Miehen Nyxä ei tiedä lapsestamme
Mies jätti keväällä uuden naisen takia jolle valehteli eronneensa 5 v sitten. Koko kesän aikana tapasi 11 v lastamme n 6 krt muutaman tunnin kerrallaan. Uusi nainen ei tiedä lapsestamme ja siksi mies ei esim vastaa puhelimeen kun lapsi soittaa. Kesällä jouduin sairaalaan yllättävän sairaskohtauksen vuoksi, mies ei vastannut lapsen puheluun ja lopulta äitini tuli neille lapsen kanssa ( olin yön osastolla).
En tiedä miten hoitaisin asiaa, lapsen kannalta olisi hyvä jos tapaamiset olisivatnyt koulujen alettua viikonloppuisin esim päivän ja sovittu etukäteen. Tämän minä.tietysti joudun järjestämään ja voi olla ettei se,sovi miehelle.
Välit meillä on poikki kokonaan tällä hetkellä kun mies haukkuu minua jatkuvasti lapselle,en pysty olemaan mieheen yhteydessä. Miehellä on huoltajuus myös ja ikää molemmilla +45 v. Nyxän tuntenut ilmeisesti jo tammikuusta alkaen,tapailla alkoivat huhtikuussa.
Mielipiteitä tai kokemuksia? Pelkään jos vaadin tapaamisia useammin mies ei tapaa lasta enää ollenkaan.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat lapsesi tapaaban henkisesti väkivaltaista pettäjä-äijää? Miksi? Jos mies haukkuu sinua lapselle, se on henkistä väkivaltaa. Lisäksi mies balehtelee koko ajan kaikille. Mitä hyvää hän voi tuoda lapsesi elämään?
Pelaavat koripalloa, jalkapalloa, käyvät kiipeilemässä, Frisbeegolfaamassa jne. Minä en voi em juttuja tehdä. Lisäksi isällään on rahaa käytössään ja voi tarjota lapselle leffareissuja,ravintolaoita jne mitä minä en. Ei meillä.ole ketään muuta kenen kanssa lapsi voi esim pelata jalkapalloa.
No oikeastaan viisas mies, ei ensimmäisenä ole lapsen elämään tuomassa "uutta äitiä". Anna nyt aikaa ja kerro lapselle, että isä on nyt niin ihastunut jonkun aikaa, kyllä se tasoittuu
Vierailija kirjoitti:
Taas tämmöinen satu.
Mistä päättelit, että olsi satu?
Ap vosi toimia nyt niim että varaisi ajan vaikka seuraavaksi lastenvalvojalta, niin voisi sopia sekä lapsen tulevasta elatuksesta että mahdollsista lapsen ja isän tapaamisosta. - Samalla kertaa voidaan sitten pohtia sitäkin, että onko jatkossa parempi, että Ap o lapsen ainoa huoltaja (yksinhuoltaja) vai onko lapsen isä myös huoltaja.
Lastenvalvoja ei tietenkään voi pakottaa mihinkään mutta esimerkiksi lapsen elatus on asia joka koskee lapsen molempia vanhempia, siten myös isää, vaikka hän ei koskaan tapaisi lastaan. - Ja viimeistään perunkirjoituksessa sitten selviää nekin lapset, joita on mahdolisesti onnsitunut sitä ennen salaamaan.
Tapaaminen ja oikeus olla ja viettää aikaansa vanhempansa kanssa taas on lapsen oikeus ei lapselle pakko tai velvollisuus.
Laastenvalvojan palvelut ovat ainaki ntoistaiseksi maksuttomia. - Mutta jos sopimukseen päästään, niin lastenbvalvojan vahvistama sopimus voidaan viimekädessä laittaa pakkotoimin täytäntöön eli esimerkiksi jos isä jättäsi elatusvelvollsiuutensa suorittamatta, niin elatusapu saatava voidaan periä häneltä.. - Jos taas hän on maksukyvytön tai hyvin vähätuloinen, niin lastenvalvojan vahvistaman elatussopimuksen nojalla voi hakea Kelan suorittamaa elatustukea, jok a taas ei onnistu vain keskinäisesti sopimalla.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan viisas mies, ei ensimmäisenä ole lapsen elämään tuomassa "uutta äitiä". Anna nyt aikaa ja kerro lapselle, että isä on nyt niin ihastunut jonkun aikaa, kyllä se tasoittuu
Ok,mitä jos minäkin löydän uuden miehen ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan? Kai se minulle kuuluu sama vapaus kuin miehelle? Lapsi oli yhdessä toivottu ja alulle laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on tuonut naisen jo lapsen elämään. Lapsi tietää, että nainen on mennyt hänen edelle. Ihan väärä järjestys, sillä naisen pitäisi ensin tietää lapsesta. Lapselle kerrotaan suhteesta vähintään vuoden seurustelun jälkeen.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok,mitä jos minäkin löydän uuden miehen ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan? Kai se minulle kuuluu sama vapaus kuin miehelle? Lapsi oli yhdessä toivottu ja alulle laitettu.
Onpa ikävää, kun lapsen kumpikaan vanhempi ei halua olla lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt aloin miettimään tarinasi todenperäisyyttä. Kaipa nuokin tuntemukset ehkä saattaisi olla mahdollisia. Mutta päällimmäisenä? Vaikea uskoa.
Mitkä tuntemukset? Se etten haluaisi olla lapseni kanssa aika kaksin kun ex juhlii ja matkustelee uuden kumppaninsa kanssa? Ei se kivalta tunnu istua lapsen kanssa kotona kaksin kun lapsella on kaksi huoltajaa. Minulla eronneilla on lapsivapaata aikaa.
No minun työkaverilla kuoli mies, luuletko että sai jotain lapsi vapaata ? Jos olet itse lapsen tehnyt, maailmassa jopa Suomessa on tuhansia ihmisiä joilla ei ole lapsi vapaita.
Surullista miten melkein viisikymppisetkin voivat olla oikeastikin täysin kypsymättömiä. Tämä nyt taisi olla satua.
Jos olisi totta, olisi kannattavinta varmasti tehdä itse lastensuojelu-ilmoitus lapsen tilanteesta, kun molemmat vanhemmat ovat noin kykenemättömiä turvaamaan lapsen elämää ja kehitystä.
Toivottavasti siltä taholta olisi tarjolla jotain hyödyllisiä toimia. Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten melkein viisikymppisetkin voivat olla oikeastikin täysin kypsymättömiä. Tämä nyt taisi olla satua.
Jos olisi totta, olisi kannattavinta varmasti tehdä itse lastensuojelu-ilmoitus lapsen tilanteesta, kun molemmat vanhemmat ovat noin kykenemättömiä turvaamaan lapsen elämää ja kehitystä.
Toivottavasti siltä taholta olisi tarjolla jotain hyödyllisiä toimia. Tuskinpa.
En tiedä mistä päättelit etten halua olla lapsen kanssa jos olen kateelkinen miehelle hänen tilanteestaan? Hän on huoltaja, ja elää elämäänsä täysin vapaasti silloin tällöin tapaa lasta ilman arjen vastuuta.
Pelkäät kesää mutta olisit halunnut säilyttää ydinperheen? Huono provo