Miksi suomessa ei saa ostettua mistään leipää mikä ollaan tehty pelkästään vehnäjauhoista ja juuritaikinalla?
Kommentit (78)
Öh, S-marketista ainakin on saanut jo vuosia useampaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin kova halu juuri tuollaiseen leipään, niin miksi et tee sitä itse?
Markkinat noin muutoin toimii niin, että sitä myydään mitä ostetaan.
Koska sinä olet väärässä, en minä, jos te väität että pelkällä vehnäjauholla ja juuritaikinaan tehty leipä ei myy niin te voitte haistaa kaikki v-it-tu jotka uskotte siihen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olen etsinyt PELKÄLLÄ vehnäjauhoilla tehtyä ja juuritaikinalla niin en ole löytänyt viellä, niissä on aina jotain muita jauhoja
Hyvä vehnöjauho on paras jauho jos jauho on hyvä laatuista
Ap
Kyllä juurella leivottua leipää on kaupoissa.
Pirkka parhaat vaalea levain
Pågen maalaishyvä
Elonen rapeakuorinen maalaisleipä
Fazer kiireetön maalaisleipä
Vaasan mestarin hapanjuuri
Joka kylässä on tuollaisia artesaanileipien paistajia. Ota johonkin heistä yhteyttä somessa ja aloita asikkuus!
Juuri käynnistyy helpommin ruisjauhoilla, siksi.
Njaa, uskoisin että jostain saa, mutta sellaista mitä myydään USA:n itärannikon paremmissa marketeissa, en ole itse kohdannut. Vilja vain vehnää ja yhtä hapanta kuin meillä hapatetuimmat ruisleivät. Tosi hyvää eikä varmasti ihan joka kotileipurin juttu saada rakennetta sisältä kuohkeaksi ja päältä rapeaksi
Vierailija kirjoitti:
Öh, ei muuten ole. Itse en voi syödä kauraa ja sitä on melkein joka leivässä, vaikkei kyseessä ole erityisesti kauraleipä. Luepa joskus niitä ainesosaluetteloita, niin saatat yllättyä. Tuollaista juurella tehtyä perusleipää ei tosissaan ihan helpolla marketista löydä.
Etsi AP joku paikallinen pienleipomo tai kysy vaikka paikallisesta Reko-ruokaringistä jos sellainen löytyy (luultavasti Facebookista löydät jos on).
Vierailija kirjoitti:
Juuri käynnistyy helpommin ruisjauhoilla, siksi.
Tuollainen on niin amatöörimaista.
Jos ihminen on vähänkään leipuri, rehellimen leipuri itselleen niin ei tuollainen kävisi päihin
Taas joku apina jolle ollaan luotu english breakfast ja apina vaatii full english breakfastiä kauramaidolla, toivottavasti hukutte hamppuunne
Vierailija kirjoitti:
Pågen maalaishyvä
Ja mikä näistä oli tehty pelkällä vehnäjauholla? Sitähän aloittaja haki.
Tuota ei tehdä sen takia että säilyvyys on huono.
Koska leipä kuitenkin tehdään virossa ja logistiikkaan menee 2pv ennen kuin se on edes suomessa ja kaupan hyllyllä sitä pitää makoiluttaa ainakin viikko (mielellään kaksi), niin leipä pitää tehdä epä-leiväksi apinanleipäpuun kuorella, muilla jauhonparannusaineilla, C-vitamiinillä ja isolla kasalla eri lisäaineita. Näin saadaan parhaat tuotot ja ostaja voi kuvitella syövänsä tuoretta leipää vaikka se onkin 2 viikkoa vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pågen maalaishyvä
Näi o näsineulat
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei tehdä sen takia että säilyvyys on huono.
Koska leipä kuitenkin tehdään virossa ja logistiikkaan menee 2pv ennen kuin se on edes suomessa ja kaupan hyllyllä sitä pitää makoiluttaa ainakin viikko (mielellään kaksi), niin leipä pitää tehdä epä-leiväksi apinanleipäpuun kuorella, muilla jauhonparannusaineilla, C-vitamiinillä ja isolla kasalla eri lisäaineita. Näin saadaan parhaat tuotot ja ostaja voi kuvitella syövänsä tuoretta leipää vaikka se onkin 2 viikkoa vanhaa.
Tekosyitä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pågen maalaishyvä
Pirkka parhaat ja Fazu
Vierailija kirjoitti:
Joka kylässä on tuollaisia artesaanileipien paistajia. Ota johonkin heistä yhteyttä somessa ja aloita asikkuus!
Eiköhän tämä aloitus ollut jo tarpeeksi työtä vehnäjauhoista tehtyyn leipään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olen etsinyt PELKÄLLÄ vehnäjauhoilla tehtyä ja juuritaikinalla niin en ole löytänyt viellä, niissä on aina jotain muita jauhoja
Hyvä vehnöjauho on paras jauho jos jauho on hyvä laatuista
Ap
Taitaa olla jotain muuta jauhoa sinulla päässäsi, kun et osaa edes kirjoittaa.
Pågen saaristolaisleipä ja Pågen Lemppari on melkein joka kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pågen maalaishyvä
Pirkka parhaat ja Fazu
Noniin, kiitos. 2 viidestä mainitusta oli tehty vehnäjauhoilla ilman muita viljoja. Vai oliko sittenkään?
Pirkka parhaat Levain: VEHNÄjauho, taikinajuuri (VEHNÄ, tattari), vesi, durumVEHNÄjauho, merisuola, hiiva, OHRAmallas, VEHNÄGLUTEENI. Saattaa sisältää pieniä määriä seesaminsiemeniä.
Fazer Kiireetön maalaisleipä: VEHNÄJAUHO, vesi, TÄYSJYVÄVEHNÄJAUHO, jodioitu suola (1,3 %), hiiva.
Eli kumpikaan ei sittenkään täytä aloittajan kriteereitä...
Jos on noin kova halu juuri tuollaiseen leipään, niin miksi et tee sitä itse?
Markkinat noin muutoin toimii niin, että sitä myydään mitä ostetaan.