Onko joku oikeasti onnistunut laihtumaan pelkällä ruokavaliolla?
Kun tuntuu että ne jotka ovat paljon laihtuneet ovat aina tehneet jonkun ison elämäntaparemontin sohvaperunasta fitneslavalle.
En ole liikunnallinen, enkä ole koskaan tykännyt liikkua muuten kuin pieniä kävelylenkkejä silloin tällöin hyvällä säällä.
Kommentit (47)
No jos on kova tahdon voima onnistuu, mutta pitää nähdä hieman nälkää. Helpompaa on terveellisen ruokavalion ohella treenata päivästä muutama kymmenen minuuttia tehokkaasti.
Ei siihen ole muuta keinoa kuin ruokavalio. Rasva palaa vain kun syntyy kalorivajetta. Liikuntaa voi harrastaa kunnon vuoksi. Elimistö sopeutuu nopeasti liikuntaan ja ei kuluta energiaa kuten eri taulukoissa kerrotaan.
Olen laihtunut ruokavaliolla 30 kiloa ja kilot ovat pysyneet pois ruokavalion avulla.
Kyllä se onnistuu. Ruokavaliolla on suurempi merkitys kun liikunnalla. Ilmeisesti.
Lopetat sen liian paskan syömisen niin eipä siihen muuta tarvii.
Eihän oikeasti lihava edes pysty liikkumaan ja joku hölkkä voi särkeä jalat.
Ensin painoa pois sen verran, että kykenee liikkumaan.
Liikunta ei muutenkaan juuri laihduta. ellei se mene ihan järjettömiin määriin.
Eihän se pahaakaan tee, mutta ruokavalio on se tärkein.
Joo, olen laihtunut lisäämättä liikuntaa. Itse asiassa alkuvaiheessa elämäntapamuutosta liikuin normaalia vähemmän erinäisistä syistä ja laihduin siitä huolimatta.
Mä nyt tosin olen aina harrastanut liikuntaa, mutta en siis lisännyt sitä laihtuakseni. Ja tämä vielä vaihdevuosi-iässä.
Vierailija kirjoitti:
No jos on kova tahdon voima onnistuu, mutta pitää nähdä hieman nälkää. Helpompaa on terveellisen ruokavalion ohella treenata päivästä muutama kymmenen minuuttia tehokkaasti.
Laihtuakseen EI tarvi nähdä nälkää! Minä laihduin tilaamalla RTY:n lihavuusleikatun ruokavaliosta kertovan esitteen. Söin ja syön vieläkin kuten lihavuusleikattu, mutta lisäsin niihin ruokiin 500-800 grammaa hevi-ryhmän tuotteita. Kertaakaan ei ole ollut nälkä. Nytkin on pikemminkin maha liiankin täynnä lounaan jälkeen.
Voi laihtua ilman liikunnallisuutta. Kävelyä suositellaan helpoimpana kuntoiluna laihduttajalle. Idea on välttää rankkaa aerobista joka nostaa stressivastetta joka haittaa rasvanpolttoa. Eli on juttuja jotka toimivat toisin kuin luulisi. Lihastreeni taas on suositeltavaa heti kun viitsii koska se suojaa lihaskadolta. Yleensä kai laihdutus ja lihastreeni pidetään pääsääntönä erillään. Mikä ihmeen hätä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä palstalla tuntuu tänään olevan aivan helvetin tyhmiä ihmisiä.
Mene pois, silloin on yksi vähemmän.
En harrasta mitään liikuntaa ja kuukaudessa on lähtenyt ruokavaliolla 9 kiloa. 4 munaa, 25g voita 25g kovaa juustoa aamulla ja puoli kiloa lihaa kilolla kasviksia (kukkakaali. tomaatti, kurkku, paprika, sipuli, kesäkurpitsa, purjo, chili, lehtisalaatti, viinimarjat, puolukkaa...) illalla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän oikeasti lihava edes pysty liikkumaan ja joku hölkkä voi särkeä jalat.
Ensin painoa pois sen verran, että kykenee liikkumaan.
Liikunta ei muutenkaan juuri laihduta. ellei se mene ihan järjettömiin määriin.
Eihän se pahaakaan tee, mutta ruokavalio on se tärkein.
Anteeksi mitä?!?! Oikeasti lihava ei pysty edes liikkumaan?!?
Olen ollut painavimmillaan 125kg ja ihan kuule kävin tuolloinkin fyysisesti raskaassa työssä! Jaksoin pyöräillä pitkiä pyörälenkkejä, kävin uimassa, liikuin luonnossa. Siis oikeasti mitä hittoa sä oikein selität?!?!?! Lihava olen edelleen ja juuri tulin ulkomailta jossa kävelin joka päivä paljon. Lähemmäs 20 000 askelta päivittäin. Ajatella!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tyhmä vaan ap on aivan helvetin tyhmä ihminen jos kuvittelee, että kukaan ei ole laihtunut ruokavaliolla ja jokainen paljon painoa pudottanut on fitnespaskassa mukana.
Jokainen, joka laihtuu, laihtuu ruokavaliolla. Kukaan ei laihdu laihdutus"kuurilla". Palaaminen ruokavalioon, joka tuotti X kiloa ylipainoa tuo jatkossakin X kiloa ylipainoa.
Laihduin 28 kg ilman mitään ruokavalioita ja kalorienlaskentaa. En lisännyt liikuntaakaan, käyn silloin tällöin keppikävelyllä kuten ennenkin. Jätin yksinkertaisesti kaikki sokeria sisältävät ostokset pois. Vain jossain juhlissa tai muilla kutsuilla saatan syödä vähän jotain sokerillistakin. Noin 7 kk laihduin tuon ja paino on pysynyt - en ole kiloakaan lihonut takaisin. Tästä on jo kaksi vuotta kulunut. En tiedä nimitetäänkö sokerin poisjättämistä myös "ruokavalioksi". Alkoa en tietty käytä en käyttänyt ennenkään korkeintaan kerran vuodessa juhlissa tai häissä yksi kulaus lasista ja loput jätin lasiin.
Joo. Tietysti. Milläs muulla sitä nyt laihtuisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tyhmä vaan ap on aivan helvetin tyhmä ihminen jos kuvittelee, että kukaan ei ole laihtunut ruokavaliolla ja jokainen paljon painoa pudottanut on fitnespaskassa mukana.
Kyllä sä rehellisesti sanottuna aika tyhmältä vaikutat. Siitä voi ehkä oppia pois. Voi aloittaa pitämällä vaikka suun kiinni ja ajattelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä rehellisesti sanottuna aika tyhmältä vaikutat. Siitä voi ehkä oppia pois. Voi aloittaa pitämällä vaikka suun kiinni ja ajattelemalla.
Voi mussun mussun. En ole tyhmä joten kestä se luuseri. Kitise mitä lystäät, mutta kylmä tosiasia on, että vain tyhmä ihminen tekee tällaisen aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuakseen EI tarvi nähdä nälkää! Minä laihduin tilaamalla RTY:n lihavuusleikatun ruokavaliosta kertovan esitteen. Söin ja syön vieläkin kuten lihavuusleikattu, mutta lisäsin niihin ruokiin 500-800 grammaa hevi-ryhmän tuotteita. Kertaakaan ei ole ollut nälkä. Nytkin on pikemminkin maha liiankin täynnä lounaan jälkeen.
Aamen. Olen ikäni syönyt Puskan ja peruskoulun opeilla. Koskaan 65 vuoteen en ole ollut ylipainoinen enkä nälkäinen.
Jätin vain teollisesti prosessoidun sokerin ja makeutusaineet pois.
Tahdonlujuutta se on vaatinut, ja kipuja aina, kun erehdyn jotain makeutettua syömään. Mutta nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Mikään huima ei painonpudotus ole, mutta sen verran, että puolessa vuodessa pääsin lievästä ylipainosta reilusti normaalipainon puolelle. Vyötäröltä on enimmäkseen lähtenyt, eli juuri sitä haitallista rasvaa.
Noita laihdutusohjelmia laativat juuri liikuntiedettä lukeneet, ja se on niille sellainen lypsylehmä, että kaikkien pitäisi hölkätä pitkin peltoja.
Tosiasiassa ruokavalio on se joka laihtumista saa aikaan Ja ei pidä olla huonoa omaa tuntoa, jos ei jaksa tai viitsi liikkua-
https://yle.fi/aihe/a/20-167853
Yleensä pelkän liikunnan avulla voi lähteä kaksi kiloa. mutta siihen se jää.
Tottakai voi liikkua ja monen pitää liikkua työssäkin, mutta älkää antako sen estää laihtumista ruokavaliolla, jos ette kykene tai halua liikkua.