Miehen Nyxä ei tiedä lapsestamme
Mies jätti keväällä uuden naisen takia jolle valehteli eronneensa 5 v sitten. Koko kesän aikana tapasi 11 v lastamme n 6 krt muutaman tunnin kerrallaan. Uusi nainen ei tiedä lapsestamme ja siksi mies ei esim vastaa puhelimeen kun lapsi soittaa. Kesällä jouduin sairaalaan yllättävän sairaskohtauksen vuoksi, mies ei vastannut lapsen puheluun ja lopulta äitini tuli neille lapsen kanssa ( olin yön osastolla).
En tiedä miten hoitaisin asiaa, lapsen kannalta olisi hyvä jos tapaamiset olisivatnyt koulujen alettua viikonloppuisin esim päivän ja sovittu etukäteen. Tämän minä.tietysti joudun järjestämään ja voi olla ettei se,sovi miehelle.
Välit meillä on poikki kokonaan tällä hetkellä kun mies haukkuu minua jatkuvasti lapselle,en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Miehellä on huoltajuus myös ja ikää molemmilla +45 v. Nyxän tuntenut ilmeisesti jo tammikuusta alkaen,tapailla alkoivat huhtikuussa.
Mielipiteitä tai kokemuksia? Pelkään jos vaadin tapaamisia useammin mies ei tapaa lasta enää ollenkaan.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ei ap joidenkin ehdottamaa yksinhuoltajuutta tietenkään halua, vaan haluaa lapsen isästä säännöllisen, ilmaisen lapsenvahdin ja sirkustirehtöörin.
Onhan se nyt törkeää, että isän pitäisi ilmaiseksi viettää aikaa oman lapsensa kanssa!!!!!!!!
Mitä lapsi tuollaisella isällä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Sama kysymys. Lapselle kyllä riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kysymys. Lapselle kyllä riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheistä.
Yksinhuoltajuuteen ei voida pakottaa.
Oletko sinä keskustellut lapsesi kanssa haluaako hän tavata isääsi? Olin suunnilleen sinun lapsen ikäinen kun isä oli ainoa joka ymmärsi etten halua mitään joka toinen viikonloppu tapaamisia. Sovittelun jälkeen minä ja isä saatiin tahtomme läpi ja tavattiin säännöllisen epäsäännöllisesti. Tapaan isää vieläkin koska haluan ja äidillä käyn velvollisuuden tunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä voidaan. On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit. Ei ole lapsen edun mukaista roikoittaa mukana vanhempaa joka ei sitä aidosti halua. Eli sellaista tapaamissopimusta ei ole joka vaatisi muualla asuvaa vanhempaa tapaamaan lastaan sopimuksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen laissa ketään ei voida pakottaa olemaan vanhempi käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä voidaan. On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit. Ei ole lapsen edun mukaista roikoittaa mukana vanhempaa joka ei sitä aidosti halua. Eli sellaista tapaamissopimusta ei ole joka vaatisi muualla asuvaa vanhempaa tapaamaan lastaan sopimuksen mukaisesti.
Tapaamisoikeus on lain mukaan nimenomaan lapsen oikeus, ei vanhemman velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita naiselle ja kerro tilanne
En uskalla, ex saa helposti raivokohtauksia. Ja muutenkin en koe että minun pitää sekaantua asiaan. Eikä ole numeroa tms, etunimen tiedän ja missä asuu. Ja nyxä on ammatiltaan peruskoulun aineenopettaja ja opettaa lapsemme ikäisiä työkseen. Jotenkin ironista.
Eikö se olisi hyvä uuden naisenkin kokea tämmöinen raivokohtaus?
Itse kun olen tottunut hoitamaan asioita mieluummin kirjallisesti, niin kirjoittaisin naiselle asiallisen meilin. Liitteeksi laittaisin jonkin perhepotretin tai muun yhteiskuvan perhealbumista, josta mies on tunnistettavissa.
Juuri näin. Voi olla, että heidän parisuhteensa loppuisi lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla, ex saa helposti raivokohtauksia. Ja muutenkin en koe että minun pitää sekaantua asiaan. Eikä ole numeroa tms, etunimen tiedän ja missä asuu. Ja nyxä on ammatiltaan peruskoulun aineenopettaja ja opettaa lapsemme ikäisiä työkseen. Jotenkin ironista.
Eli haluat, että lapsesi viettää aikaa miehen kanssa, joka saa säännöllisesti hallitsemattomia raivokohtauksia eikä ole hånestä kiinnostunut pätkääkään? Ei noin tyhmää kuin ap olekaan, joten oltava paska trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Lapsenne on tärkein tässä uudessa, oudossa, kipeässä tilanteessa. Sen tunnut tiedostavankin hyvin. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että sinun voisi kannattaa yrittää rakentaa kommunikaatioyhteys lapsen isään. Lapsi on hänelle myös kuitenkin ilmeisesti tärkeä.
Yritä saada hänet ymmärtämään miten tärkeää olisi suojella lastanne mahdollisimman paljon elämänmuutoksen ongelmilta. Teidän väliset ristiriidat eivät kuulu lapsellemme. Yhteyden säilyminen isäänsä olisi hyvin merkittävä asia. Tapaamiset täytyisi järjestää lapsen kannalta järkevästi niin, että muukin elämä järjestyy helposti.
Vaikuttaa kyllä siltä ettei välttämättä onnistu kovinkaan helposti. Siinä tilanteessa nopeasti yhteyttä sosiaalitoimen näistä vastaavaan tahoon. Heidän kauttaan on mahdollista hoitaa välttämätön yhteydenpito tarvittaessa.
Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan. Nyt on tämä tilanne, se muuttuu. Toivottavasti parempaan ja elämä järjestyy tavallaan.
Tällä hetkellä en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Viime kerralla oli haukkunut minua lapselle tapaamisen aikana niin rumasti. Tilanne on raskas kun meillä ei ole ystäviä tai sukulaisia äitiäni lukuunotmatta ja tuntuu että olen todella kiinni lapsessa. Haluaisin vaikka mennä johonkin keikalle tms joskus illalla tai saada vapaan viikonlopun. Olen katkera kun mies saa vain viettää kivaa aikaa uuden naisystävänsä kanssa ja minä istun lapsen kansaa kotona...ovat käyneet ulkomaan reissuilla jne jo,meillä ei ollut lapsen kanssa varaa tehdä juuri mitään kesällä.
No sieltähän se tuli.
Ap:tä siis harmittaa, kun mies ei ota lasta, jotta ap itse saisi viettää lapsivapaata.
Ja sekin harmittaa, kun ap:n exällä on liian kivaa.
Niin siis mielestäsi on hyväksyttävää että isä joka on toinen huoltaja, häipyy lapsen elämästä ja alkaa elää kuten lapseton ihminen ja minä huolehdin kaikesta lapseen liittyvästä yksin, pääsemättä itse koskaan esim ulos jotta minäkin voisin tavata uuden kumppanin? Tällä välin mies joka on toinen huoltaja, tapaa lasta 2 viikon välein muutaman tunnin kerrallaan? Ja minä en saisi olla katkera ja kateellinen miehelle vain koska olen äiti? Vai nainen? Jos joku äiti olisi tehnyt näin ja olisin isä joka olisi kirjoittanut tämän,mitä ajattelisit?
Meidän lapsi on tyttö ja tosi fiksu, ja hän huomaa jo.nyt kuinka epätasa- arvoinen.maailma edelleen on.
Nyt sitten kaikki ne isät tänne ketjuu jotka itkevät että lapsi on vieraannutettu heistä. Ehkä munkin ex parin vuoden päästä väittää niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat, että lapsesi viettää aikaa miehen kanssa, joka saa säännöllisesti hallitsemattomia raivokohtauksia eikä ole hånestä kiinnostunut pätkääkään? Ei noin tyhmää kuin ap olekaan, joten oltava paska trolli.
Kyllä heillä on ollut mukavaa keskenään kun ovat tavanneet. Isänsä vie tyttöä paikkoihin jonne minä en voi viedä ja urheilevat jne yhdessä. Ei tyttö haluaisi isäänsä tavata jos tapaamiset olisivat ikäviä. On aina iloinen isänsä tapaamisen tai soiton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heillä on ollut mukavaa keskenään kun ovat tavanneet. Isänsä vie tyttöä paikkoihin jonne minä en voi viedä ja urheilevat jne yhdessä. Ei tyttö haluaisi isäänsä tavata jos tapaamiset olisivat ikäviä. On aina iloinen isänsä tapaamisen tai soiton jälkeen.
Miksi et antaisi heidän tavata ihan vain näin kevyeissä merkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olisi hyvä uuden naisenkin kokea tämmöinen raivokohtaus?
Itse kun olen tottunut hoitamaan asioita mieluummin kirjallisesti, niin kirjoittaisin naiselle asiallisen meilin. Liitteeksi laittaisin jonkin perhepotretin tai muun yhteiskuvan perhealbumista, josta mies on tunnistettavissa.Juuri näin. Voi olla, että heidän parisuhteensa loppuisi lyhyeen.
En koe olevani vastuussa heidän suhteestaan. Uusi kumppani saa nauttia exäni seurasta mieluusti mutta olisin toivonut ettei hän eroa lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että lapsesi nauttii seurasta, jota äiti pelkää ja jossa tulee odottamattomia raivokohtauksia. Asiahan on sitä myöten kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antaisi heidän tavata ihan vain näin kevyeissä merkeissä?
Mies ei pysty sopimaan tapaamisia etukäteen kun ei tiedä nyxän aikatauluja. Soittaa lapselle samana päivänä tai edellisenä iltana sopiiko tapaaminen seuraavana päivänä illalla koulun jälkeen. Viikonloppuisin hänellä ei ole aikaa ja nyt koulujen alettua lapsi on väsynyt iltaisin monen tunnin tapaamisen jälkeen. Lapsi kysyy aina koska tapaamme taas ja mies on kuulemma vastannut aina ettei vielä tiedä...lapsi on itse todennut minulle tämän johtuvan isin uudesta naisystävästä ja sanonut ettei isi siksi voi sopia tapaamisia etukäteen. Lisäksi ei vastaa puhelimeen tai lapsen lähettämiin viesteihin, kesällä meni yli 2 viikkoakin ettei hän ottanut yhteyttä lapseen. Kyseessä on mies joka on viime kevääseen saakka ollut tytön elämäässä mukana päivittäin tasavertaisena vanhempana. Kyllä tämä lapseen vaikuttaa.
Et voi vaatia eksältä mitään. Voit vain toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet miehesi valinnut.
Soitat nyksälle ja kerrot, niin hän voi jättää miehesi. Ehkä voitte palata yhteen.
Mies on aina tahdoton olosuhteiden uhri. Välillä on seksuaalinen hätätila tai välillä vieraannetettu lapsesta. Katalat naiset nappaavat mukaansa jne..voi voi.
Lapsen isästä ilmaisen lapsenvahdin?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂