Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla puolison kanssa keskustelu pelkkää jankkaamista ja "pingpongin" pelaamisen tapaista? Miehelle kun sanoo mistä asiasta

Vierailija
25.08.2026 |

tahansa, hän ei osaa tai halua vastata, vaan heittää kaiken takaisin. Esimerkkejä kun kysyn miksi olet tehnyt asian X noin, hän vastaa itsehän sinä sen teit, mitä vaan kysyy niin vastaa: itsehän sinä, itsehän sinä.  Mistään ei ota vastuuta, kaikki, varsinkin hänen omat mokansa ovat aina muiden syytä. Olen alkanut ihmettelemään miten hän oikein töissä pärjää jos sielläkin on samanlainen teinin kaltainen jankuttaja.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi persu? Jos on, niin lopeta ihmettely.

Vielä hetki, niin persufetissiin saadaan virallinen tautiluokitus.

Vierailija
102/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama, mies viiskymppinen. Ei jaksa enää oikein keskustella mistään kun aina alkaa joko mouhoamaan jostain tai sitten syyttelemään. Nykyään jos haluan että tekee jotain kotona, niin kirjoitan postit-lapun jonnekin pöydänkulmalle, sen kanssa ei voi riidellä ja vänkätä. Yleensä teen sen vielä silloin kun olen lähdössä, niin pääsen helpommalla. 

Kuvaamasi tapa on kaaduvalottamista. 

Ei ole.

Mutta kotihommia voisi yhteisymmärryksessä jakaa ja listata vaikka jääkaapin oveen. Siitä sitten ruksaillaan tehdyt pois.

En itse tykkäisi, jos mies jättäisi minulle tehtäviä post it -lapuilla, ELLEI niistä olisi päätetty jo aiemmin, ja lappu toimisi vain muistutuksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Nainen luulee tietävänsä paremmin eivätkä faktat tai logiikka kiinnosta häntä, koska hänestä tuntuu joltain muulta. Niinpä minä olen lopettanut vastaamasta hänen typeriin kysymyksiin, koska se on osoittautunut energiahukaksi. Hän saa olla oikeassa ja päteä.

Jos oikeasti olet pariskunnan toinen puoliso, kysyn: mitä suhde antaa sinulle, niin että haluat jäädä olemaan ja elämään typeryksen kanssa?

Jos itse kokisin päivittäin harmitusta siitä, että toinen on täysin epälooginen ja ärsyttävä tunteilunsa kanssa, en haluaisi jatkaa suhdetta. Olen heivannut ylitunteelliset feminiiniset miehet nopeasti, kun on käynyt ilmi, ettemme ole yhteensopivia luonteita. Olen mieluummin yksin. Tiedän, että alkaisin aika pian vältellä ja pitää henkilöä sietämättömänä. Eihän sellaisesta yhteiselämästä mitään tule!

Nykyään naiset eroaa huonosta suhteesta, miehet jää valittamaan (kunnes heillä on uusi katsottuna valmiiksi). 

Vierailija
104/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat havainnot olen tehnyt. Miesten vaihdevuosista puhutaan liian vähän ja ainakin jotkut miehet selvästi tarvitsevat niihin myös apua, kun käytös muuttuu pikku hiljaa lähipiirille raskaaksi. 

Mieheni käytös alkoi muuttua +40 vuotiaana ja lähemmäs 50 mennessä paheni. Kaikki kommunikaatiotaidot tuntuvat haihtuneen ilmaan ha vastuuta ei ota mistään ilkeistäkään sanomisistaan kun asiat kuulemma ovat juuri niin.

Noh, jokainen voi päätellä onko ok sano teinille, että haisee hielle, vaikka asia olisikin niin... Ikään kuin rakentavaa ja toista kunnioittavaa ilmaisutapaa ei olisikaan, vaan asia pitää ilmaista rumasti loukaten. 

Ero vireillä

Autismipiirteet korostuvat ikääntyessä. "Sä haiset" on ihan normaali autistinen toteamus: puhdas tosiasia, ei tarkoitus loukata kunniaa tms. Olisiko parempi: "Käy suihkussa!" Ja kun siihen vastataan: "Ai miks?", silloin vasta lyödään faktat pöytään: "Sä haiset!" 

Vierailija
105/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille näille, joiden puolisot hermostuu ihan tavallisista kysymyksistä? Onko tilanne ollut aina noin vai onko käytös muuttunut vuosien myötä?

Ei tietenkään ollut samanlainen alusta alkaen. En olisi alkanut suhteeseen sellaisen kanssa, joka käyttäytyy niin kuin mieheni on pari vuotta käyttäytynyt. Nyt olemme eroamassa minun aloitteestani, ja harmittaa etten eronnut jo aiemmin. Miksi siedin huonoa käytöstä vuosia, ja toivoin muina idiootteina, että asiat voisivat vielä olla hyvin. 

Vierailija
106/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt onko miehelläni joku alkava muistisairaus, vai onko hän vaan, no, mies? 

Kirjoitti ostoslistaa ja kysyi mitä pitää tuoda. Sanoin että punamaalia ja valkoista ovi- ja ikkunamaalia. Olin näyttänyt purkit varttia aiemmin. Mies kysyi paljonko näitä tarvitaan, vastasin että punamaalia se 10 litran ämpäri, ja ovi-ja ikkunamaalia riittää 3 litraa. Näytti kirjoittavan senkin.

Mies tuli kaupasta. Ei ollut ostanut punamaalia, koska sitä ei ollut 3 litran ämpärissä, oli vaan 10-litraisena. Ovi- ja ikkunamaalia toi 1 litran tölkin. 

Ja kiukustui minulle, kun meni väärin.

Ja vastaavaa on jatkuvasti.

Seurustelin joskus miehen kanssa, jonka oli tarkoitus ostaa kaupasta paristoja. Ne tulivat hänen omaan käyttöönsä, ei minulle. Silti oikein tolkutin hänelle, että katso nyt sitten, että ne ovat AAA eikä AA. Älä osta tavallisia sormiparistoja vaan niitä pienempiä. -  Eikös mitä, tuli kaupasta sormiparistojen kanssa ja kiukustui minulle.  Suhde jäi lyhytikäiseksi. Täällä naiset vaan pysyvät hölmöjen (tai "hölmöjen") ukkojensa kanssa, ja yhteen ääneen sitten marisevat. Jonkinlaista vertaistukea tuokin, kai. 

Kaikilla ne paristot ei ole elämää tärkeämpi asia. 

Vierailija
107/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Itsehän sinä sukupuoltasi vihaat jos ajattelet aloituksen kaltaisten miesten olevan normaali miehiä. Jokainen aikuinen nimittäin tietää ettei tuollaiset miehet tosiaankaan ole miesten enemmistöä, vaan normaalit miehet osaavat kommunikoida kuin normaalit ihmiset.

Vierailija
108/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei tee noin,  hän alkaa selittämään miksi teki mitäkin/ei tehnyt (useimmiten ei tehnyt) perusteellisesti, jos jotain kysyn. Se luento voi kestää 10-30min, eikä siihen kuulu anteeksipyyntöä/ minun näkemystäni asiasta. Lopussa hän on puhunut itsensä syyttömäksi kaikkeen, koska minä en enää jaksa kuunnella/kysyä mitään. Ei ole hyvä sekään.

Miesten keskuudessa tätä kutsutaan "tyhmien asioiden kysymiseksi" ja kun kerrotaan asia niin yllättäen nainen ei haluakkaan kuulla vastausta. Oikeasti nainen ei halua vastausta kysymykseensä vaan huomiota.

20 alapeukkua eli naiset haluaa että heitä ei asian suhteen huomioida lainkaan?

Jos minä kysyn mieheltäni jotain, niin haluan vastauksen kysymykseen. Niin mies tekeekin eikä ala luennoida jostain muusta.

Niin? Kuten tuossa todettiin että asiaan vastataan mutta ei jakseta kuunella vastausta.

Vierailija
109/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat havainnot olen tehnyt. Miesten vaihdevuosista puhutaan liian vähän ja ainakin jotkut miehet selvästi tarvitsevat niihin myös apua, kun käytös muuttuu pikku hiljaa lähipiirille raskaaksi. 

Mieheni käytös alkoi muuttua +40 vuotiaana ja lähemmäs 50 mennessä paheni. Kaikki kommunikaatiotaidot tuntuvat haihtuneen ilmaan ha vastuuta ei ota mistään ilkeistäkään sanomisistaan kun asiat kuulemma ovat juuri niin.

Noh, jokainen voi päätellä onko ok sano teinille, että haisee hielle, vaikka asia olisikin niin... Ikään kuin rakentavaa ja toista kunnioittavaa ilmaisutapaa ei olisikaan, vaan asia pitää ilmaista rumasti loukaten. 

Ero vireillä

Vaihdevuodet eli klimakterium[1] on naisen elämän ajanjakso, jolloin munasarjojen toiminta heikkenee ja lopulta sammuu. Tällöin munarakkuloiden määrä vähenee, ovulaatio eli munasolujen irtoaminen lakkaa ja munasarjojen estradiolin ja muiden estrogeenien sekä keltarauhashormonin tuotanto hiipuu.[2][3]

Noniin löytyihän täältä yksi sauvartelijakin. 

Suurin osa kuitenkin varmaan ymmärsi että kyse on tietenkin andropaussista, vaikka se puhekielessä usein onkin "miesten vaihdevuodet".

Anteeksi suuri termivirheeni, korjaan siis tarkoittaneeni andropaussia.

Miksi tätä ei löydy mistään muualta kuin naisten lehdistä? Onko tämä taas sitä "tiedettä"?

Vierailija
110/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta saa vaikutelman että mies jos osoittaa tunteita kuten on harmistunut jostain asiasta niin nainen kuvittelee että kyse on hänestä ja imee kaiken itseensä. Esim. mies lyö varpaansa ja kiroaa pöydän jalkaa ja nainen vinkuu miksi mies huutaa hänelle :DDD

Vierailija
111/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Nainen luulee tietävänsä paremmin eivätkä faktat tai logiikka kiinnosta häntä, koska hänestä tuntuu joltain muulta. Niinpä minä olen lopettanut vastaamasta hänen typeriin kysymyksiin, koska se on osoittautunut energiahukaksi. Hän saa olla oikeassa ja päteä.

Jos oikeasti olet pariskunnan toinen puoliso, kysyn: mitä suhde antaa sinulle, niin että haluat jäädä olemaan ja elämään typeryksen kanssa?

Jos itse kokisin päivittäin harmitusta siitä, että toinen on täysin epälooginen ja ärsyttävä tunteilunsa kanssa, en haluaisi jatkaa suhdetta. Olen heivannut ylitunteelliset feminiiniset miehet nopeasti, kun on käynyt ilmi, ettemme ole yhteensopivia luonteita. Olen mieluummin yksin. Tiedän, että alkaisin aika pian vältellä ja pitää henkilöä sietämättömänä. Eihän sellaisesta yhteiselämästä mitään tule!

Nykyään naiset eroaa huonosta suhteesta, miehet jää valittamaan (kunnes heillä on uusi katsottuna valmiiksi). 

Kummasti nuorilla naisilla ei ole näitä huonoja suhteita. Ehkä he vinkuu vähemmän?

Vierailija
112/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta saa vaikutelman että mies jos osoittaa tunteita kuten on harmistunut jostain asiasta niin nainen kuvittelee että kyse on hänestä ja imee kaiken itseensä. Esim. mies lyö varpaansa ja kiroaa pöydän jalkaa ja nainen vinkuu miksi mies huutaa hänelle :DDD

Mistä näin päättelet? Ketjussa ja elämässä yleensäkin asia on juuri päin vastoin. Nainen kun jotain puhelee vaikka kukkaruukulle niin mies siitä kimpoaa kun häntä "syytellään".

Vierailija
113/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti nuorilla naisilla ei ole näitä huonoja suhteita. Ehkä he vinkuu vähemmän?

Ihan samalla tavoin nuorilla naisilla on huonoja suhteita, mutta he eivät kokemattomuuttaan tunnista tai ainakaan osaa ilmaista itseään silloin niin hyvin kuin vanhempana. Sama oli minulla nuorena. Mukauduin vaikka toinen olikin täysi pas*iainen. Nyt tässä iässä voin sanoa suoraan että vihaan koko tyyppiä enkä tosiaankaan toivo hänelle mitään hyvää.

Vierailija
114/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot niitä jotka sanoo kaikkeen mutku persu. 

Vierailija
115/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteleitsen yhtä dr.Phil- jaksoa, jossa Phil sanoi miehelle "Haluatko olla oikeassa vai onnellinen" kun sen miehen vaimo aina raivostui jos jonkin hänen (väärin) sanomansa yritti korjata.

Tulipa vain mieleen jatkokysymys...

"Haluatko varoa sanojasi loppuikäsi toisen hermojenhallinnan puutteen vuoksi"

Vierailija
116/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehetkin suhtautuu vielä toisin. Myöhemmin korostuu asenne naisesta jonain ihmeen alamaisen ja äidin sekoituksena. 

Vierailija
117/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä hetki, niin persufetissiin saadaan virallinen tautiluokitus.

Se saadaan kaikille jos halutaan. Vaikka nimike: kognitiivinen äiriö jossa kaikki nähdään persuina. 

Vierailija
118/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te palstamammat saa edes persuja, vaan vikiseviä vasukki"miehiä".

Vierailija
119/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet moisia kysymyksiä? Kuulostaa ettei mies saa tehdä omalla tavallaan vaan kaikki pitää tehdä niin kuin sinä haluat

Siksi kun parisuhteessa on tapana kommunikoida. Pointti oli, että kysyn mitä tahansa, niin miehen mielestä kysymys on typerä, minä olen typerä jne. Kysyn mitä haluat syödä lounaalla, vastaus on ihan sama. Päätä ite, Sitten teen lihapullia niin mies vänisee kun olisi pitänyt olla uunimakkaraa. Kaikki on aina väärin mitä teen, mutta hänen mielipiteensä kysyminen on myös väärin. Kyllä, jatkossa hän saa tehdä kaiken kuten ja milloin haluaa. En viitsi enää katsella moista kovinkaan pitkään.

Jos ei ole päätöshalukkuutta niin ilmoitat vain mitä tehdään,  mitä syödään. Etukäteen ja on siten mahdollisuus sanoa mielipiteensä. 

Vierailija
120/124 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei tee noin,  hän alkaa selittämään miksi teki mitäkin/ei tehnyt (useimmiten ei tehnyt) perusteellisesti, jos jotain kysyn. Se luento voi kestää 10-30min, eikä siihen kuulu anteeksipyyntöä/ minun näkemystäni asiasta. Lopussa hän on puhunut itsensä syyttömäksi kaikkeen, koska minä en enää jaksa kuunnella/kysyä mitään. Ei ole hyvä sekään.

Miesten keskuudessa tätä kutsutaan "tyhmien asioiden kysymiseksi" ja kun kerrotaan asia niin yllättäen nainen ei haluakkaan kuulla vastausta. Oikeasti nainen ei halua vastausta kysymykseensä vaan huomiota.

20 alapeukkua eli naiset haluaa että heitä ei asian suhteen huomioida lainkaan?

Jos minä kysyn mieheltäni jotain, niin haluan vastauksen kysymykseen. Niin mies tekeekin eikä ala luennoida jostain muusta.

Niin? Kuten tuossa todettiin että asiaan vastataan mutta ei jakseta kuunella vastausta.

Vastauksen ei tarvitse olla puolen tunnin monologi, joka alkaa antiikin Roomasta.