Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että ihmisillä on luoja?

Vierailija
27.08.2026 |

Mieti esimerkiksi auton moottoria. Onko moottori jotenkin vain ilmestynyt tyhjästä vai onko joku sen suunnitellut ja rakentanut?

Mieti ihmisen kehoa ja miten monimutkainen se on.

Kommentit (395)

Vierailija
181/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala vahvistaa myös Raamatun sanan totuuden ihmiselle, kun ihminen on kypsä vastaanottamaan totuuden."

Suomeksi sanottuna kun ihminen lopettaa kaiken kriittisen ajattelun ja uskoo kaiken mitä hänelle sanotaan.

Vierailija
182/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle ole jumala ilmestynyt, jos et Jeesusta kohdannut. Saatana esiintyy toisinaan jumalana.

Ei sinun raamattusikaan jumalan sanaa ole. Ihmisten kirjoittamaa valetta ja satuja se on. Hieman oppeja sieltä täältä. Totuuden sekaan on hyvä valheet piilottaa. Ihmiset uskoo ne paremmin.

Jumala vahvistaa myös Raamatun sanan totuuden ihmiselle, kun ihminen on kypsä vastaanottamaan totuuden. Ja Raamatussa Jumala kertoo, ettei ole muita Jumalia kuin hän. Epäjumalia kyllä riittää eli asioita, olentoja ym., joita ihmiset itse ovat korottaneet jumalan asemaan, vaikka ne eivät sellaisia ole. Tämän faktan hän tekee selväksi niille, joka etsivät totuutta ja yhteyttä Jumalaan.

Kyllä. Etsin ja löysin. Ei ollut jeesus. :) voit jatkaa itsellesi valehtelua aina. Minä en enää kykene uskomaan ihmisten valheisiin. Jumala on tehnyt minulle jo asian selväksi. Että raamattu on vale. Sinun uskosi on sinun uskosi. Minun uskoni on minun uskoni. Tulet aina olemaan valehtelija minun silmissä kun uskot ja väität jeesusken olevan totta. Niinkuin minä sinun silmissäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh uskovaisten höpinöitä on kuultu taas tovi. Menen juttelemaan palaville pusikoille, käärmeille. Halkomaan valtameriä, kävelemään vetten päällä ja parantamaan ihmisiä kosketuksella. Ainiin muutan veen vielä viiniksi että saan kunnon kännit ja voin sammua illalla.

Et sinä pysty kuin mainitsemaasi känniin ja sammumiseen, koska olet ihminen etkä Jumala. Mutta Jumalalle kaikki on mahdollista, koska häntä eivät rajoita fysiikan lait eikä mitkään asiat. Hän on yliluonnollinen Henki, ihmisen käsityskyvyn ulottumattomissa. Se, mitä voimme Jumalasta edes vähän ymmärtää, on kerrottu Raamatussa. Sinä kuitenkin torjut jo senkin vähän, mitä Raamattu kertoo hänestä, joten se kertoo hyvin siitä, ettemme pysty Jumalaa kovin hyvin käsittämään. Ihmisen osuus on yrittää käsittää edes se vähän, mitä meille on kerrottu Raamatussa.

Vierailija
184/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala todistaa itse itsestään niin, että ihminen tietää olevansa tekemisissä Jeesuksen Kristuksen kanssa. Jo okkultismin aikana sain kokemuksia, joissa Jumala ilmestyi kaikkien muiden henkimaailmakokemusteni keskellä."

Olet siis kokenut erilaisia harhoja joista olet jostain syystä päättänyt pitää osaa tosina ja muita ilmeisesti sitten vain harhoina.

Vierailija
185/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta Jumalalle kaikki on mahdollista, koska häntä eivät rajoita fysiikan lait eikä mitkään asiat. "

Tuo tekee kaiken vain paljon pahemmaksi. Silloin Jumala olisi voinut tehdä asiat millä tavalla tahansa. Myös ilman mittaamatonta kärsimystä ihmisille.

Vierailija
186/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla oli myös monia okkulttisia kokemuksia. Keski-iässä Jumala kuitenkin ilmesty"

Koit siis ensin "vääriä" yliluonnollisia kokemuksia jotka olivat silti sinulle silloin täyttä totta. Sitten koit toisenlaisia yliluonnollisia kokemuksia jotka ne koet nyt oikeiksi. Mitä tämän pitäisi mielestäsi todistaa?

Jumala todistaa itse itsestään niin, että ihminen tietää olevansa tekemisissä Jeesuksen Kristuksen kanssa. Jo okkultismin aikana sain kokemuksia, joissa Jumala ilmestyi kaikkien muiden henkimaailmakokemusteni keskellä. Mutta en piitannut hänestä vielä silloin. Kyllä hän itse pitää huolen siitä, että ihminen lopulta tunnistaa hänet ja erottaa vääristä olennoista.

Mistä sen tietää? Onko mitään keinoa tarkistaa, että kyseessä oli todellakin Jumalan ilmestyminen, eikä vain aivojen luoma harha tai joku henkimaailman olento? Henkilökohtaiseen ilmestykseen vetoavat perustavat uskonsa sille, että pitävät itseään erehtymättöminä tyyliin "ei ole mahdollista että olisin vain kuvitellut tai jotenkin tulkinnut väärin tämän kokemuksen".

Vierailija
187/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jumala vahvistaa myös Raamatun sanan totuuden ihmiselle, kun ihminen on kypsä vastaanottamaan totuuden."

Suomeksi sanottuna kun ihminen lopettaa kaiken kriittisen ajattelun ja uskoo kaiken mitä hänelle sanotaan.

No ainakin tiedät mitä ei kannata tehdä. En kuitenkaan usko että Jumala vaivaa ihan kaikkia kun tietää että hommeli on turhaa kuitenkin.

Vierailija
188/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jumala todistaa itse itsestään niin, että ihminen tietää olevansa tekemisissä Jeesuksen Kristuksen kanssa. Jo okkultismin aikana sain kokemuksia, joissa Jumala ilmestyi kaikkien muiden henkimaailmakokemusteni keskellä."

Olet siis kokenut erilaisia harhoja joista olet jostain syystä päättänyt pitää osaa tosina ja muita ilmeisesti sitten vain harhoina.

Lukeman perusteella psykoottinen.

Vierailija
189/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh uskovaisten höpinöitä on kuultu taas tovi. Menen juttelemaan palaville pusikoille, käärmeille. Halkomaan valtameriä, kävelemään vetten päällä ja parantamaan ihmisiä kosketuksella. Ainiin muutan veen vielä viiniksi että saan kunnon kännit ja voin sammua illalla.

Et sinä pysty kuin mainitsemaasi känniin ja sammumiseen, koska olet ihminen etkä Jumala. Mutta Jumalalle kaikki on mahdollista, koska häntä eivät rajoita fysiikan lait eikä mitkään asiat. Hän on yliluonnollinen Henki, ihmisen käsityskyvyn ulottumattomissa. Se, mitä voimme Jumalasta edes vähän ymmärtää, on kerrottu Raamatussa. Sinä kuitenkin torjut jo senkin vähän, mitä Raamattu kertoo hänestä, joten se kertoo hyvin siitä, ettemme pysty Jumalaa kovin hyvin käsittämään. Ihmisen osuus on yrittää käsittää edes se vähän, mitä meille on kerrottu Raamatussa.

Se on ihan tavallista, että tyhjistä väitteistä ei välitetä. Ei ole mitään perusteltua syytä uskoa että Raamatun väitteet Jumalasta pitävät paikkansa.

Vierailija
190/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle ole jumala ilmestynyt, jos et Jeesusta kohdannut. Saatana esiintyy toisinaan jumalana.

Ei sinun raamattusikaan jumalan sanaa ole. Ihmisten kirjoittamaa valetta ja satuja se on. Hieman oppeja sieltä täältä. Totuuden sekaan on hyvä valheet piilottaa. Ihmiset uskoo ne paremmin.

Jumala vahvistaa myös Raamatun sanan totuuden ihmiselle, kun ihminen on kypsä vastaanottamaan totuuden. Ja Raamatussa Jumala kertoo, ettei ole muita Jumalia kuin hän. Epäjumalia kyllä riittää eli asioita, olentoja ym., joita ihmiset itse ovat korottaneet jumalan asemaan, vaikka ne eivät sellaisia ole. Tämän faktan hän tekee selväksi niille, joka etsivät totuutta ja yhteyttä Jumalaan.

Kyllä. Etsin ja löysin. Ei ollut jeesus. :) voit jatkaa itsellesi valehtelua aina. Minä en enää kykene uskomaan ihmisten valheisiin. Jumala on tehnyt minulle jo asian selväksi. Että raamattu on vale. Sinun uskosi on sinun uskosi. Minun uskoni on minun uskoni. Tulet aina olemaan valehtelija minun silmissä kun uskot ja väität jeesusken olevan totta. Niinkuin minä sinun silmissäsi.

Sinulle on ilmestynyt henkimaailman olento, joka ei ollut Jumala. Jumala johtaa aina totuuden luokse, joka on Jeesus.

Totuus valkenee itse kullekin vasta, kun Jumala itse tarttuu ihmisen elämään ja valaisee ymmärrystä niin, että ihminen lopulta uskoo totuuden. Ihminen ei voi löytää Jumalaa omin avuin, ennen kuin Jumala itse päättää ilmestyä ihmiselle. Hän siis valitsee oikean ajankohdan sille, koska hän tuntee jokaisen ihmisen ja tietää, mikä on sopiva aika kullekin ihmiselle.

Vierailija
191/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Jumala vahvistaa myös Raamatun sanan totuuden ihmiselle, kun ihminen on kypsä vastaanottamaan totuuden."

Eli toisin sanottuna, kun ihminen alkaa uskoa sokeasti, että Raamattu on Jumalan sanaa, ihminen alkaa uskoa sokeasti, että Raamattu on Jumalan sanaa. Selvähän se.

"Tämän faktan hän tekee selväksi niille, joka etsivät totuutta ja yhteyttä Jumalaan."

Mistä tiedät että se on fakta? Siitäkö että uskot sokeasti ja kritiikittä asian olevan niin?

Vierailija
192/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ja kristillisessä teologiassa ajatus siitä, että "usko on lahja", on aivan keskeinen opillinen periaate. Se tarkoittaa, että ihminen ei voi omalla järjellään, tahdollaan tai hyvillä teoillaan saavuttaa uskoa, vaan Jumala synnyttää sen ihmisessä.

Jos noin on, niin sittenhän Jumala jo etukäteen päättää, että kenelle se usko synnytetään ja kenelle ei eli ihan itse päättää etukäteen, kenet heittää helvettiin ja kenet ei. 

Onpa reilua. 

Vierailija
193/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on ilmestynyt henkimaailman olento, joka ei ollut Jumala. Jumala johtaa aina totuuden luokse, joka on Jeesus.

Totuus valkenee itse kullekin vasta, kun Jumala itse tarttuu ihmisen elämään ja valaisee ymmärrystä niin, että ihminen lopulta uskoo totuuden. Ihminen ei voi löytää Jumalaa omin avuin, ennen kuin Jumala itse päättää ilmestyä ihmiselle. Hän siis valitsee oikean ajankohdan sille, koska hän tuntee jokaisen ihmisen ja tietää, mikä on sopiva aika kullekin ihmiselle.

Usko sinä mitä haluat. Minäkö en saisi? Voit syyttää muitten ihmisten uskoa pahaksi aina. Se on sinun päätettävissä jos niin teet. Jumala tietää kuitenkin aina totuuden.

Vierailija
194/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kuitenkaan usko että Jumala vaivaa ihan kaikkia kun tietää että hommeli on turhaa kuitenkin."

Eri ihmisille eri asiat ovat riittäviä todisteita. Mikä siinä on että hän tuntuu antavan vain sellaisia todisteita jotka vakuuttavat ne jotka on helppo vakuuttaa mutta ei sellaisia jotka vakuuttaisivat loputkin? 

Vierailija
195/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitäpaitsi jumala minuun otti yhteyttä itse. Ei ihminen tullut ja väittänyt että tämä on jumala mitä kristityt aina tekee.

Vierailija
196/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisrityillä se menee niin että jos heille tilee junala tekemään selvälsi se on oikein. Mutta jollekkin muulle jos jumala tekee selväksi se on väärin. Jos se ei ole heidän päättämä jumala.

Vierailija
197/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityillä on valta päättää mikä jumala on oikea.

Vierailija
198/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ja kristillisessä teologiassa ajatus siitä, että "usko on lahja", on aivan keskeinen opillinen periaate. Se tarkoittaa, että ihminen ei voi omalla järjellään, tahdollaan tai hyvillä teoillaan saavuttaa uskoa, vaan Jumala synnyttää sen ihmisessä.

Jos noin on, niin sittenhän Jumala jo etukäteen päättää, että kenelle se usko synnytetään ja kenelle ei eli ihan itse päättää etukäteen, kenet heittää helvettiin ja kenet ei. 

Onpa reilua. 

Tätä minä olen aina ihmetellyt. 

Vierailija
199/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se tarkoittaa, että ihminen ei voi omalla järjellään, tahdollaan tai hyvillä teoillaan saavuttaa uskoa, vaan Jumala synnyttää sen ihmisessä."

Tämä on mielestäni kalvinistista oppia tai jonkun muun suuntauksen. Osa ihmisistä on valittu pelastumaan, osalta puuttuu lahja ja he joutuvat väistämättä kadotukseen. Ei kovin kannustava oppi, mutta silti kalvinistit lienevät usein maallisessa elämässä hyvin menestyneistä. Ehkä omaisuus vaikuttaa Jumalan tahtoon? 

Vierailija
200/395 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa reilua. 

Tätä minä olen aina ihmetellyt. 

Niin, jotkut saa jo maan päällä lahjan ja sitten vielä kuoleman jälkeen oikein superlahjan palkkioksi siitä, että on aikaisemmin saanut maan päällä lahjan! Jos siis otamme vakavasti tämän "usko on Jumalan synnyttämä lahja" -opin ja sen, että vain tuo uskon lahja on tie taivaaseen. Että näin. 

Odotan, millä argumentilla uskovaiset tuon kumoavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi