Tyttöystävä kertoi, että opiskelijavaihtoon lähteminen kiinnostaisi. Ei muuten lähde, jos parisuhteemme kiinnostaa!
En todellakaan poikaystävänä hyväksy sitä, että tyttöystävä lähtisi kuukausien ajaksi toiseen maahan. Kai nyt ihan järjellä pystyy ajattelemaan, että siellä voisi suurellakin todennäköisyydellä tapahtua parisuhteemme kannalta jotain tuhoisaa.
Tyttöystävä ei ollut hyvillään, kun kerroin, mitä mieltä minä olen hänen ajatuksistaan lähteä vaihtoon. Oli kertonut tästä jo muutamille tyttökavereilleen. He taas olivat sanoneet tyttöystävälleni tyyliin, että jätä tuollainen ukko, siis minut, että vahvat eron merkit olisi ilmassa jo muutenkin. No eipä muuten ole! Ei minulla ole mitään aikomusta erota tyttöystävästäni, koska rakastan häntä. Mutta tuollainen opiskelijavaihto on sellainen riski parisuhteen kannalta, ettei sitä voi todellakaan ottaa!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Tuossa iässä kumppani vaihtuu vielä monta kertaa. N41
Ei kaikilla.
Tää on varmaankin provo? Tai jonkun teinin kirjoittama vähintään 😂
Jos parisuhde on hyvä ja siinä olevat yksilöt aikuisia ja henkisesti kypsiä, sitoutuneita yms. Niin jotkut kuukaudet erossa pitäis pystyä olemaan ongelmitta. Ja voihan sitä mahdollisesti käydä siellä moikkaamassa jos pystyy. Eri asia jos olisi vuosista kyse, niin vaatisi yhdessä muuttamista.
Jos oot noin epävarma suhteenne kestävyydestä, niin ei se kyllä tule kestämään tolla mentaliteetilla. Tyttöystävän kaverit ovat oikeassa, jos olet noin kontrolloiva/määräilevä/epävarma. Niin et ole hyvää, tervettä kumppanimateriaalia. Kasvamisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Että semmoinen. Toisen rajoittaminen onkin varma tie tuhota parisuhde.
Toivottavasti tyttöystäväsi lemppaa sinut välittömästi
Eihän toista tosiaankaan voi rajoittaa. Välimatka kyllä sitten paljastaa, millä pohjalla suhde yleensä on ollut.
Juuri tänään valistin ja saarnasin teini-ikäiselle tyttärelleni, että ei missään olosuhteissa pidä antaa kenenkään ihmisen, oli sitten puoliso tai ystävät, estää omien unelmien toteuttamista. Että jos haluaa lähteä aikuisena näkemään maailmaa, kannattaa antaa niiden vakavien suhteiden odottaa parempaa aikaa. Liian paljon on ihmisiä, jotka haluavat rajoittaa toista ihmistä sen sijaan, että ymmärtäisivät päästää irti, jos se on toiselle hyväksi.