Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masennuksesta myönnetty eläke suututtaa ihmisiä?

Vierailija
26.08.2026 |

Masennus ei ole mikään lievä paha mieli vaan sairaus joka vaikuttaa merkittävästi psyykkiseen, sosiaaliseen ja kognitiiviseen toimintakykyyn.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain viime syksynä epävakaa yksityiseltä persoonallisuushäiriö-diagnoosin. Joskus ollut myös keskivaikeaa masennus. Ahdistuneisuushäiriö löytyy, samoin surullinen migreeni, joka toisinaan vienyt sairaalahoitoon. Lisäksi ADHD-tyyppistä oireistoa.

Mitä diagnooseja ottaisin tuohon kylkeen, että sairauseläke irtoaisi? Isälläni kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka on perinnöllinen.

* yksityiseltä epävakaa persoonallisuushäiriö-diagnoosin

Nää oli venäläisiä diagnooseja .  Venäläiset lääkärit .  Tää on sitä että sä oot hitlernatsi ja lottasakemanni ja saat nää päällesi . Vaikka et ole etkä ole edes elänyt siihen aikaan. Muista että Freud oli Juudas ISKARIOT oikealta nimeltä joku muu . 

Vierailija
22/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen masennus on sairaus kyllä...lumihiutaleen laiskuus ei ole sairaus, vaikka kuinka se olisi kiva diagnoosi. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että masennustahan tuntevat kaikki, mutta silti he sinnittelevät töissä, välillä tuskaisinakin.  Alakulo on ihmisen normaali olotila, se tulee ja menee, aikanaan. Elämä on aaltoilua, ja moni on oppinut sen, ettei aina voi olla kivaa ja kaikki hyvin.

Vierailija
24/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut masennusta 25vuotiaasta lähtien (oikeasti jo lapsesta, mutta en hakenut diagnoosia kun en tajunnut mistä kyse) ja nyt olen 43v ja tk eläkkeellä. Harrastan liikuntaa 7h viikossa, syön suositusten mukaan, painoindeksi 19, ei alkoa tai tupakkaa tai mitään päihteitä, nukun säännöllisesti ja oikean määrän, silti vain masennus ei parane. Lääkitykset kokeiltu, samoin vuosien terapiat. Ei ole kaikkien mahdollista parantua vaikka tekisi kaiken oikein.

Antaa ihmisten kadehtia, se kertoo vain heistä. Minä tiedän että olen tehnyt parhaani ja ettei tämä ole oma syyni, se riittää.

Vierailija
25/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain viime syksynä epävakaa yksityiseltä persoonallisuushäiriö-diagnoosin. Joskus ollut myös keskivaikeaa masennus. Ahdistuneisuushäiriö löytyy, samoin surullinen migreeni, joka toisinaan vienyt sairaalahoitoon. Lisäksi ADHD-tyyppistä oireistoa.

Mitä diagnooseja ottaisin tuohon kylkeen, että sairauseläke irtoaisi? Isälläni kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka on perinnöllinen.

Nää oli venäläisiä diagnooseja .  Venäläiset lääkärit .  Tää on sitä että sä oot hitlernatsi ja lottasakemanni ja saat nää päällesi . Vaikka et ole etkä ole edes elänyt siihen aikaan. Muista että Freud oli Juudas ISKARIOT oikealta nimeltä joku muu . 

Ei ollut mikään venäläinen lääkäri. Ihan suomalainen ja Mehiläisessä.

Vierailija
26/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen, kun asioista puhuttiin niiden oikeilla nimillä, masennus kulki nimellä laiskuus!

Vierailija
27/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut masennusta 25vuotiaasta lähtien (oikeasti jo lapsesta, mutta en hakenut diagnoosia kun en tajunnut mistä kyse) ja nyt olen 43v ja tk eläkkeellä. Harrastan liikuntaa 7h viikossa, syön suositusten mukaan, painoindeksi 19, ei alkoa tai tupakkaa tai mitään päihteitä, nukun säännöllisesti ja oikean määrän, silti vain masennus ei parane. Lääkitykset kokeiltu, samoin vuosien terapiat. Ei ole kaikkien mahdollista parantua vaikka tekisi kaiken oikein.

Antaa ihmisten kadehtia, se kertoo vain heistä. Minä tiedän että olen tehnyt parhaani ja ettei tämä ole oma syyni, se riittää.

Onko magneetti- tai sähköhoitoja tehty?

Vierailija
28/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen, kun asioista puhuttiin niiden oikeilla nimillä, masennus kulki nimellä laiskuus!

Samoin syöpä kulki nimellä kuoleminen vanhuuteen.

Vierailija
29/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itekkin jäädä eläkkeelle. Toisaalta tuki kun tuki. Rahaa se silti on on sen nimi työttömyyskorvaus, perustulo tai eläke. Tilillä se näkyy numeroina ja kelpaa kaupassa. 

Ihmiset suuttukoon. Ei kiinnosta paskaakaan. 

Vierailija
30/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneista on se rikollinen haara ja sitten tavishaara mutta he väittää olevansa maattomia mutta oikeasti he on Intiasta hindialueen sanksriitin kielinen heimo .  Kurdit on Iranin vuorilla Ararat ja sieltä babyloniasta olleet aina lukee jopa Mooses kirjoissa .  Mitä te lähdette pois itse omilta mailta .  Monen päälle on käynyt muslimi myös tänne muuttanut huijaaja.  Sekä naisten että miesten kimppuun meillä on muslimiyhteisöt eri maista tullut tänne. Osa on rikollisia .  Nyt nämä uhrit taas on sairaslomalla sen takia . Kuin väkivaltaa kokeneet on romanit on usein turvatalossa myös . Ette te voi tosta vaan heittää noita kateus juttuja.  

Vierailija
31/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että masennustahan tuntevat kaikki, mutta silti he sinnittelevät töissä, välillä tuskaisinakin.  Alakulo on ihmisen normaali olotila, se tulee ja menee, aikanaan. Elämä on aaltoilua, ja moni on oppinut sen, ettei aina voi olla kivaa ja kaikki hyvin.

Sekoitat kaksi asiaa; sellaisen masennuksen tai olotilan jossa pystyy vielä sinnittelemään ja sitten sen kliinisen masennuksen jossa ei enää pysty sinnittelemään koska joko tulee fyysinen stoppi tai henkinen stoppi eli toimintakyky menee täysin ja on pakko pysähtyä. 

Valtaosa eläkkeelle päätyneistä ovat olleet itsekin jossain vaiheessa heitä jotka sinnittelevät vuodesta toiseen, mutta sitten heidän tilansa on huonontunut sille seuraavalle levelille jota työssä jatkavat eivät ole vielä kokeneet. Ilmeisesti itse kuvittelet että eläkkeelle joutuneet ovat heti luovuttaneet kun on ollut vähän raskasta? Ehei.

Vierailija
32/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et tiedä asiasta yhtään mitään näköjään :D 

Silti piti päästä avaamaan suu. 

Vierailija
33/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut masentuneena jo yli 25 vuotta, osan aikaa työkykyisenä ja taas tällä hetkellä työkyvyttömänä. En enää usko, että parantuisin, mutta toivon, että oloni helpottaa sen verran, että voisin jatkaa työntekoa. Eläkeikään vielä reilusti aikaa.

En kuitenkaan kadehdi heitä, jotka pääsevät tk-eläkkeelle

Vierailija
34/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali alakuloisuus ei ole sairaus eikä ole masennusta. Siksi se ei ole sairaus eikä siitä saa diagnoosia.

Vierailija
35/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mikään venäläinen lääkäri. Ihan suomalainen ja Mehiläisessä.

Joku ORTODOKSKIRKON venäläinen lääkäri tai muun lahkon , on niitä sairaanhoitajinakin täällä .  Ja myös palomiehinä . Ja gynegologina ja kierukan laittajana ja partiolaisia. 

Vierailija
36/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sähkö shokit tuhoaa verisuonia ja aivoja . Älä anna koskea päähäsi kenenkään.   Ihmisen päässä on hyvin herkkää myös korvan kuulo alue ja näkökyky kuin puhekyky .  ÄLÄ KOSKE KENENKÄÄN PÄÄHÄN TYPERÄ KIDUTTAJA . 

Vierailija
37/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltautunut niihin koska tuttuni sairastui psykoositasoiseen ahdistukseen sähkön jälkeen ja toinen sai magneetista järkyttävät päänsäryt. Itselläni jo valmiiksi migreenitaipumus ja herkkä hermosto joten riski oli liian suuri. Olisi pitänyt riskeerata siedettävä olotila pienestä mahdollisuudesta saada hetkellistä apua/voinnin romahdus. Onneksi suomessa ei enää pakkosähkötetä ketään.

Vierailija
38/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osta B- vitamiini apteekista missä kaikki erilaiset b vitamiinit . Nimittäin se vaikuttaa niiden puute . Etsi hyvä kermajuusto ja viinirypäleitä . Juo vettä.  Tämä hirveä kiusaaminen kohdistuu useimmin ihan täysin syyttömiä vastaan myös turisteja vastaan lomakohteissa .  Väistele rikollisia älä päästä asuntoosi tuntemattomia varastamaan . 

Vierailija
39/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen myös hindubudhat että noidat joten hävitä noitakirjat roskiin. Älä meditoi . 

Vierailija
40/83 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltautunut niihin koska tuttuni sairastui psykoositasoiseen ahdistukseen sähkön jälkeen ja toinen sai magneetista järkyttävät päänsäryt. Itselläni jo valmiiksi migreenitaipumus ja herkkä hermosto joten riski oli liian suuri. Olisi pitänyt riskeerata siedettävä olotila pienestä mahdollisuudesta saada hetkellistä apua/voinnin romahdus. Onneksi suomessa ei enää pakkosähkötetä ketään.

Olet kuitenkin uskaltanut eri mieliala lääkkeitä syödä vaikka niissäkin paljon riskejä kunnon haitoista. 

Toivottavasti pärjäät sairautesi kanssa vaikka et ehkä koskaan paranisi, kaikkea hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi