"tee kovasti töitä..."
Työsi hedelmät valuvat vain osakekeinottelijoiden taskuun, itse et saa mitään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Nyt osui APn pilkka omaan nilkkaan. Voin rehellisesti kertoa että oon tehny kovasti töitä koko ikäni ja nyt keinottelen niillä säästöön jääneillä pääomilla pörssissä.
ok boomeri... teidän sukupolvella oli vielä mahdollisuus tuohon, mutta jo 90-luvun alusta työpaikkoja on viety halpamaihin, suomalaisia on joutunut massoittain työttömäksi, palkat on poljettu lokaan, työehdot heikennetty, ja vain sijoittajat ovat vaurastuneet toisten kustannuksella, pääasiassa toisia riistämällä.
Tasapaino. Tee töitä tarpeeksi mutta älä yli. Japanissa on termi liiallisen työn aiheuttamalle kuolemalle nimeltään "karoshi". Muista että täältä et mitään saa mukaasi kun sinusta aika jättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle n 3000e tulee ti tilille!
Ja yritys saa kymmenen miljardia, mistä maksaa vähemmän veroa kuin sinä. Lol.
No pöljä! mitä muuta vaihtoehtoja mulla on rahan tienaamiseen?
itkeä täällä ja elää tuilla niinkuin sinä?
saisin 595e kun asun omakotitalossa.
ei omakotiasuja välttämättä noin paljon saa, kun kela keksii olemattomia tuloja, joilla tuota summaa lasketaan.
todellinen vaihtoehto on asua vuokralla. silloin saa tukia yli 2000e nettona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niinkö? kyllä 10mrd tulosta joka jäisi tuossa kuviteellisessa firmassa viivan alle maksetaan veroa valtiolle 2mrdia
Eikä makseta kun voitot keinotellaan vero "suunnittelulla" veroparatiiseihin ja konsernin Suomen yhtiö manipuloidaan näyttämään aina tappiota ettei tarvitsisi maksaa mitään veroja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niinkö? kyllä 10mrd tulosta joka jäisi tuossa kuviteellisessa firmassa viivan alle maksetaan veroa valtiolle 2mrdia
Suomessa tuollaisia suuryrityksiä on vain 0,1% kaikista Suomen yrityksistä. Ylivoimainen enemmistö, yli 95 % kaikista yrityksistä työllistää alle 10 ihmistä ja ne eivät todellakaan kerää mitään miljoona voittoja.
Miksi työntekijällä pitäisi olla minkäänlaista moraalia kun moraalia ei ole johtajillakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt osui APn pilkka omaan nilkkaan. Voin rehellisesti kertoa että oon tehny kovasti töitä koko ikäni ja nyt keinottelen niillä säästöön jääneillä pääomilla pörssissä.
ok boomeri... teidän sukupolvella oli vielä mahdollisuus tuohon, mutta jo 90-luvun alusta työpaikkoja on viety halpamaihin, suomalaisia on joutunut massoittain työttömäksi, palkat on poljettu lokaan, työehdot heikennetty, ja vain sijoittajat ovat vaurastuneet toisten kustannuksella, pääasiassa toisia riistämällä.
Sijoittajat on niitä jotka rahoittaa yritysten toiminnan ja mahdollistaa ne työpaikat. Osa vielä jopa sijoittaa suomalaisiin firmoihin mutta se mentaliteetti joka täällä vallitsee ei kauaa houkuttele sijopittajia. Itse sijoitan pääasiassa Norjalaisten firmojen osakkeisiin, tosin nekin omistaa jo suomesta valtavan siivun, esimerkiksi puolustusalalta.
Venäjällä saisit enemmän kuik tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei omakotiasuja välttämättä noin paljon saa, kun kela keksii olemattomia tuloja, joilla tuota summaa lasketaan.
Mut kaikki ei ole paskaluusereita niinkuin sinä eikä halua asua kerrostalo slummissa työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuollaisia suuryrityksiä on vain 0,1% kaikista Suomen yrityksistä. Ylivoimainen enemmistö, yli 95 % kaikista yrityksistä työllistää alle 10 ihmistä ja ne eivät todellakaan kerää mitään miljoona voittoja.
ja tuollaiset pikkuputiikit on kaikkein paskimpia työpaikkoina, yrittäjä kuvittelee että se työntekijä on yhtä kiinnostunut työstä kuin yrittäjä itse, niissä pitäisi joustaa aina joka päivä, sijaisia ei ole, sairauslomia ei ole, palkanmaksu on epävarmaa, ei ole luottamusmiehiä, ei mitään, ihan orjatouhua. Yrittäjä maksattaa oman yrittämisen leikkimisensä työntekijän selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä makseta kun voitot keinotellaan vero "suunnittelulla" veroparatiiseihin ja konsernin Suomen yhtiö manipuloidaan näyttämään aina tappiota ettei tarvitsisi maksaa mitään veroja!
Mikäs se vaihtoehto olisi tällaiselle firmalle? joku mielikuvitustyökö?, palkat kumminkin kelpaa jos pääse edes tällaiseen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle tarvitse keksiä mitään olemattomia ”tuloja”. Mulla on tuhansia säästöjä ja sijoituksia, enkä putoa sinä päivänä tuille, kun jään esim työttömäksi. Olen koko työurani suhteuttanut ne menot tuloihin huomioimalla, että saatan sairastua, jäädä työttömäksi, jne. Osaan myös metsästää, kalastaa, ja elää mahdollisemman omavaraistaloudessa. En ole koskaan valanut hiekkakakkua betoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajat on niitä jotka rahoittaa yritysten toiminnan ja mahdollistaa ne työpaikat. Osa vielä jopa sijoittaa suomalaisiin firmoihin mutta se mentaliteetti joka täällä vallitsee ei kauaa houkuttele sijopittajia. Itse sijoitan pääasiassa Norjalaisten firmojen osakkeisiin, tosin nekin omistaa jo suomesta valtavan siivun, esimerkiksi puolustusalalta.
Sijoittajat eivät mahdollista mitään muuta kuin kohtuuttomat voitot itselleen. He ovat pahimpia vallan väärinkäyttäjiä, vaativat kohtuuttomia tuottoja joka kaatuu työntekijän vahingoksi, nimittäin kun yritys ei muuten pysty maksamaan sijoittajan vaatimaa tuottoa, se irtisanoo työntekijöitä säästääkseen palkkakustannuksissa, mutta sitten ne puuttuvat työtunnit kaatuvat jäljelle jääneiden työntekijöiden ylimääräiseksi työkuormaksi, polttaen heidät loppuun, ja ilman mitään lisäkorvauksia tietenkin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvin pyyhkii taas kerrostalossa työttömänä! huoh!
Vierailija kirjoitti:
Miksi työntekijällä pitäisi olla minkäänlaista moraalia kun moraalia ei ole johtajillakaan?
Ei työelämässä enää tarvitsekaan olla se äidin vaatima kympintyttö, 6,5 suoritus riittää. Menen töihin, teen sen minkä ehdin ja lähden kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajat eivät mahdollista mitään muuta kuin kohtuuttomat voitot itselleen. He ovat pahimpia vallan väärinkäyttäjiä, vaativat kohtuuttomia tuottoja joka kaatuu työntekijän vahingoksi, nimittäin kun yritys ei muuten pysty maksamaan sijoittajan vaatimaa tuottoa, se irtisanoo työntekijöitä säästääkseen palkkakustannuksissa, mutta sitten ne puuttuvat työtunnit kaatuvat jäljelle jääneiden työntekijöiden ylimääräiseksi työkuormaksi, polttaen heidät loppuun, ja ilman mitään lisäkorvauksia tietenkin!!
Nuorena idealisti ja vanhana konservatiivi. Suomessa pärjää työnteolla ja saa varallisuuttakin kerättyä jos vaan osaa taloudenpidon.
Kaikilla on mahdollisuus sijoittaa. Nykyään sijoittamisen aloittaminen on helpompaa, halvempaa ja saavutettavampaa kuin koskaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on mahdollisuus sijoittaa. Nykyään sijoittamisen aloittaminen on helpompaa, halvempaa ja saavutettavampaa kuin koskaan ennen.
Mutta miksi säästää ja sijoittaa, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi säästää ja sijoittaa, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!
Illuusio on todettu ja sitä nyt puretaan säästöillä ja sopeutuksilla