Jos lapsen kaveri kutsutaan perheen mukaan laivalle, kuka maksaa?
Lapsi A:n perhe on lähdössä laivalle ja kutsuvat mukaan lapsi B:n. Kumpi maksaa reissun, A:n vai B:n vanhemmat?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Kutsujan tehtävä on selkeästi kysyessä kertoa matkan kustannukset tai se jos tarjoaa jonkun osan. Kutsutun tehtävä on olettaa että maksaa oman lapsensa.
En minä ainakaan kehtaisi reissussa aina LAPSELLE olla sanomassa, että nyt mennään tänne, maksat omat menosi. Ihan järkyttävä mielikuva. Tietysti LAPSELLE tarjoan varsinkin jos on minun ideaani kutsua lapsi mukaan johonkin mikä maksaa.
Jos kutsuun ei sisältynyt mainintaa siitä, että perhe A maksaa koko matkan, niin olettaisin että maksan itse lapseni matkan. Jos rahatilanne on sellainen, ettei tuo onnistuisi, niin ilmoittaisin suoraan että lapsemme ei voi osallistua. En kyllä ihan ymmärrä, miksi asiasta ei ole keskusteltu yhtään vanhempien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsujan tehtävä on selkeästi kysyessä kertoa matkan kustannukset tai se jos tarjoaa jonkun osan. Kutsutun tehtävä on olettaa että maksaa oman lapsensa.
En minä ainakaan kehtaisi reissussa aina LAPSELLE olla sanomassa, että nyt mennään tänne, maksat omat menosi. Ihan järkyttävä mielikuva. Tietysti LAPSELLE tarjoan varsinkin jos on minun ideaani kutsua lapsi mukaan johonkin mikä maksaa.
Älä huuda, rauhoitu. Tottakai asia hoidetaan niin että aikuinen maksaa ja lapsen vanhempi laittaa sinulle rahat.
Mitä ihmeen juntteja täällä vastailee. Jos kutsut alaikäisen jolla ei ole omia tuloja mukaan kalliiseen menoon, niin tietysti sinä tarjoat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko joka ikiselle LAPSELLE kaiken? Mikset tarjoa? Kyllähän nyt LAPSELLE pitää tarjota, kyseessähän on LAPSI, siis L-A-P-SI!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen juntteja täällä vastailee. Jos kutsut alaikäisen jolla ei ole omia tuloja mukaan kalliiseen menoon, niin tietysti sinä tarjoat!
No sitten hakee ne omat tulot vanhemmiltaan! Nehän sen pennun elatuksesta ovat vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A:n vanhemmat jos he kerran kutsuvat lapsen mukaan.
Maksatko omat kaverisikin aina jos pyydät johonkin mukaan?
Pyytää johonkin mukaan on eri asia kuin KUTSU, etkö tätä tajuu? Kutsuja maksaa varsinkin kun on lapsesta kyse. Mistä tietää onko kutsutun lapsen vanhemmilla varaa edes. Kutsu mikä kutsu eli kutsuja maksaa.
Olen täysin samaa mieltä!!
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään vaihtoehto ole ollut että alaikäinen itse maksaa. Ei mulla ainakaan olisi varaa maksaa kavereiden lasten matkoja mutta voisi hyvin olla halua ja energiaa ottaa mukaan ja tarjota se aika, huolenpito jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A:n vanhemmat jos he kerran kutsuvat lapsen mukaan.
Maksatko omat kaverisikin aina jos pyydät johonkin mukaan?
Pyytää johonkin mukaan on eri asia kuin KUTSU, etkö tätä tajuu? Kutsuja maksaa varsinkin kun on lapsesta kyse. Mistä tietää onko kutsutun lapsen vanhemmilla varaa edes. Kutsu mikä kutsu eli kutsuja maksaa.
Olen täysin samaa mieltä!!
Lokkimamma siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa kalliiseen menoon, niin sitten jää pois.
Oletko vassari, joka olettaa aina muiden kustantavan kaiken kivan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään vaihtoehto ole ollut että alaikäinen itse maksaa. Ei mulla ainakaan olisi varaa maksaa kavereiden lasten matkoja mutta voisi hyvin olla halua ja energiaa ottaa mukaan ja tarjota se aika, huolenpito jne
Huolenpito 😂
??
Viikonloppu pitäen kaverin lapsesta huolta on mieluista mutta myös iso palvelus
Kysyin naapurilta, josko se maksaisi…
Mikä tyhmä kysymys tää taas oli?
Olisit suoraan kysynyt ”Saanko vaatia vierasta perhettä maksamaan lapseni matkan?”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on järkyttävää? Lapsi saattaa kokea ylpeyttäkin, kun saa maksaa vaikka omista viikkorahoistaan tai säästöistään jotain.
Vierailija kirjoitti:
??
Mikä siinä on mieluista?
Vierailija kirjoitti:
Sinähän täällä vastailet.
Artisti maksaa. Jee,jee!
T Keinonen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??
Mikä siinä on mieluista?
Miten niin? En kai kutsuisi mukaan lasta josta en tykkää
Kutsuja maksaa matkakulut ja toimii samalla myös huoltajana, mutta käyttöraha laivalle syömisiin ja ostoksiin jne on tietenkin kutsutulla omasta takaa.
Tietenkin lapsi saa "enemmän", jos hänen vanhempansa haluavat välttämättä eristää hänet muista johonkin ihan turhaan luksushyttiin. Hakemalla haettu ongelma.
Me olimme joskus luksushytissä, koska yhden lapsemme ystävä on syntymästään asti cp-vammainen: jalat ja kädet eivät toimi kunnolla ja lapsi kulkee sähköpyörätuolissa. Silloin oltiin paremmassa hytissä, mutta tuntuu nyt että hakemalla haet ongelmia? Sinun tehtäväsi on tukea kaikin tavoin lapsesi kaverisuhteita. Keskity siihen, niin lapsesi ei ikinä unohda miten hyvä äiti/ isä sinä olit hänelle.