Uskotko että ihmisillä on luoja?
Mieti esimerkiksi auton moottoria. Onko moottori jotenkin vain ilmestynyt tyhjästä vai onko joku sen suunnitellut ja rakentanut?
Mieti ihmisen kehoa ja miten monimutkainen se on.
Kommentit (395)
"Uskon kuitenkin siihen että maailmaan on jokin määrittänyt säännöt. Sen takia me esimerkiksi tarvitsemme ruokaa ja joudumme ulostamaan ja virtsaamaan."
Ammut tuossa nyt nuolen seinään ja piirrät sitten sen ympärille maalitaulun niin että osuit kymppiin. Eli siis katsot sitä missä nyt olemme ja ajattelet sen olevan jotekin se ainoa mahdollinen lopputulema.
Maailma olisi kuitenkin voinut muodostua lukemattomilla eri tavoilla. Myös sellaisilla jotka eivät olisi pystyneet synnyttämään elämää tai edes pysymään kasassa. Me vain emme silloin olisi sitä havainnoimassa.
Vierailija kirjoitti:
"Sattumiin en usko."
Onko mielestäsi maailmankaikkeuden pienimmälläkin tapahtumalla siis aina joku ihan tietty tarkoitus ja suunnitema sen takana?
Tapahtuma syy (ei vaadi tarkoitusta/suunnitelmaa) voi olla deterministinen eli se seuraa välttämättä fysiikan laeista. Jos mennään atomitasolle, kvanttimekaniikassa vaikuttavat todennäköisyydet ja epätodennäköisetkin tapahtumat ovat mahdollisia.
Kaaosteoriassa taas näennäinen satunnaisuus ei ole totta, mutta pienet erot alkuarvoissa voivat johtaa suuriin eroihin lopputuloksessa.
Biologiassa kosmisen säteilyn aiheuttamat mutaatiot ovat periaatteessa fysiikan lakien alaisia, mutta lopputulos vaikuttaa satunnaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on, jokin suurempi voima on olemassa. Se on minullekkin niin monesti todistettu.
Välillä kiukuttelen ja meinaan etten usko enää yhtään , jos joku asia menee päälaelleen, mutta kyllä minut siitä suosta taas ylös nostetaan.
Sattumiin en usko.
Minä ainakin itse olen aina itseni siitä suosta ylös loppujen lopuksi nostanut. Olen ollut maassa satoja kertoja olen tuntenut ja olen tuntenut paljon eri asioita. Joskus kokeilin rukoilemistakin. Ei auttanut minua paskan vertaa.
Raamattu opettaa, että Jumala kuulee kaiken, mutta hän ei vastaa myöntävästi kaikkiin rukouksiin. Teksteissä nimetään useita konkreettisia syitä sille, miksi rukous voi jäädä vaille vastausta.
Rikkonaisuudesta tai synnistä: Suhteessa Jumalaan on syntynyt etäisyyttä (Jesaja 59).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on, jokin suurempi voima on olemassa. Se on minullekkin niin monesti todistettu.
Välillä kiukuttelen ja meinaan etten usko enää yhtään , jos joku asia menee päälaelleen, mutta kyllä minut siitä suosta taas ylös nostetaan.
Sattumiin en usko.
Minä ainakin itse olen aina itseni siitä suosta ylös loppujen lopuksi nostanut. Olen ollut maassa satoja kertoja olen tuntenut ja olen tuntenut paljon eri asioita. Joskus kokeilin rukoilemistakin. Ei auttanut minua paskan vertaa.
Kokeile jonkun toisen uskovan rukoilevan sun puolestasi.
:D juu.... nehän pässit tekee sitä jatkuvasti ja pyytämättä. Ei aita v*ttuakaan. Se on vain hyvän ajattelua toiselts ihmiseltä. Ja hyvän toivomosta. Kuuluin kuoroon kirkossa joskus. Olen kastettu ja kristitystä perheestä. Serkkuni isä on jopa kanttori. Ei kuule toimi ihmosten turhat ruklukset muutakuin siinä että voi ajatella että ne tarkoittaa hyvää sillä. Ei ne mitään taikoja ole.
Aina kannattaa yrittää. Jos ei toimi niin sitten ei voi mitään. Ainakin on parhaansa yrittänyt.
"Raamattu opettaa, että Jumala kuulee kaiken, mutta hän ei vastaa myöntävästi kaikkiin rukouksiin. Teksteissä nimetään useita konkreettisia syitä sille, miksi rukous voi jäädä vaille vastausta."
Ihan tutkitusti rukoilu ei isoissakaan ihmisjoukoissa ole saanut aikaan mitään sen enempää kuin rukoilemattomuuskaan. Sen vaikutusta ei siis ole voitu minkään kokoisella testijoukolla missään havaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumiin en usko.
Kokeile jonkun toisen uskovan rukoilevan sun puolestasi.
:D juu.... nehän pässit tekee sitä jatkuvasti ja pyytämättä. Ei aita v*ttuakaan. Se on vain hyvän ajattelua toiselts ihmiseltä. Ja hyvän toivomosta. Kuuluin kuoroon kirkossa joskus. Olen kastettu ja kristitystä perheestä. Serkkuni isä on jopa kanttori. Ei kuule toimi ihmosten turhat ruklukset muutakuin siinä että voi ajatella että ne tarkoittaa hyvää sillä. Ei ne mitään taikoja ole.
Kannattaa ajatella hyvää ja toivoa parasta. Usko, toivo ja rakkaus.
"Aina kannattaa yrittää. Jos ei toimi niin sitten ei voi mitään. Ainakin on parhaansa yrittänyt."
Oletko varmuuden vuoksi yrittänyt rukoilla myös muita jumalia? Jos joku muu jumala onkin se oikea eikä se johon sinä olet uskonut?
Vierailija kirjoitti:
"Raamattu opettaa, että Jumala kuulee kaiken, mutta hän ei vastaa myöntävästi kaikkiin rukouksiin. Teksteissä nimetään useita konkreettisia syitä sille, miksi rukous voi jäädä vaille vastausta."
Ihan tutkitusti rukoilu ei isoissakaan ihmisjoukoissa ole saanut aikaan mitään sen enempää kuin rukoilemattomuuskaan. Sen vaikutusta ei siis ole voitu minkään kokoisella testijoukolla missään havaita.
Miksi uskoa koetellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskoa koetellaan?
Tottakai sitä koetellaan totuus pysyy aina totena ei sitä tarvi edes koetella ja silti tietää että se vain on. Valheita koetellaan kokoajan.
"Miksi uskoa koetellaan? "
Jos rukouksiin ei vastata sen useammin kuin silloin kun ei rukoile, looginen johtopäätös on että se on turhaa toimintaa. Ihan sama onko syy se että jumalaa ei ole tai että hän koettelee ihmisiä olemalla vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
"Aina kannattaa yrittää. Jos ei toimi niin sitten ei voi mitään. Ainakin on parhaansa yrittänyt."
Oletko varmuuden vuoksi yrittänyt rukoilla myös muita jumalia? Jos joku muu jumala onkin se oikea eikä se johon sinä olet uskonut?
Rukoileminen ja esirukoukset voivat kyllä auttaa sen takia, että rauhoittavat stressaantunutta mieltä. Esirukoilijoilta voi kysyä suoraan, josko heidän mieleensä on tullut jotain, mikä voisi konkreettisesti auttaa. Kyseessä siis on meditaatio ja aivoriihi.
"Rukoileminen ja esirukoukset voivat kyllä auttaa sen takia, että rauhoittavat stressaantunutta mieltä. Esirukoilijoilta voi kysyä suoraan, josko heidän mieleensä on tullut jotain, mikä voisi konkreettisesti auttaa. Kyseessä siis on meditaatio ja aivoriihi."
Kukaanhan ei kiistä uskontojen psykologisia ja plasebo-vaikutuksia. Samat vaikutukset voi saada myös ilman uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoileminen ja esirukoukset voivat kyllä auttaa sen takia, että rauhoittavat stressaantunutta mieltä. Esirukoilijoilta voi kysyä suoraan, josko heidän mieleensä on tullut jotain, mikä voisi konkreettisesti auttaa. Kyseessä siis on meditaatio ja aivoriihi.
Jep. Voin budhistina sanoa että meditointi auttaa rauhoittumaan. Ei se silti mikään ihme ole. Itae joudun tekemään asioille jotain jos muutosta haluan. Itse joudun levittämään hyvää jos hyvää haluan maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tietää, että maailma on syntynyt sotkan munasta. Joka muuta väittää on täysin hullu. HULLU!
Joulupukki ja pääsiäispupu teki yhdessä munan joka oli sotkan muna siitä syntyi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumiin en usko.
Raamattu opettaa, että Jumala kuulee kaiken, mutta hän ei vastaa myöntävästi kaikkiin rukouksiin. Teksteissä nimetään useita konkreettisia syitä sille, miksi rukous voi jäädä vaille vastausta.
Rikkonaisuudesta tai synnistä: Suhteessa Jumalaan on syntynyt etäisyyttä (Jesaja 59).
Raamattu nimenomaan, täysin yksiselitteisesti, lupaa, että uskossa tehtyihin rukouksiin Jumala vastaa myöntävästi:
"Jeesus vastasi: Totisesti: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan te voisitte sanoa tälle vuorellekin: ’Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen’, ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte." Matt 21:21-22
Eihän tänne voi rauhassa kommentoida kun mielenvikaiset käyvät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Uskon.
Ihmisen keho on älykäs ja ihmisen tietoisuus on älykäs, nämä työskentelevät hyvin yhdessä. Ihmisen yhteys omaan kehoon on hyvin vahva, jostakin syystä ihminen kykenee ymmärtämään hyvin paljon sitä mitä hänen kehossaan tapahtuu.
No juurikin näin. Kehomme kertoo meistä itsestämme ja pyytää pitämään siitä huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänne voi rauhassa kommentoida kun mielenvikaiset käyvät päälle.
Niin ihminen joka uskoo erillälailla tai on erimieltä. On mielenvikainen?
Käytös on rumaa ja kertoo rumuudesta.
Kun luonne tulee esiin niin se näkyy myös ulkonäössä.