Kohtaanko autokaupoilla tytöttelyä jos menen yksin ostamaan auton?
Vai olisiko parempi ottaa kaverimies mukaan? Eteen tuli tilanne, että auton osto on edessä ja olen kuullut kauhutarinoita autokaupoista joissa nainen on ollut ostajana.
Kommentit (64)
Mene autokauppaan ja mieti jo valmiiksi mitä haluat. Ehkä olet netistä jo tutkinut vaihtoehtoja? Määrätietoisena täräytät myyjälle "musta bemari valkoisella sisutalla". Näin otat myyjältä luulot pois.
Vierailija kirjoitti:
60v kollega meni ostamaan itselleen autoa, miehensä lähti mukaan. Myyjä puhui kollegani ohi miehelle, ja hetken päästä mies ärähti että puhu suoraan rouvalle kun en minä täällä autoa ole ostamassa. Menivät lopulta muualle.
Jokaisella meistä on kaveri, jolle tämä on tapahtunut autoa/taloa/jäätelöä/leffalippuja/remonttia ymym ostaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten siellä käyttäydyt. Jos menet kysymään että "oliskohan teillä mitään punaista ja nättiä", voit varautua tytöttelyyn. Mutta jos tiedät, mikä sulle autossa on tärkeää, niin todennäköisesti saat asiallista palvelua. Mieti siis mitä haluat ja kun sulta kysytään, miten myyjä voi auttaa, sanot jotain tyyliin "Etsin bensakäyttöistä farmariautoa, mielellään n. 100-150 tuhatta ajettua, tarvitaan ilmastointi, vetokoukku ja automaattivaihteet. Budjettini on... ja tykkään enemmän japanilaisista kuin saksalaisista. "
Olen aina saanut hyvää palvelua autokaupoilla, monesti jopa parempaa ilman miestä.
Juuri näin, jos tykkäät oikeasti kierrellä autokaupoissa huvikseen. Mun mielestä järkevämpää on etsiä omilla kriteereillä netistä se auto ja mennä paikanpäälle katsomaan juuri niitä tiettyjä yksilöitä, jotka osuvat omaan makuun. Joskus aikana ennen nettiä olen itse käynyt viimeksi autokaupoissa puhtaasti katsomassa mitä siellä on tarjolla, koska lehtiin ei mahtunut kaikki myytävät autot.
Juuri näin. Ensin katsoo netistä vaihtoehdot, tilaa kiinnostavan yksilön historiatiedot ja sopii sitten koeajon myyjän kanssa. Tietysti sitten jos on jotkut tietyt kriteerit mutta merkillä ja mallilla ei ole väliä, voi mennä vain kyselemään mitä olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö joku oikeesti vielä nykypäivänä autokaupoilla paikan päällä?
Mä olen tällä vuosikymmenellä ostanut kaikki autoni valkkaamalla netistä sopivan ja tilannut sen kotiinkuljetuksella.
M43
Ei tulisi mieleenkään ostaa ilman koeajoa.
Miksei?
M43
Siksi että haluan tuntuman autoon ennen kaupantekoa.
Aha, ok. Mä olen yleensä ajanut sen etäkaupan 14vrk perumisoikeuden ajan ja sen jälkeen joko pitänyt tai palauttanut auton.
M43
Paljon helpommalla pääsee kun on tekemättä kauppoja autosta mistä ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mene autokauppaan ja mieti jo valmiiksi mitä haluat. Ehkä olet netistä jo tutkinut vaihtoehtoja? Määrätietoisena täräytät myyjälle "musta bemari valkoisella sisutalla". Näin otat myyjältä luulot pois.
Bemaria en aio ostaa, mutta tiedän jo mitä haluan.
Suosittelen auton hankintaa leasing-sopimuksella.
Kolme autoa oon ostanut ja montaa muuta katellut, eikä koskaan ole tytötelty tai vähätelty. Välillä on ollut mies mukana, välillä ei.
Viimeinen kommentti voisi
olla minun. Veljeni ja/tai
hänen poikansa tulevat
messiin, jos/kun ostan
vielä joskus oman auton
Suomessa. -E-
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kommentti voisi
olla minun. Veljeni ja/tai
hänen poikansa tulevat
messiin, jos/kun ostan
vielä joskus oman auton
Suomessa. -E-
*Viittasin: #44.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile
Jos tytötellään niin kävele toiseen kauppaan.
Olen aina ihmetellyt tätä logiikkaa, jätät jonkun tuotteen ostamatta, koska myyjä oli typerä, vaikka itse tuote saattaisi olla juuri sinulle vaihtoehdoista paras?
ei se muuten opi. ja ehkä firman omistajakin tajuaa pistää huonot työntekijät pellolle jos alkaa näkymään tuloksessa.
Takuulla ei myyjä edes tajua, miksi lähdit jos et ota asiaa esille ja vain kävelet pois.
Tilasin uuden auton. Esitteestä valitsin mitä haluan. Asiallista palvelua sain.
Vierailija kirjoitti:
Et kohtaa, et kohtaa myöskään myyjää, jollei siellä satu olemaan naismyyjää. Kokeile. Käy ensin yksin ja sitten mieskaverin kanssa.
Pötyä.
Minä kun menen autoliikkeeseen, viisi myyjää oikoo kravattejaan ja säntää palvelemaan.
N61
Tuskin tytöttelyä kohtaa, mutta huonoja myyjiä ennemminkin. Varsinkin uusien autojen liikkeissä. Useamman kerran olen vaimon kanssa ihmetellyt automyyjien surkeaa palvelua ja ollaan sitten kävelty liikkeestä pois kun kukaan ei vaivautunut nostamaan persettään penkistä pois.
Viimeksikin oltiin valmiita ostamaan auto samantien, mutta ei ketään kiinnostanut palvella. Ostettiin sitten toisesta liikkeestä eri päivänä. Käytettyjen autojen liikkeissä aktiivisemmat myyjät, mutta enemmän myyjiä eikä ne autoista välttämättä tiedä enempää kuin sinäkään.
Mitä sillä on väliä sanooko tuo, tyttö, poika, rouva vai setämies, jos autoa menet ostamaan. Heitä jäätävä katse, jos tytöttelee.
Enpä ole törmännyt moiseen ongelmaan. Ihan asiallista palvelua. Yksin olen käynyt katsomassa kahdessa liikkeessä. Olen juuri saanut kortin.
Jos tytötellään alentavasti (tätä voi tehdä myös hyväntahtoisesti monessa yhteydessä), niin pojittelisin rennosti takaisin. Tuoppa poika sitä ja tätä koeajettavaksi. Mut sinua en ota 😎
Vierailija kirjoitti:
Et kohtaa, et kohtaa myöskään myyjää, jollei siellä satu olemaan naismyyjää. Kokeile. Käy ensin yksin ja sitten mieskaverin kanssa.
Ja kun menet mieskaverin kanssa, sinut sivuutetaan täysin ja myyjä keskustelee vain kaverisi kanssa, ei edes kysy kenelle autoa ollaan ostamassa, kuka maksaa! Kokemusta on, valitettavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile
Jos tytötellään niin kävele toiseen kauppaan.
Olen aina ihmetellyt tätä logiikkaa, jätät jonkun tuotteen ostamatta, koska myyjä oli typerä, vaikka itse tuote saattaisi olla juuri sinulle vaihtoehdoista paras?
Luultavasti ostajalle löytyy useita sopivia vaihtoehtoja joten myyjäkin on varaa valita,ei ne autot niin harvinaisia ole. Ei ole valtavan pitkä aika kun autokauppaa tein ja monenlaisia myyjiä tuli tavattua,naismyyjä noista parhaimmasta päästä.
Huonoihin automyyjiin olen törmännyt monessa paikassa mutta suoranaisesti mulkku myyjä löytyi vain Hämeenlinnan Toyota liikkeestä. Melko hämmentävä tapaus ja vielä merkki-liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö joku oikeesti vielä nykypäivänä autokaupoilla paikan päällä?
Mä olen tällä vuosikymmenellä ostanut kaikki autoni valkkaamalla netistä sopivan ja tilannut sen kotiinkuljetuksella.
M43
Ei tulisi mieleenkään ostaa ilman koeajoa.
Miksei?
M43
Siksi että haluan tuntuman autoon ennen kaupantekoa.
Aha, ok. Mä olen yleensä ajanut sen etäkaupan 14vrk perumisoikeuden ajan ja sen jälkeen joko pitänyt tai palauttanut auton.
M43
Paljon helpommalla pääsee kun on tekemättä kauppoja autosta mistä ei tykkää.
Enhän mä teekään. Kokeilen sen 2vk että miellyttääkö, eihän sitä muuten voi tietää. Todellakaan jaksa kierrellä kaupoissa etsimässä ja kokeilemassa, jos voi saada kotiin.
M43
No ehkä et, jos olet mies, vaan eipä sitä tiedä..