Lannistava ope tokaluokkalaisella pojalla. Esim. kun poika tekee
kaikki matikan tehtävät oikein huomio kiinnitetään johonkin huonolla käsiäalalla tehtyy numeroon. Ei koskaan kehu. Meille vanhemmille palaute olluy 90% negatiivista. Vaikka sai hyvät numerot viime vuonna kokeista oli todistuksessa kaikki kohdat toiseksi huonoimmassa kohdassa. Ei kai tästä voi muuta päätellä kuin että ope ei tykkää pojastamme. Poikamme on siis kiltti ja rauhallinen, mutta keskittymiskyvussä parantamisen varaa.
Kommentit (5)
kaikki oikein aika vaikeista tehtävistä niin ope oli vain sanonut että tuo 2 on huonosti tehty.
että positiivista palautetta ei tule? Oletko koulussa mukana?
negatiivisia merkintöjä. Sen sijaan kaverin kirjassa luki, että loistavaa työtä Niko! Tekivät siis meillä läksyjä niin näin. Päättelin myös toikasta, ettei poikamme kuulu suosikkeihin. ap.
jayllättävän usein open käytös johtuu siitä, mitä hän kuvittelee "tietävänsä" lapsen kotioloista.
Meillä on siis as-lapsi, joka kieltämättä on välillä vähän hankala. Kaikki opet ei viitsi ottaa selvää (eikä ota vastaan tietoa) siitä, mistä ongelma aiheutuu, vaan jaksaa sitkeästi luulla, että syynä ovat vanhempien jokapäiväiset laiminlyönnit. Tästä esimerkkinä kolmasluokkalaisen pojan keskustelu opettajan kanssa yltintunnilla.
ope:
- aamiainen on päivän tärkein ateria ja vaikuttaa siihen, miten te koulussakin selviätte päivällä. Mitäs te lapset syötte aamiaiseksi? --- Petteri?
Petteri:
- Mä syön ruispuolukkapuuroa, kun mä olen itse kerännyt 15 litraa puolukoita!
ope:
- no toivottavasti et syö sitä liian usein,se on epäterveellistä.
Siis ope ei edes kuunnelut mitä lapsi sanoi, tuomitsi vain. Ruishiutaleista ja puolukoista tehty puuro ei ole mitenkään epäterveellinen aamiainen... Samainen opettaja selitti aina, miten levoton lapsi on maanantaisin ja viittaili enemmän ja vähemmän suoraan siihen, että mahtaa teillä olla vinkeää menoa viikonloppuisin, kunnes sairaalan psykologitäti tuli kertomaan, että viikonpäivästä riippumatta tämän lapsen ongelmat johtuvat aina jostain, mikä on tapahtunut viimeisen puolen tunnin sisällä - siis koulussa. Maanantaisin tosin koulussa oli ylipäänsä enemmän häiriötä...
Kannattaa jutella open kanssa, koe antaa vain osan todistuksen numerosta.
Keskittymisestä kannattaa puhua, tarvitseeko poika tukitoimia.
Onhan teillä käytössä kolmiokynä?
Tuollainen open käytös tekee hallaa itsetunnolle ja minälle, jos ei saa olleskaan kiitosta. tai sitten sovitte 2 laskua pitää tehdä hyvällä käsialalla ja kaksi ei tarvitse