissä eikä maksa laskuja eikä huolehdi ulkonäöstään eli voi osallistua niitä koskeviin keskusteluihin 😆😆
Mee sä pois ku sulla ei oo mitään annettavaa mihinkään keskusteluihin ikinä.
Jospa ehdottaisit sille vaimolle, että hän hakisi edes osa-aikatyön. Sellaista työtä, jossa hän saisi tehdä niitä askareita, joita hän tykkää vapaahtoistyössäkin tehdä.
Itse tykkään olla kotona, tehdä kotitöitä, vähän siivoskella, käydä ostoksilla ym., mitä kotiin nyt liittyy ja mietin, mistä työstä sellaisesta maksettaisiin palkkaakin. Ja löysin sellaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että vaimo on masentunut, jos ennen aktiivinen ihminen ei uskalla työelämään. Eli nyt kaikella rakkaudella kannustat hoitoon.
Ei kun hän perustelee noilla ns häen säästövinkeillä ja toisaalta että lasten paras on kotona että töissä ehtii olla myöhemminkin. Tämä tarkoittaa kun molemmat on 10+ vuotta. Sitä ennen kyllä joudutaan talo myymään ja ei asuta kalliista. Hänen faijakin tähän pystyi ja tähän mua vertaa jos yhtään otan puheeksi enemmän.
Vessa/talouspaperiakaan ei saa käyttää kun poikkeuksellisesti. Hurja säästö joo!
Ei ole masentunut. Hyvinkin touhukas omalla tavallaan. Kun vaan tulisi niitä eurojakin.
Ap.
Muille vinkiksi että näistä kasvaukseen liittyvistä näkemyksistä kannattaa keskustella ja sopia ennen lasten hankintaa. Teitä tämä neuvo ei auta. Vaimolla on hyvät perusteet näkemykselleen ja on itse saanut kasvaa niin. En osaa neuvoa, ikävä tilanne teille molemmille. Keskustelkaa.
Marttyyrimammat kilvan alapeukuttaa😆