Miksi ei sairaaloissa voi olla normaali vuorotyö kierto niinkuin muissa paikoissa missä tehdään vuoroissa töitä
esim. AA.II.YY.VVVV.AA.II.YY.VVVV.AA.II.YY.VVVV Ja niin eteenpäin. Aina valitetaan jostakin pätkä aamuista ja yhdenpäivän vapaista. Joku päästään keksii vuorolistat?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tahtoisi tehdä pelkkää yötä sairaalassa, mutta eivät salli sitä. Yököt poistaisivat tai vähentäisivät ei toivotut yövuorot muilta. Minä ainakaan en tekisi yhtään yötä.
Riippuu paikasta. Joissain paikoissa saa tehdä pelkkää yötä. Jotkut tosiaan tykkää siitä, ja jotkut ei yhtään. Johtamiskysymys.
Ei saa, koska osaaminen kapeutuu..
Terveisin esimies
Riippuu työstä..itse kätilönä synnytyssalissa, 8 viotta nyt tehnyt pelkkää yötä. Meillä työ on samaa päivällä ja yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska osastolla voi olla aamussa 6, illassa 3-4 ja yössä 1
En ymmärrä. Sehän ratkeaisi sillä, että vuorokierto olisi tyyliin AAAAAVV-IIIVYVV, tms. Ja eri hoitajilla tietysti aamuputket alkaisivat eri aikaan.
Mutta minä olenkin matemaatikko.
Etpä tainnukkaan olla matemaatikko. EIhän tuommoinen systeemi voi jatkuvana toimia millään.
Miksi ei? Tietysti riippuu osaston henkilöstomäärästä ja -tarpeesta, miten nuo täsmälleen menisivät, mutta periaatteessa tuohon tyyliin.
Koska näin on määritelty KVTE::ssä ja työaikalaissa. Voidaan tehdä max 6 viikon työvuorot kerrallaan.
Terveisin esimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Sehän ratkeaisi sillä, että vuorokierto olisi tyyliin AAAAAVV-IIIVYVV, tms. Ja eri hoitajilla tietysti aamuputket alkaisivat eri aikaan.
Etpä tainnukkaan olla matemaatikko. EIhän tuommoinen systeemi voi jatkuvana toimia millään.
Miksi ei? Tietysti riippuu osaston henkilöstomäärästä ja -tarpeesta, miten nuo täsmälleen menisivät, mutta periaatteessa tuohon tyyliin.
No mietippä jos on 5 aamuvuoroa ja vain 3 iltavuoroa kierrossa, kuka ne kaksi puuttuvaa iltavuoroa tekee? ja vain yksi yö kuka tekee loput yövuorot??? Kyllä niitä kaikkia vuoroja pitää olla yhtä paljon jos meinaat että jatkuvana toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan älytöntä ja raskasta. Siksi ei järkevät ihmiset hoitoalalle päädy. Pitäisi olla viikko päivävuoroa, sitten viikko iltavuoroa ja viikko yövuoroa. Eihän kukaan jaksa tollasta epämääräistä aamu-yö-ilta-aamu-yö-vapaa-yö-vapaa-aamu.
Onneksesi et taida tietää muista epäsäännöllisistä vuorotöistä, esim. veturinkuljettajien ja konduktöörien vuoroista. Silti, epäsäännöllisen säännöllisistä vuoroista huolimatta haku alalle on kovaa ja hakijoista aika pieni määrä pääsee koulutuksiin ja sitä myöten töihin.
No kerro toki kun tunnut tietävän, vai onko ne salaisia vuoroja?
Tes löytyy netistä, voit sieltä kurkkia, minkälaisia lisiä heille maksetaan. Työvuoro voi muuten alkaa vaikka aamuyöllä, kykenisitkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Koska näin on määritelty KVTE::ssä ja työaikalaissa. Voidaan tehdä max 6 viikon työvuorot kerrallaan.
Terveisin esimies
Onko teillä eri työaikalaki? Minä ainakin tiedän vuoroni eläkkeelle asti, jos olen niin kauan hengissä. T. Esimies myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan älytöntä ja raskasta. Siksi ei järkevät ihmiset hoitoalalle päädy. Pitäisi olla viikko päivävuoroa, sitten viikko iltavuoroa ja viikko yövuoroa. Eihän kukaan jaksa tollasta epämääräistä aamu-yö-ilta-aamu-yö-vapaa-yö-vapaa-aamu.
Onneksesi et taida tietää muista epäsäännöllisistä vuorotöistä, esim. veturinkuljettajien ja konduktöörien vuoroista. Silti, epäsäännöllisen säännöllisistä vuoroista huolimatta haku alalle on kovaa ja hakijoista aika pieni määrä pääsee koulutuksiin ja sitä myöten töihin.
No kerro toki kun tunnut tietävän, vai onko ne salaisia vuoroja?
Tes löytyy netistä, voit sieltä kurkkia, minkälaisia lisiä heille maksetaan. Työvuoro voi muuten alkaa vaikka aamuyöllä, kykenisitkö itse?
Miksi en kykenisi? Eli sulla ei ole mitään tietoa asiasta.
Tietäisitpä millaisia selityksiä olen saanut :D
Phuuh, antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin esimies
Hoitoalalla tehdään jaksotyötä, ja työaikalain mukaan jaksotyön pääsääntöisesti pituus on 3 viikkoa. KVTES sallii myös 6 viikon jakson, jota käytetään silloin, kun toiminnan pyörittäminen vaatii pidempää tasausaikaa- esim. Viikonlopputöitä paljon ja yövuoroja--> tällöin mahdollista tavata vapaiksi saman jakson aikana.
Lisäksi lakisääteisyä hoitajamitoitusya mitataan ja arvioidaan 3 viikon jaksoissa.
Ja jaksotyössä mahdollista työajan joustamisen toiminnan mukasn- esim tällä viikolla on enemmän tunteja kuin seuraavalla toiminnan mukaan.
6 viikon lista hyvä esim yksiköissä joissa vaikkapa päivystystyötä, kuten leikkaussaleissa.
T. Esimies
Nuorille hoitajille neuvo vuorotöistä, pitäkää tosiaankin puolenne noissa työvuorolista toiveissanne, aina on mukamas muita rohkeita eli röyhkeitä, jotka tottuneet äänekkäällä tyylillään saamaan mitä haluavat eli itselleen mieleisensä työvuorot. Vaatikaa esimieheltä tasapuolisuutta kaikille myös työvuoroissa, on tärkeää itsenne, jaksamisenne ja perheenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Koska aamussa, illassa ja yössä on töissä eri määrä henkilöitä, esim 6-2-1.
Kuten on myös tehtaissa, joissa tehdään säännöllistä vuorotyötä. Siellä on se porukka, joka tekee kolmea vuoroa. Sitten on porukka, joka tekee kahta vuoroa. Sitten on päivävuorolaiset, yleensä valkokaulusporukka. Onnistuu, ei mitään ongelmia.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin esimies
Onko teillä eri työaikalaki? Minä ainakin tiedän vuoroni eläkkeelle asti, jos olen niin kauan hengissä. T. Esimies myös
Esimiehillä ei ole jaksotyöaika vasn toimistotyöaika, siksi. Paitsi Aoh: t ovat jaksotyöajassa.
Tietäisit tämän jos olisit esimies.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä millaisia selityksiä olen saanut :D
Phuuh, antaa olla.
ÖÖÖ keneltä olet saanut selityksi ja tämä liittyy mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin esimies
Esimiehillä ei ole jaksotyöaika vasn toimistotyöaika, siksi. Paitsi Aoh: t ovat jaksotyöajassa.
Tietäisit tämän jos olisit esimies.
Väitinkö jossain että olen sairaalassa töissä? Kysyin vain onko teillä eri työaikalaki, ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietippä jos on 5 aamuvuoroa ja vain 3 iltavuoroa kierrossa, kuka ne kaksi puuttuvaa iltavuoroa tekee? ja vain yksi yö kuka tekee loput yövuorot??? Kyllä niitä kaikkia vuoroja pitää olla yhtä paljon jos meinaat että jatkuvana toimii.
Mitkä ihmeen "kaksi puuttuvaa iltavuoroa"? Juurihan kerrottiin, että aamuvuoroon tarvitaan enemmän tekijöitä kuin iltavuoroon, ja iltavuoroon enemmän kuin yövuoroon.
Tuolla kierrolla toimisi se esitetty henkilöstötarve kuusi henkeä aamuvuorossa, kolme tai neljä illassa, ja yksi yöllä. Tietysti jos jollakin osastolla henkilöstötarve on toisenlainen, niin kierronkin pitää olla toisenlainen.
Ei saa, koska osaaminen kapeutuu..
Terveisin esimies