Miksi masennuksesta myönnetty eläke suututtaa ihmisiä?
Masennus ei ole mikään lievä paha mieli vaan sairaus joka vaikuttaa merkittävästi psyykkiseen, sosiaaliseen ja kognitiiviseen toimintakykyyn.
Kommentit (83)
Ehkä siksi, ettei itse pääse eläkkeelle samasta syystä.
Ihmiset liittää masennuksen vain lievään masennukseen, eikä ymmärrä miten lamauttava sairaus joku vakava masennus on. Jos se on jatkunut vuosia saattaa ihmisellä olla jo pahoja kognitiivisia oireita, muisti ja keskittymiskyky ei toimi, pää on ihan jumissa ja hyvä jos selviytyy päivittäisistä toimista.
Otetaan positiivinen asenne tähän keskusteluun ja laitetaan paljon tykkäyksiä. :)
Kyllä sä pääset eläkkeelle kun käyt yksityisellä psykiatrilla mieluusti naisella . Itket vähän ja saat heti vuoden sairasloman .
Vierailija kirjoitti:
Minulla syy on tämä. Masennusta, ahdistusta, sos tilanteiden pelkoa yläasteelta asti. En tule ikinä parantumaan mutta töissä on käytävä.
Masennus on kuitenkin hoidettavissa oleva sairaus. Siinä mielessä vähän heikko peruste eläkkeelle.
Masennus ei ole sairaus, vaan mielentila joka menee ohi jos sitä työstää ja ottaa itseään niskasta kiinni.
Ortodoksithallerit i on työpaikka kiusaajia minkä vuoksi moni on sairaslomalla . Muslimit kiusaa myös Juudakset. Työpaikat on niitä kiusaa muita paikkoja ole ilkeä . Ja uskonnot tietysti . Niissä on pitkälle kehittynyt kidutus menetelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla syy on tämä. Masennusta, ahdistusta, sos tilanteiden pelkoa yläasteelta asti. En tule ikinä parantumaan mutta töissä on käytävä.
Pystyt kuitenkin käymään töissä, moni ei pysty käymään edes kaupassa yksin, ollut teholla im - yritysten vuoksi ym eikä pääse eläkkeelle ei saa edes Kelan kuntoutus tukea. Ei sentään ole työnhaku velvoitetta.
Hyvä aihe. Minulta ei
ilkeilyjä. E
Todella kiusaajien lisäksi on vainot ja väärentely . Väärät syytökset ja yksityisyyden loukkaamista työssä . Juorutautiset vahingoittaa muita . Mitä sulle kuuluu jonkun masennukset ? Hoida vaan omat ongelmasi itse . Ja muumaalaiset väärentää kuin uskonnot myös meidän muitakin tietoja täällä , sinunkin .
Hain viime syksynä epävakaa yksityiseltä persoonallisuushäiriö-diagnoosin. Joskus ollut myös keskivaikeaa masennus. Ahdistuneisuushäiriö löytyy, samoin surullinen migreeni, joka toisinaan vienyt sairaalahoitoon. Lisäksi ADHD-tyyppistä oireistoa.
Mitä diagnooseja ottaisin tuohon kylkeen, että sairauseläke irtoaisi? Isälläni kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka on perinnöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Hain viime syksynä epävakaa yksityiseltä persoonallisuushäiriö-diagnoosin. Joskus ollut myös keskivaikeaa masennus. Ahdistuneisuushäiriö löytyy, samoin surullinen migreeni, joka toisinaan vienyt sairaalahoitoon. Lisäksi ADHD-tyyppistä oireistoa.
Mitä diagnooseja ottaisin tuohon kylkeen, että sairauseläke irtoaisi? Isälläni kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka on perinnöllinen.
* yksityiseltä epävakaa persoonallisuushäiriö-diagnoosin
Kaikki ennen eläke-ikää saatavat eläkkeet aiheuttavat kateutta. Suurin osa olisi ennemmin eläkkeellä kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei ole sairaus, vaan mielentila joka menee ohi jos sitä työstää ja ottaa itseään niskasta kiinni.
Monelle noin. Ainakin puolet parantuisi masennuksesta, kun lopettaisivat alkon ja tekisivät tunnin kävelylenkin metsässä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
* aurallinen, ei surullinen migreeni.,
Tulee mieleen miten miehet tunkeutuu naisten asuntoihin jos naiset on tulossa baarista ja humalassa . Sitten he varastaa sen päälle vielä kännykkää tai rahaa tai muuta . Eikä käytä kondomia . Sitten nämä naiset joutuu abortille ja menettää vuokrarahat ja masentuu . He miettii miten joku tekee näin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä pääset eläkkeelle kun käyt yksityisellä psykiatrilla mieluusti naisella . Itket vähän ja saat heti vuoden sairasloman .
Mutta Kela on se, joka päättää saako sairauspäivärahaa, eikä he edes tapaa potilasta.
Koska se on vain paska tekosyy velttoilla kotona ja jättää velvollisuuset tekemättä ihan sama mitä mieltä sinä tai lääkäri tai kukaan muu on.