Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"tee kovasti töitä..."

Vierailija
29.08.2026 |

Työsi hedelmät valuvat vain osakekeinottelijoiden taskuun, itse et saa mitään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle n 3000e tulee ti tilille!

Ja yritys saa kymmenen miljardia, mistä maksaa vähemmän veroa kuin sinä. Lol.

Jaa niinkö?  kyllä 10mrd tulosta joka jäisi tuossa kuviteellisessa firmassa viivan alle maksetaan veroa valtiolle 2mrdia

Suomessa tuollaisia suuryrityksiä on vain 0,1% kaikista Suomen yrityksistä. Ylivoimainen enemmistö, yli 95 % kaikista yrityksistä työllistää alle 10 ihmistä ja ne eivät todellakaan kerää mitään miljoona voittoja. 

ja tuollaiset pikkuputiikit on kaikkein paskimpia työpaikkoina, yrittäjä kuvittelee että se työntekijä on yhtä kiinnostunut työstä kuin yrittäjä itse, niissä pitäisi joustaa aina joka päivä, sijaisia ei ole, sairauslomia ei ole, palkanmaksu on epävarmaa, ei ole luottamusmiehiä, ei mitään, ihan orjatouhua. Yrittäjä maksattaa oman yrittämisen leikkimisensä työntekijän selkänahasta.

75% alle 10 työllistävistä, ei työllistä kuin itsensä. 

Vierailija
42/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaja ensin -ajatusharha tuhoaa normaaleilta kansalaisilta elämän edellytykset, eli valtaosalta kansalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niinkö?  kyllä 10mrd tulosta joka jäisi tuossa kuviteellisessa firmassa viivan alle maksetaan veroa valtiolle 2mrdia

Suomessa tuollaisia suuryrityksiä on vain 0,1% kaikista Suomen yrityksistä. Ylivoimainen enemmistö, yli 95 % kaikista yrityksistä työllistää alle 10 ihmistä ja ne eivät todellakaan kerää mitään miljoona voittoja. 

ja tuollaiset pikkuputiikit on kaikkein paskimpia työpaikkoina, yrittäjä kuvittelee että se työntekijä on yhtä kiinnostunut työstä kuin yrittäjä itse, niissä pitäisi joustaa aina joka päivä, sijaisia ei ole, sairauslomia ei ole, palkanmaksu on epävarmaa, ei ole luottamusmiehiä, ei mitään, ihan orjatouhua. Yrittäjä maksattaa oman yrittämisen leikkimisensä työntekijän selkänahasta.

ja työkokeilijat, ym. tempputyöllistetyt joilla ei ole koskaan toivoakaan päästä palkkatyöhön ko. yritykseen vaikka sitä teatterin ja vedätyksen vuoksi lupaillaankin. Töitä on vain jos joku muu maksaa palkan. Palkanmaksuhalua ei yrityksillä ole.

Vierailija
44/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaja ensin -ajatusharha tuhoaa normaaleilta kansalaisilta elämän edellytykset, eli valtaosalta kansalaisista.

Ajatusharhat on siinä ettei ymmärretä yritystoimintaa ja niiden pääomantarvetta. Porukka kuvittelee että työpaikka on ilmentynyt jostain ja siellä sitten käydään töissä. 

Vierailija
45/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja työkokeilijat, ym. tempputyöllistetyt joilla ei ole koskaan toivoakaan päästä palkkatyöhön ko. yritykseen vaikka sitä teatterin ja vedätyksen vuoksi lupaillaankin. Töitä on vain jos joku muu maksaa palkan. Palkanmaksuhalua ei yrityksillä ole.

Suomessa puhutaan jatkuvasti työvoimapulasta ja rekrytointien haasteesta, joka ulottuu lähes kaikille liiketoiminnan osa-alueille. Harvemmin puhuttu aihe on kuitenkin yrittäjien riittävyys ja suoraan tästä johdettuna yritysten tuottamien työpaikkojen saatavuus tulevaisuudessa. Kuolo korjaa väistämättä tätäkin riistosukupolvea. 

Vierailija
46/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoa kuitenkin on. Työkokeilun kautta pääsin oppisopimukselle ja siitä vakituiseen kokoaikaiseen työsuhteeseen. Pärjään työelämässä hyvin, kun en mieti toteutuuko kaikki minun oikeuteni. 

Vierailija
47/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn töissä ja sijoitan palkasta joka kuukausi, tavoitteena saada sen verran iso salkku kasaan, että voin lopettaa työt n. 10 vuoden kuluttua, kymmeniä vuosia etuajassa ennen virallista eläkeikää.

Vierailija
48/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ruveta osakekeinottelijaksi itsekin, niin pääsee nauttimaan sen hyödyistä. Alkuun pääsee kympillä kuukaudessa, joten tämä on ihan mahdollista tavalliselle töissäkäyvälle.

Aloitin itse 15 vuotta sitten, ja nyt on koossa lähes 200 000 euron osakesalkku, kaikki palkasta ja osakkeiden tuotosta sijoitettua.

Vierailija
49/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoa kuitenkin on. Työkokeilun kautta pääsin oppisopimukselle ja siitä vakituiseen kokoaikaiseen työsuhteeseen. Pärjään työelämässä hyvin, kun en mieti toteutuuko kaikki minun oikeuteni. 

Kirpeä totuus on se, että hyvät asiat eivät aina tule helpolla. Sen eteen pitää nähdä vaivaakin ja sietää jonkin verran epätäydellisyyttä. Munkin nykyinen polku alkoi työkokeilulla ja oppisopimuksella, mutta sillä erotuksella, että kuulun tuohon 75% ja olen yksin yrittäjä. 

Vierailija
50/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui APn pilkka omaan nilkkaan. Voin rehellisesti kertoa että oon tehny kovasti töitä koko ikäni ja nyt keinottelen niillä säästöön jääneillä pääomilla pörssissä. 

ok boomeri... teidän sukupolvella oli vielä mahdollisuus tuohon, mutta jo 90-luvun alusta työpaikkoja on viety halpamaihin, suomalaisia on joutunut massoittain työttömäksi, palkat on poljettu lokaan, työehdot heikennetty, ja vain sijoittajat ovat vaurastuneet toisten kustannuksella, pääasiassa toisia riistämällä.

Mihin on kadonnut työn kunnioitus, omillaan pärjäämisen ylpeys, halu rakentaa ja jättää jotain pysyvää jälkeensä? Mihin on kadonnut itsenäinen ajattelu ja innovointi? Liian helppo elämä houkuttaa enemmän? Seisotte piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. 

Vierailija
51/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän hassu jos kuvittelet että ”osakekeinottelijat” vievät työsi hedelmät. 

Sijoittamalla yritykseen sijoittaja käytännössä antaa yritykselle rahaa käytettäväksi investointeihin. Pääomalla voidaan vaikka rakentaa uusi tehdas, tehdä tuotekehitystä tai perustaa uusi myyntikonttori uudelle alueelle. 

Nämä kaikki luovat työpaikkoja, ja lisäksi yrityksessä jo oleville työntekijöille voidaan kasvavassa ja menestyvässä yrityksessä tarjota parempia etuja ja palkkioita joilla sitoutetaan hyvät työntekijät pysymään yrityksessä.  Lukumääräisesti eniten miljonäärejä tai muuten varakkaita ihmisiä on Suomeen syntynyt Nokian kasvaessa tai supercellin tai SiloAI:n kaltaisten menestystarinoiden myötä. 

Nokian työntekijöistä 656 sai vähintään miljoonan kokoisen siivun yrityksen voitosta, ja kaiken kaikkiaan Nokian arvioidaan jakaneen (palkan lisäksi) suomalaisille työntekijöilleen yli 3.5 miljardin euron arvosta lisäpalkkioita vuosina 1997-2014. Aika erikoista riistämistä. 

Se mikä tuottaa hyötyä sijoittajalle tuottaa hyötyä myös yrityksen työntekijöille. Olen ollut yli 30 vuoden aikana töissä työntekijänä (ja myös keskijohdossa) sekä menestyvissä ja kasvavissa, että myös kannattavuuden kanssa kipuilevissa yrityksissä. Tällä kokemuksella voin sanoa, että työntekijän on AINA paljon mukavampaa olla töissä hyvin menestyvässä ja kasvavassa yrityksessä. 

Todellinen työntekijän työn hedelmät riistävä taho on progressiivinen verotus ja korkea marginaalivero. 

Kun työnantaja nostaa palkkaasi 100€ niin työnantajan kustannukset nousevat 150€ mutta sinä saat tilillesi vain 50€. Tämä on pitkään jatkuneen sosialistisen/demaripolitiikan ansiota, ja kolahtaa suoraan duunarin nilkkaan. 

Luuletko ettei työnantaja mielummin antaisi koko 150€ palkkasummaa työntekijälleen jotta tämä olisi motivoitunut ja pysyisi firman palveluksessa? 

Siksi on paradoksaalista että vasemmistoa äänestävät juuri pienituloiset ja duunarit, vaikka vasemmisto ajaa juuri sellaista politiikkaa joka estää heitä ikinä vaurastumasta omalla työllään. 

Vierailija
52/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui APn pilkka omaan nilkkaan. Voin rehellisesti kertoa että oon tehny kovasti töitä koko ikäni ja nyt keinottelen niillä säästöön jääneillä pääomilla pörssissä. 

ok boomeri... teidän sukupolvella oli vielä mahdollisuus tuohon, mutta jo 90-luvun alusta työpaikkoja on viety halpamaihin, suomalaisia on joutunut massoittain työttömäksi, palkat on poljettu lokaan, työehdot heikennetty, ja vain sijoittajat ovat vaurastuneet toisten kustannuksella, pääasiassa toisia riistämällä.

Mihin on kadonnut työn kunnioitus, omillaan pärjäämisen ylpeys, halu rakentaa ja jättää jotain pysyvää jälkeensä? Mihin on kadonnut itsenäinen ajattelu ja innovointi? Liian helppo elämä houkuttaa enemmän? Seisotte piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. 

1980- luku pilasi suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa ja ymmärtää, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Se johti harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
53/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tahdot oikein hyvää työntekijää, niin mul on koulu- ja työpaikkakiusaamista, #metoota ja sitä toksista jotain muotisanaa, jota en jaksa nyt googlata. Se on paljon helpompi tie kuin riskinotto. Tietenkään tällä sukupolvella ei tule mieleen perustaa itse haluamiaan pörssifirmoja. Ei se raha näköjään sittenkään kiinnosta heitä tarpeeksi, ellei se tule jonkun muun taskusta. Rikastuminen on nimittäin Suomessa helpompaa kuin seksiseuran saaminen minkään puolueen risteilyllä. Se, kun ei tämän kokoisessa valtiossa vaadi kovin kummosia tuloja. 

Vierailija
54/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oon vähäsen epäilevä kun Bemarilla ajeleva tyyppi selittelee ummet lammet siitä kuinka julma työnantaja riistää työvoimaa.

Voihan olla että vetää jotain GTAta ja Bemari on julmalta kapitalistilta lainattu

Vierailija
55/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oon vähäsen epäilevä kun Bemarilla ajeleva tyyppi selittelee ummet lammet siitä kuinka julma työnantaja riistää työvoimaa.

Voihan olla että vetää jotain GTAta ja Bemari on julmalta kapitalistilta lainattu

Santander hoitaa. 

Vierailija
56/56 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Santander hoitaa. 

Santander hoitaa sen kapitalistin elintason, mutta kun se sadisti kapitalisti istuu pahuuttaan yrityksensä pohjattoman rahasammon päällä, eikä anna samaa kuin itsellään on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä