Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa ei saa ostettua mistään leipää mikä ollaan tehty pelkästään vehnäjauhoista ja juuritaikinalla?

Vierailija
27.08.2026 |

Ihmettelen suuresti tätä

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin kova halu juuri tuollaiseen leipään, niin miksi et tee sitä itse?

Markkinat noin muutoin toimii niin, että sitä myydään mitä ostetaan.

Koska sinä olet väärässä, en minä, jos te väität että pelkällä vehnäjauholla ja juuritaikinaan tehty leipä ei myy niin te voitte haistaa kaikki v-it-tu jotka uskotte siihen

Ap

Sä olet ihan höperö erikoistyttö. Minäpä kerron miten otsikko olisi pitänyt muotoilla:

Miksi Suomessa ei myydä leipää joka leivottu ainoastaan vehnäjauhoista ja juuritaikinalla?

Minä en tiedä eikä minua kiinnosta olla höperö erikoistyttö

Ap

Et tiedäkään, sellaisia kutsutaan höperöiksi erikoistytöiksi.

Tää on kyllä mies ja niin vanha, ettei osaa käyttää hakurobottia.

Vierailija
62/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinä olet väärässä, en minä, jos te väität että pelkällä vehnäjauholla ja juuritaikinaan tehty leipä ei myy niin te voitte haistaa kaikki v-it-tu jotka uskotte siihen

Ap

Sä olet ihan höperö erikoistyttö. Minäpä kerron miten otsikko olisi pitänyt muotoilla:

Miksi Suomessa ei myydä leipää joka leivottu ainoastaan vehnäjauhoista ja juuritaikinalla?

Ap

Tää on kyllä mies ja niin vanha, ettei osaa käyttää hakurobottia.

Minä sulle hiivan näytän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan se, kun monet ei ole niin juuri hapanjuurileivän perään Suomessa, itse asiassa moni vieroksuu vähän sitä makua jopa. Itse ostan usein Prismasta Paesano-leipää, joka on yksinkertainen vaalea rapeakuorinen leipä, jossa ei ole muita jauhoja kuin vehnäjauhoa. Mutta se on tavallinen hiivaleipä. Olen kokeillut kauppojen muutamia juurella leivottujakin vaaleita, mutta eivät ne ole olleet kovin hyviä valitettavasti.

Vierailija
64/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap vas tailee itselleen

Vierailija
65/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Én țiedä, éíkä mínua kíinnosta

Vierailija
66/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hapanjuurileivän maku on paha, niin jotain on päässyt valmistuksessa vikaan esim. liikaa juurta käytetty tai juuri on päässyt säilytyksessä huonoksi. Nykyään sääntö EU:n takia ei voida säilyttää juurta puuastioissa, joissa on jo valmiiksi oikea voittava bakteerikanta. Tämän takia teollinen valmistus on haasteellisempaa.

Vierailija
67/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hapanjuurileivän maku on paha, niin jotain on päässyt valmistuksessa vikaan esim. liikaa juurta käytetty tai juuri on päässyt säilytyksessä huonoksi. Nykyään sääntö EU:n takia ei voida säilyttää juurta puuastioissa, joissa on jo valmiiksi oikea voittava bakteerikanta. Tämän takia teollinen valmistus on haasteellisempaa.

Jos, jos ja jos... blaa...blaa...blaa... kerrankin viellä, niin minä näen tämän konversaation, kiitos palj8n kurakauroille!

Ap

Joo! Voisin ihan raapaisusta tehdä itse kaiken mutta tämä ei ollut myyntiä tämä aloitus, tämä aloitus oli, on ja tulee olemaan enemmän kysyntää oikeasti

En tiedä miten teillä kapitalisteillä menee kurat ja kaurat

Vierailija
68/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen löytyy muovistakin ratkaisu, muovilaatuja on tuhansia.

Ap

Vierailija
69/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuttanut monet satoja vuosia käymisjuttuja valmistaneet yritykset surkeiksi. Osa sai erikoisluvat, mikäli oli tarpeeksi tärkeä omistaja.

Vierailija
70/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että elämässä ei ole jossiteltavaa JOS suomeen kehitetään vehnäjauhoista %100:sen vehnäleivän joka ollaan tehty juuritaikinasta jossa on 100%vehnöjauhoja vain ja ainoastaan

Suomessa on leipäkorruptiota ja leipämafia

Ap

Vierailija
71/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuttanut monet satoja vuosia käymisjuttuja valmistaneet yritykset surkeiksi. Osa sai erikoisluvat, mikäli oli tarpeeksi tärkeä omistaja.

On se leivän tekeminen kiehtovaa, niin kiehtovaa että haluaisin vain yksinkertaisesti mennä kauppaan ostamaan artesaani vehnäleipää

En tiedä, eikä kiinnosta se että miksi se ei onnistu koska se on kauheeta paskaa!!

Ap

I.E. De Facto Englannin Kruunu

Vierailija
72/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa ja paskaa on ap:n nivusissa.

Vierailija
73/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pan on espanjaksi leipä, mikä on pandemia, sitä että kaikilla ei ole leipää kun virus tulee, tuli koronavirus pandemia, minkä takia?

...koska vehnäjauhoista ei ole leipää suomessa... ei se nyt ihan niin mutta jotain tälläistä, Suomi on syyllinen koronavirus pandemiaan ja sillä sipuli, jos ei niin olet kommunisti rys-sä  iigor suomessa, ja rys-sä iigor paska poistaa tälläisiä aloituksia ja niiden kommentteja 

I.E. De Facto Englannin Kruunu

Ap

Vierailija
74/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiivaa ja paskaa on ap:n nivusissa.

Liikaa kauraa, liian vähän vehnää

Ap

Vierailija
75/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa, uskoisin että jostain saa, mutta sellaista mitä myydään USA:n itärannikon paremmissa marketeissa, en ole itse kohdannut. Vilja vain vehnää ja yhtä hapanta kuin meillä hapatetuimmat ruisleivät. Tosi hyvää eikä varmasti ihan joka kotileipurin juttu saada rakennetta sisältä kuohkeaksi ja päältä rapeaksi

Onnistuu tuo osaavalla kotileipurillakin. Mutta vaivaa pitää nähdä. Edellisenä päivänä taikina tehtävä. Jääkaapissa yö. Alustus, kohotus. Paisto onnistuu sähköuunissakin kun sen paistaa uunissa valmiiksi lämmitetyssä valurautapadassa. 

Mutta niin kuin muutkin sanoi, niin kyllä kaupoista nykyisin löytää myös juureen tehtyjä vehnäleipiä ja myös sellaisia rapeakuorisia maalaisleipiä. 

Vierailija
76/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivissä on hirveästi suolaa, jos haluat välttää verenpainetaudit niin tee itse.

Suola ei aiheuta verenpainetautia.

Vierailija
77/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko todella huonoa kieliopillisesti.

Vierailija
78/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaa, uskoisin että jostain saa, mutta sellaista mitä myydään USA:n itärannikon paremmissa marketeissa, en ole itse kohdannut. Vilja vain vehnää ja yhtä hapanta kuin meillä hapatetuimmat ruisleivät. Tosi hyvää eikä varmasti ihan joka kotileipurin juttu saada rakennetta sisältä kuohkeaksi ja päältä rapeaksi

Onnistuu tuo osaavalla kotileipurillakin. Mutta vaivaa pitää nähdä. Edellisenä päivänä taikina tehtävä. Jääkaapissa yö. Alustus, kohotus. Paisto onnistuu sähköuunissakin kun sen paistaa uunissa valmiiksi lämmitetyssä valurautapadassa. 

Mutta niin kuin muutkin sanoi, niin kyllä kaupoista nykyisin löytää myös juureen tehtyjä vehnäleipiä ja myös sellaisia rapeakuorisia maalaisleipiä. 

Löytyy kilo paskaa ku ettii sitä oikeeta vehnäleipä leipää

Vierailija
79/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meneepä sulla taikinat tunteisiin, huh.

Vierailija
80/84 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko todella huonoa kieliopillisesti.

"Kiitos että ymmärsit kumminkin sen verran"

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän