Onko joku oikeasti onnistunut laihtumaan pelkällä ruokavaliolla?
Kun tuntuu että ne jotka ovat paljon laihtuneet ovat aina tehneet jonkun ison elämäntaparemontin sohvaperunasta fitneslavalle.
En ole liikunnallinen, enkä ole koskaan tykännyt liikkua muuten kuin pieniä kävelylenkkejä silloin tällöin hyvällä säällä.
Kommentit (47)
Joo, varmasti laihtuu pelkällä ruokavaliolla, mutta kuka haluaa olla laihaläski? Asiaan kannattaa katsoa kauaskantoisemmin, mitä enemmän on ikää sitä tärkeämpää on lihaskunto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se onnistuu. Ruokavaliolla on suurempi merkitys kun liikunnalla. Ilmeisesti.
Lopetat sen liian paskan syömisen niin eipä siihen muuta tarvii.
Kyllä siihen tarvitsee. Vaikka ei söisi mitään lihottavaa normaalistikaan. Pitää vähentää annoskokoja entisestään ja ainakin itse en laihdu, ellen ole koko ajan sitten nälässä.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta mitään liikuntaa ja kuukaudessa on lähtenyt ruokavaliolla 9 kiloa. 4 munaa, 25g voita 25g kovaa juustoa aamulla ja puoli kiloa lihaa kilolla kasviksia (kukkakaali. tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, kesäkurpitsa, purjo, chili, lehtisalaatti, viinimarjat, puolukkaa...) illalla.
Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.
Mieheni laihdutti viime talvena 25 kiloa neljässä kuukaudessa ruokavaliomuutoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se onnistuu. Ruokavaliolla on suurempi merkitys kun liikunnalla. Ilmeisesti.
Kyllä siihen tarvitsee. Vaikka ei söisi mitään lihottavaa normaalistikaan. Pitää vähentää annoskokoja entisestään ja ainakin itse en laihdu, ellen ole koko ajan sitten nälässä.
Joidenkin pitää nimenomaan lisätä syömistä. Ei kaikilla vähentäminen auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä palstalla tuntuu tänään olevan aivan helvetin tyhmiä ihmisiä.
Mene pois, silloin on yksi vähemmän.
En ole tyhmä vaan ap on aivan helvetin tyhmä ihminen jos kuvittelee, että kukaan ei ole laihtunut ruokavaliolla ja jokainen paljon painoa pudottanut on fitnespaskassa mukana.
Kyllä sä rehellisesti sanottuna aika tyhmältä vaikutat. Siitä voi ehkä oppia pois. Voi aloittaa pitämällä vaikka suun kiinni ja ajattelemalla.
Voi mussun mussun. En ole tyhmä joten kestä se luuseri. Kitise mitä lystäät, mutta kylmä tosiasia on, että vain tyhmä ihminen tekee tällaisen aloituksen.
Täällä lähes kaikki avaukset ovat tyhmiä, joko vedätystä tai miesvihaa, usein kumpaakin. Tämäkin avaus on avaajan helppo kääntää miesvihaksi, jos ei jo tätä kirjoittaessa ole käännetty.
Olen laihtunut samoilla ruokajutuilla, pienensin vain annokset.
Eli en ahda itseäni täyteen, vaikka mieli tekisi.
Ihan varmasti laihtuu kun syö tarpeeksi vähän/kevyesti. Ja kun muistaa jatkaa terveellisellä ruokavaliolla laihtumisen jälkeenkin, niin ne kilot pysyy poissa eikä tartte koko ajan jojoilla.
Mä olen saanut 28 kiloa pois parissa vuodessa ihan vaan lisäämällä kasviksia. En poistanut mitään. Rasvan käyttöä seurasin, että öljyä pääosin paistamisessa, mutta voita laitan edelleen runsaasti muusiin ja ruskeaan kastikkeeseen. Ei ole joka viikkosta ruokaa.
Kaaliraasteita eri versioina tulee tehtyä. Syön päivittäin hedelmiä lähes väkisin, samoin marjoja. Ne vaan ei ole kuulunut mun elämään ennen tätä kuin sattumalta. jos kakussa on mansikoita, syön.
Samalla olen huomannut, että parin päivän mässäilyt ei kaada mitään dieettiä. Että ne on sallittu jatkossakin esim saa juhlia ja nauttia, ilman luovuttamista.
JA poistin kotoa vaa' at. Mä ravasin puntarilla viikottain ja ahdistun kun mitään ei tapahdu. Päätin, että käyn vaa' alla vaan terveyskeskuksessa puolen vuoden välein. Tulos näkyy ja tuntuu kivalta.
On mulla vielä toinen mokoma sulatettavaa, että nyt on varmaan ryhdyttävä vähentämään pullan pupeltamista ja pizzoja.
Käytännössä harvalla meistä on mahdollisuutta käyttää 2-4 tuntia liikuntaan päivittäin ja toisaalta, jos et ole kokenut liikkuja niin tuollaisella treenitahdilla rikkoisit itsesi aika nopsaan. Painonhallinan osalta siis se sisäänmenevän energian kontrollointi on oleellisin osa tavalliselle kansalaiselle. Oman vaikutuksensa tuo sitten tuon energian jakauma rasvan, hiilarien ja protskujen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois, silloin on yksi vähemmän.
En ole tyhmä vaan ap on aivan helvetin tyhmä ihminen jos kuvittelee, että kukaan ei ole laihtunut ruokavaliolla ja jokainen paljon painoa pudottanut on fitnespaskassa mukana.
Ei sinullakaan tuo äly loista ulosannissasi.
Oon laihtunut 14 kiloa pelkällä ruokavaliomuutoksilla enkä ole nähnyt nälkää
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu ei ole asiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kaljamaha tulee myös ihan juomalla ne tölkit, ei niitä katselemalla.
Kannattaa katsoa tai laskea, paljonko vaikka jossain täysin mitättömässä pikku nisussa on kaloreita. Ja paljonko saa ihan verissäpäin riuhtoa että kuluttaisi edes sen nisun. Vastaus: paljon.
Helpompi jättää se syömättä tai jos on pakko syödä, huomioida se sitten muualla.
Ehkä joku on mutta siihen mennyt 5 vuotta. Kyllä sitä pitää liikua jotta kaloreita kuluu ja laihtuu. 1 kilo on 7000 kaloria joten jos pitää kuluttaa kaloreita niin pitää liikkua paljon. Tunnin juoksulenkki kuluttaa 700 kaloria. Laihdutin 30 kg joskus niin piti liikkua satoja tunteja. Pari tuntia treeniä joka päivä puoli vuotta.
Ruokavaliolla ja liikunnalla yli 30 kg. Painoindeksi oli 31.2, nyt 21.5. m51
Laihdutan muutaman vuoden välein kympin pois vähähiilarisella ruokavaliolla. En liiku nimeksikään. Kaksi kuukautta kestää.
Nykyään jo tiedetään, että liikunta on hiiren pieru laihdutusta ajatellen. Ihmisen keho on mestari säästämään energiaa liikkuessaan. Muuta hyötyä siitä toki on, mutta paino putoaa ruokavaliolla.
On. Kaloreita ei pääse karkuun juoksemalla.
On ihmeellistä, kuinka moni käy läpi peruskoulun eikä opi siellä mitään. Meillä ainakin oli kotitaloutta ja terveystietoa.