Miehen Nyxä ei tiedä lapsestamme
Mies jätti keväällä uuden naisen takia jolle valehteli eronneensa 5 v sitten. Koko kesän aikana tapasi 11 v lastamme n 6 krt muutaman tunnin kerrallaan. Uusi nainen ei tiedä lapsestamme ja siksi mies ei esim vastaa puhelimeen kun lapsi soittaa. Kesällä jouduin sairaalaan yllättävän sairaskohtauksen vuoksi, mies ei vastannut lapsen puheluun ja lopulta äitini tuli neille lapsen kanssa ( olin yön osastolla).
En tiedä miten hoitaisin asiaa, lapsen kannalta olisi hyvä jos tapaamiset olisivatnyt koulujen alettua viikonloppuisin esim päivän ja sovittu etukäteen. Tämän minä.tietysti joudun järjestämään ja voi olla ettei se,sovi miehelle.
Välit meillä on poikki kokonaan tällä hetkellä kun mies haukkuu minua jatkuvasti lapselle,en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Miehellä on huoltajuus myös ja ikää molemmilla +45 v. Nyxän tuntenut ilmeisesti jo tammikuusta alkaen,tapailla alkoivat huhtikuussa.
Mielipiteitä tai kokemuksia? Pelkään jos vaadin tapaamisia useammin mies ei tapaa lasta enää ollenkaan.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Teillä välit poikki mutta yllättävän paljon tiedät exäsi uudesta suhteesta ja mistä keskustelevat :D
Mies kertoi minulle kun oli käynyt treffeillä. Kertoi paljon muutakin mitä en olisi halunnut edes tietää ja mitä en halua kirjoittaa tänne. Mies olisi halunnut jatkaa perjeenä salaa meitä tavaten ja tuola kertomaan minulle sydänsuruistaan. Voin kertoa että tuntui kuin joku olisi lyönyt mustan silmän kun mies kysyi vinkkejä seuraaville treffeille. Vielä 3 vrk aiemmin saunoimme yhdessä ja olimme varanneet kesän lomareissujen majoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ansaitsee tietää millainen valehtelija mies on!
Mistä ap tietää, että mies ei ole kertonut lapsesta?
Lapsi oli kysynyt isältään miksei vastaa puhelimeen ja mies oli kertonut ettei xxx tiedä sinusta ja että vielä on liian aikaista kertoa. Tosin,tämä oli heinäkuussa joten voi olla että nyt jo tietää. Jos tietää,ihmettelen vielä enemmän kun opettajana varmaan ymmärtää tilanteen ja että 11 v kaipaa isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ansaitsee tietää millainen valehtelija mies on!
Kyllä se sille selviää ilman ap: sekaantumistakin. Parempi että ap pysyy erossa niiden asioista, ettei joudu syntipukiksi.
Vaikea tilanne. Lapsenne on tärkein tässä uudessa, oudossa, kipeässä tilanteessa. Sen tunnut tiedostavankin hyvin. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että sinun voisi kannattaa yrittää rakentaa kommunikaatioyhteys lapsen isään. Lapsi on hänelle myös kuitenkin ilmeisesti tärkeä.
Yritä saada hänet ymmärtämään miten tärkeää olisi suojella lastanne mahdollisimman paljon elämänmuutoksen ongelmilta. Teidän väliset ristiriidat eivät kuulu lapsellemme. Yhteyden säilyminen isäänsä olisi hyvin merkittävä asia. Tapaamiset täytyisi järjestää lapsen kannalta järkevästi niin, että muukin elämä järjestyy helposti.
Vaikuttaa kyllä siltä ettei välttämättä onnistu kovinkaan helposti. Siinä tilanteessa nopeasti yhteyttä sosiaalitoimen näistä vastaavaan tahoon. Heidän kauttaan on mahdollista hoitaa välttämätön yhteydenpito tarvittaessa.
Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan. Nyt on tämä tilanne, se muuttuu. Toivottavasti parempaan ja elämä järjestyy tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hae yksinhuoltajuutta. Se olisi nyt lapsen parhaaksi. Lapsen ei ole hyvä kuulla haukkumista puolin ja toisin. Lapsi voi tavata sitten isompana isäänsä.
Samaa mieltä. Tuo mies on vanhempana alinta pohjasakkaa.
On ymmärrettävää, että haluaisit keksiä miten saada perhe takaisin kasaan ja miten saada mies tapaamaan lastaan.
Mutta realiteetti on, että et voi kontrolloida miehen toimintaa vaan hän toimii niin kuin toimii, riippumatra sinun tai lapsen toiveista. Siksi järkevintä on hyväksyä, että mies on nyt tuollainen. Järkevintä on lopettaa käyttämästä energiaa miehen kontrollointiyrityksiin, sillä ne eivät tule kuitenkaan toimimaan.
Vaikka se ei lapselle paras tilanne olekaan, niin nyt on paras keskittyä vain rakentamaan elämää lapsen kanssa kahdestaan. Ei yhtään hyvä juttu, mutta muuta ei nyt ole saatavilla.
Voit taistella tosiasioita vastaan, mutta se vain repii sinua ja lastasi.
Ole lapsesi rinnalla hänen surutyössään. Samalla tavalla kuin jos läheinen olisi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämmöinen satu.
Mikä satu? Tämä on kuule ihan oikea tilanne meillä nyt, koko kesän olin todella masentunut asiasta.
Sen huomaa, en yhtään ihmettele jos mies lähti kun sinä olet ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ole lapsesi rinnalla hänen surutyössään. Samalla tavalla kuin jos läheinen olisi kuollut.
Itsellesi vastailet, noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellesi vastailet, noloa.
Mitä sinä sekoilet? Minä kirjoitin tuon! Enkä ole ap!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Lapsenne on tärkein tässä uudessa, oudossa, kipeässä tilanteessa. Sen tunnut tiedostavankin hyvin. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että sinun voisi kannattaa yrittää rakentaa kommunikaatioyhteys lapsen isään. Lapsi on hänelle myös kuitenkin ilmeisesti tärkeä.
Yritä saada hänet ymmärtämään miten tärkeää olisi suojella lastanne mahdollisimman paljon elämänmuutoksen ongelmilta. Teidän väliset ristiriidat eivät kuulu lapsellemme. Yhteyden säilyminen isäänsä olisi hyvin merkittävä asia. Tapaamiset täytyisi järjestää lapsen kannalta järkevästi niin, että muukin elämä järjestyy helposti.
Vaikuttaa kyllä siltä ettei välttämättä onnistu kovinkaan helposti. Siinä tilanteessa nopeasti yhteyttä sosiaalitoimen näistä vastaavaan tahoon. Heidän kauttaan on mahdollista hoitaa välttämätön yhteydenpito tarvittaessa.
Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan. Nyt on tämä tilanne, se muuttuu. Toivottavasti parempaan ja elämä järjestyy tavallaan.
Tällä hetkellä en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Viime kerralla oli haukkunut minua lapselle tapaamisen aikana niin rumasti. Tilanne on raskas kun meillä ei ole ystäviä tai sukulaisia äitiäni lukuunotmatta ja tuntuu että olen todella kiinni lapsessa. Haluaisin vaikka mennä johonkin keikalle tms joskus illalla tai saada vapaan viikonlopun. Olen katkera kun mies saa vain viettää kivaa aikaa uuden naisystävänsä kanssa ja minä istun lapsen kansaa kotona...ovat käyneet ulkomaan reissuilla jne jo,meillä ei ollut lapsen kanssa varaa tehdä juuri mitään kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Hae yksinhuoltajuutta. Se olisi nyt lapsen parhaaksi. Lapsen ei ole hyvä kuulla haukkumista puolin ja toisin. Lapsi voi tavata sitten isompana isäänsä.
Yksinhuoltajuus ei poista tapaamisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Viime kerralla oli haukkunut minua lapselle tapaamisen aikana niin rumasti. Tilanne on raskas kun meillä ei ole ystäviä tai sukulaisia äitiäni lukuunotmatta ja tuntuu että olen todella kiinni lapsessa. Haluaisin vaikka mennä johonkin keikalle tms joskus illalla tai saada vapaan viikonlopun. Olen katkera kun mies saa vain viettää kivaa aikaa uuden naisystävänsä kanssa ja minä istun lapsen kansaa kotona...ovat käyneet ulkomaan reissuilla jne jo,meillä ei ollut lapsen kanssa varaa tehdä juuri mitään kesällä.
Nyt meni jo överiksi. Vai että keikalle pitäisi päästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni jo överiksi. Vai että keikalle pitäisi päästä...
??? Mies mainiosti että aikovat käydä monilla festareilla jne yhdessä. Kyllä mullakin yksinäinen olo kun kesällä tein kaiken lapsen kanssa yhdessä ja tiedän paljon eronneita joilla viikonloput yms välillä vapaana. Mielelläni menisin minäkin johonkin muiden aikuisten seuraan.
Ehkä tällä hetkellä ei tietenkään hyvältä tunnu, mutta noin epäluotettavan ihmisen kanssa kuin ex-miehesi on, ei olisi pitemmän päälle hyvä elää. Hän on nyt näyttänyt mikä on miehiään. Kuvitteli vielä voivansa sinunkin kanssa jatkaa perhe-elämän leikkimistä, vaikka elää toisen naisen kanssa. Lisäksi haukkuu sinua omalle lapselleen. Ei kerro nykyiselle naisystävälle edes lapsestaan, milloinhan aikoo kertoa.
Toivon, että jaksat. Ole lujana. Ehkä voisit kertoa ex- miehelle, ettet halua kuulla hänen nykyisestä elämästään tuon naisen kanssa. Miksi hän sinulle tekemisiään edes kertoo.
Anteeksi nyt aloin miettimään tarinasi todenperäisyyttä. Kaipa nuokin tuntemukset ehkä saattaisi olla mahdollisia. Mutta päällimmäisenä? Vaikea uskoa.