Mitä epätoivoisia ratkaisuja olette joutuneet tekemään huonon rahatilanteen takia?
Itse siirryin opiskelijaksi ja otin täydet opintolainat, kun yleistuki ei riittänyt elämiseen.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Minä menin töihin. Auttoi kummasti.
Ai menit vaan johonkin työpaikkaan ja aloit tekemään töitä? Saitko edes palkkaa? Tuo kuulostaa todella epätoivoiselta.
Ap
Soitin kaverille kun se sattui ajamaan vastaan kyselläkseni kuulumisia. Puhelun lopussa minulla oli työpaikka.
sama kuin ap, myin myös jotain mikä nyt harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Viddu, että on typerä kommentti!
Olen ollut jo 28 vuotta työelämässä, mutta ymmärrän hyvin, että voin joutua koska tahansa työttömäksi. Ymmärrän myös, että töitä on nykyään vaikea saada ( kiitos tästä Kokoomukselle ja Persuille). Kommenttisi perusteella sinun älysi ei riitä ymmärtämään työttömien tilannetta.
Olen aina ollut turvallisuushakuinen survivalisti, joten koskaan ei ole tarvinnut perustarpeista tinkiä. Olen kuitenkin joutunut joskus tekemään ikäviä päätöksiä. Esimerkiksi aikoinaan erottuani jouduin ottamaan pimeän alivuokralaisen, että pystyin pitämään asuntoni.
Lisäksi on tietysti pitänyt tinkiä asioista, joista olisin halunnut nauttia. Olen ollut ilman autoa tai ajanut autolla, minkä hajoamista tien päälle piti jatkuvasti pelätä. Lisäksi olen kävellyt, ettei ole tarvinnut ostaa bussilippua. Ostanut punalappuisia ilta-alesta, tehnyt kotiolutta ja -viiniä jne.
Tarkemmin miettien en ole kovin epätoivoisia tekoja tehnyt, kuten ottanut pikavippejä tai myynyt seksiä.
Lopetin lapsille säästämisen. Kaikki tuleva raha menee elämiseen, eikä säästöön jää mitään. En minä itselleni mitään säästöjä tarvitse, mutta lapsille säästäisin mielelläni jotain, millä pääsevät oman elämän alkuun sitten joskus, kun asia on ajankohtainen.
Menin keräämään pulloja jotta saisin lidlin halpaa makkaraa ja perunoita
Voi että. Joskus nuorena söin pari viikkoa ainoastaan kauraapuuroa. Töissä join pelkkää vettä kun ei ollut varaa muuhun. Nykyään menee jo vähän paremmin :D
Vierailija kirjoitti:
sama kuin ap, myin myös jotain mikä nyt harmittaa.
Paljollako?
Ei sinänsä epätoivoinen vaan myin pienten lasteni vaatteita huuto.netissä. Kerran kun oli rahat loppu sai oikein jännittää koska vaatepaketti menisi kaupaksi. Menihän se.
Ajelin katumaasturilla Itä-Helsinkiin ripsihuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai menit vaan johonkin työpaikkaan ja aloit tekemään töitä? Saitko edes palkkaa? Tuo kuulostaa todella epätoivoiselta.
Ap
Kyllä kai se sai, koska vaikutti rahatilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Joskus nuorena söin pari viikkoa ainoastaan kauraapuuroa. Töissä join pelkkää vettä kun ei ollut varaa muuhun. Nykyään menee jo vähän paremmin :D
Mitä ne muut joi töissä? Maitoa, kaljaa, limua? Ei mun työpaikassa juoda muuta kuin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 28 vuotta työelämässä, mutta ymmärrän hyvin, että voin joutua koska tahansa työttömäksi. Ymmärrän myös, että töitä on nykyään vaikea saada ( kiitos tästä Kokoomukselle ja Persuille). Kommenttisi perusteella sinun älysi ei riitä ymmärtämään työttömien tilannetta.
Miten kokoomus ja persut ovat mielestäsi vaikeuttaneet töiden saantia?
Sen ymmärrän, että leikanneet tukia, mutta että töiden saantia olisivat vaikeuttaneet.
Ainut asia, jolla hallitus pystyy lisäämään työllisyyttä, on perustaa lisää työpaikkoja valtionhallintoon, eli lisätä virkamiehiä, Tätäkö tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 28 vuotta työelämässä, mutta ymmärrän hyvin, että voin joutua koska tahansa työttömäksi. Ymmärrän myös, että töitä on nykyään vaikea saada ( kiitos tästä Kokoomukselle ja Persuille). Kommenttisi perusteella sinun älysi ei riitä ymmärtämään työttömien tilannetta.Miten kokoomus ja persut ovat mielestäsi vaikeuttaneet töiden saantia?
Sen ymmärrän, että leikanneet tukia, mutta että töiden saantia olisivat vaikeuttaneet.
Ainut asia, jolla hallitus pystyy lisäämään työllisyyttä, on perustaa lisää työpaikkoja valtionhallintoon, eli lisätä virkamiehiä, Tätäkö tarkoitit?
Siinä on tiiätkö raja, miten tyhmää voi netissä esittää uskottavasti. Sitten kun menee tähän, että "olen niin tollo etten tajua mistään mitään", niin on aika helppo havaita, että olet vain säälittävä trolli, joka käyttää palstaa huvittaakseen itseään. Tee jotain muuta välillä.