Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masennuksesta myönnetty eläke suututtaa ihmisiä?

Vierailija
26.08.2026 |

Masennus ei ole mikään lievä paha mieli vaan sairaus joka vaikuttaa merkittävästi psyykkiseen, sosiaaliseen ja kognitiiviseen toimintakykyyn.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juntit kuvittelee, että työkyvyttömyyseläke tulee kelalta? Ihan siitä yhtiöstä ne tulee, mihin maksat työeläkemaksujakin.

Työeläkeyhtiöillä on myös osatyökyvyttömyyseläke mahdollista. Jos työhistoriaa ei ole, niin sitten voi saada kelalta eläkkeen, mutta osaeläke ei ole kelalta mahdollista.

Yks tuttu jäi heti 17 vuotiaana masennuksen takia eläkkeelle, meinaatko ettei Kela maksanut eläkettä ? 

Luitko ennen kuin vastasit? Vai et vaan ymmärtänyt?

Vierailija
82/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palauta se vihreä ruokaohjekansio pelle syntinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut masennusta 25vuotiaasta lähtien (oikeasti jo lapsesta, mutta en hakenut diagnoosia kun en tajunnut mistä kyse) ja nyt olen 43v ja tk eläkkeellä. Harrastan liikuntaa 7h viikossa, syön suositusten mukaan, painoindeksi 19, ei alkoa tai tupakkaa tai mitään päihteitä, nukun säännöllisesti ja oikean määrän, silti vain masennus ei parane. Lääkitykset kokeiltu, samoin vuosien terapiat. Ei ole kaikkien mahdollista parantua vaikka tekisi kaiken oikein.

Antaa ihmisten kadehtia, se kertoo vain heistä. Minä tiedän että olen tehnyt parhaani ja ettei tämä ole oma syyni, se riittää.

Onko magneetti- tai sähköhoitoja tehty?

En uskaltautunut niihin koska tuttuni sairastui psykoositasoiseen ahdistukseen sähkön jälkeen ja toinen sai magneetista järkyttävät päänsäryt. Itselläni jo valmiiksi migreenitaipumus ja herkkä hermosto joten riski oli liian suuri. Olisi pitänyt riskeerata siedettävä olotila pienestä mahdollisuudesta saada hetkellistä apua/voinnin romahdus. Onneksi suomessa ei enää pakkosähkötetä ketään.

Kaikissa on riskinä, ihan totta, mutta esim. ECT-hoidoista suurin osa hyötyy ja vain hyvin pieni osa saa ikäviä haittavaikutuksia.

Tilapäinen muistin menetys yleistä.

Voi olla mutta esim lääkkeissäkään ei pitäisi olla mitään vikaa. Lopetusoireita ei haluta esim uskoa vaikka jokainen ne kokenut tietää. Virallinen tieto ei aina ole erinäisistä syistä todellisuutta vastaavaa..

Vierailija
84/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa sairaseläkeläisten elämä🤷

Et sinä mitään maksa, työtön 

Me kaikki maksamme...

En minä maksa ollenkaan veroja. En edes yleveroa. 

Työttömän yleistuesta 20% veroa. 

Vierailija
85/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki maksamme...

Takuueläkkeestä 0% veroa.  

Vierailija
86/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki maksamme...

Työttömän rahat tulee työn tekijöitten taskusta mitkä ne työttömät lttaa takaisin verokiertoon. Töissä käyvät hoitavat kauppaa ja pyörittää firmoja mistä tulee katetta esim valtiolle jne. Työttömällä ei olisi senttiäkään jos ne rahat ei olisi tullut veron maksajilta töissä käyviltä ensinnäkään.

Vierailija
87/87 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki maksamme...

Työttömän rahat tulee työn tekijöitten taskusta mitkä ne työttömät lttaa takaisin verokiertoon. Töissä käyvät hoitavat kauppaa ja pyörittää firmoja mistä tulee katetta esim valtiolle jne. Työttömällä ei olisi senttiäkään jos ne rahat ei olisi tullut veron maksajilta töissä käyviltä ensinnäkään.

Työntekoni alkoi jo 1980-luvulla. Olen tehnyt töitä siihen kassaan jo 30v. Kuinka paljon sinä? 

T. työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän