Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä kertoi, että opiskelijavaihtoon lähteminen kiinnostaisi. Ei muuten lähde, jos parisuhteemme kiinnostaa!

Vierailija
23.08.2026 |

En todellakaan poikaystävänä hyväksy sitä, että tyttöystävä lähtisi kuukausien ajaksi toiseen maahan. Kai nyt ihan järjellä pystyy ajattelemaan, että siellä voisi suurellakin todennäköisyydellä tapahtua parisuhteemme kannalta jotain tuhoisaa.

Tyttöystävä ei ollut hyvillään, kun kerroin, mitä mieltä minä olen hänen ajatuksistaan lähteä vaihtoon. Oli kertonut tästä jo muutamille tyttökavereilleen. He taas olivat sanoneet tyttöystävälleni tyyliin, että jätä tuollainen ukko, siis minut, että vahvat eron merkit olisi ilmassa jo muutenkin. No eipä muuten ole! Ei minulla ole mitään aikomusta erota tyttöystävästäni, koska rakastan häntä. Mutta tuollainen opiskelijavaihto on sellainen riski parisuhteen kannalta, ettei sitä voi todellakaan ottaa!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito ja ura on tärkeämpi. Poitsuja tulee ja menee. Helmoissa roikkuvat vaihtoon. 

Vierailija
42/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muslimin käytöstä vaatia luopumaan elämästä. Vaihtoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuste on että ap tulisi suhteen mahdollisesti jatkuessakin rajoittamaan tyttöystävää ja se ei todellakaan ole tätä päivää.

Vierailija
44/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijavaihdon estäminen on suurempi riski parisuhteelle kuin vaihtoon lähteminen. Hän muistaa ikuisesti, että sinun takiaan jätti mahdollisuuden käyttämättä. Se kasvaa vuosien saatossa aina vaan suuremmaksi ongelmaksi eikä sitä voi jälkikäteen korjata.

Vanhemmilta naisilta mitä olen kuullut elämäntarinoita, niin yksi suurimpia kaatumisen aiheita on ollut se että ei lähtenyt opiskelijavaihtoon tai au pairiksi tai muuten lyhyeksi aikaa ulkomaille vaikka oli mahdollisuus. Sitten taas he, jotka lähtivät muistelevat sitä aikaa lämmöllä.

Sinun, AP, kannattaa nyt kannustaa tyttöystävääsi. Jos suhde ei kestä vaihtoa, niin ei se kestäisi muutenkaan. 

Vierailija
45/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikolla pohjalla on suhde, jos kaatuu siihen, että on muutaman kuukauden eri maassa. Itse olin opiskeluvaihdossa, kun seurustelin, eikä suhde siihen kaatunut. Poikaystäväni tuli käymäänkin siellä, missä olin. Myös toisin päin onnistui, että poikaystäväni oli vaihdossa, kun itse olin Suomessa. Ei kaatunut suhde siihenkään. Silloin ei edes ollut niin helppoa soitella mitään videopuheluita jne. kuin nyt.

Vierailija
46/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta ei tuollaisella suhteella mitään tee, jossa ei tuon vertaa luottoa ole. Toivottavasti kaikki nuoret ihmiset tajuavat, ettei kannata jättää ainutlaatuisia mahdollisuuksia käyttämättä eikä kokemuksia väliin. Kuten aiempi totesi, miehiä/naisia tulee ja menee.

Vierailija
47/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää mennä, t. tytön iaoäiti, joka maksaa viulut. 

Vierailija
48/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti siis

Vierailija
49/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde tulee kosahtamaan joka tapauksessa.

Vierailija
50/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut opiskeluajan parisuhteet ei muutenkaan usein jatku kuin joku pari vuotta. Olisi huulluutta nuorelta naiselta tänä päivänä jättää vaihto väliin tuollaisen surkimuspoikaystävän vuoksi. Jos tyttöystäväsi haluaisi pettää niin sen voi tehdä vaikka naapurin Villen kanssa eikä tarvitse matkustaa ulkomaille asti. Seuraavaksi varmaan eväät tyttöystävältä mahdollisuuden työharjoitteluun kun siellä on uusia miespuolisia työkavereita ja voivoi kuinka pahasti ja huonosti voisi teidän parisuhteelle käydä jos tämä nainen tekee heidän kanssaan töitä. Just joo.

Vierailija
51/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa edelleen yli 25 vuoden jälkeen se, että en lähtenyt au pairiksi. Mulla toki oli syynä se, että sairastuin syöpään pian sen jälkeen, kun olin hakemuksen tehnyt. Sairastuin, sain hoitoja, parannuin ja jatkoin opintoja lukion jälkeen. Jäi sitten koko au pairiksi lähteminen.

Vierailija
52/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijavaihdon estäminen on suurempi riski parisuhteelle kuin vaihtoon lähteminen. Hän muistaa ikuisesti, että sinun takiaan jätti mahdollisuuden käyttämättä. Se kasvaa vuosien saatossa aina vaan suuremmaksi ongelmaksi eikä sitä voi jälkikäteen korjata.

Vanhemmilta naisilta mitä olen kuullut elämäntarinoita, niin yksi suurimpia kaatumisen aiheita on ollut se että ei lähtenyt opiskelijavaihtoon tai au pairiksi tai muuten lyhyeksi aikaa ulkomaille vaikka oli mahdollisuus. Sitten taas he, jotka lähtivät muistelevat sitä aikaa lämmöllä.

Sinun, AP, kannattaa nyt kannustaa tyttöystävääsi. Jos suhde ei kestä vaihtoa, niin ei se kestäisi muutenkaan. 

Muuten samaa mieltä, mutta yhdelle kaverille sattui lukion opiskelijavaihtoon niin surkea perhe, että olisi ollut parempi jättää menemättä. Jos vasta yliopistossa menee vaihtoon, niin todennäköisemmin homma sujuu ihan ok, joskin voi sielläkin tulla kaikenlaista. Itsekin opin kantapään kautta joitakin asioita ulkomailla asuessani. En silti jättäisi menemättä noillakaan kokemuksillani.

Vierailija
53/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nuorena on elettävä ja nuorena lähdettävä!

T: ikäloppu jaksamaton 44 v

Vierailija
54/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan tyttöystävällesi onnistunutta opiskelijavaihtoa ja hyvää tulevaisuutta ilman sinua. Hyvä, että pääsee sinusta nyt eikä pilaa koko elämäänsä kanssasi.

Vierailija
55/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apllä ei todellakaan ole tyttöystävää. Kukaan ei kestä häntä edes yksien treffien ajan. Ja aloituksesta ilmenevä asenne takaa sen, ettei tyttöystävää ole tulevaisuudessakaan. Pörhistele vaan kukonpoika, saadaanpa nauraa. 

Vierailija
56/56 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tulee mieleen yksi tutuntuttu, joka ei olisi halunnut että toinen ottaa vastaan opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta. Erohan siitä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä