Miksi ihmiset ottavat itsestään kuvia?
Minun on aina ollut vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi nähdä itsestään valokuvaa. Moni tuntuu ottavan itsestään kuvia jopa päivittäin. Ehkä olen vain liian vanha - 33-vuotias - tällaisia asioita ymmärtääkseni. Itse en kestä nähdä edes omaa peilikuvaani. En halua, että olemassaolostani jää maailmaan minkäänlaista visuaalista todistusaineistoa. Miksi kukaan jättäisi sellaista vapaaehtoisesti? Ymmärrän kuvat merkittävistä tapahtumista, mutta muuten valokuvat ovat parhaimmillaan luonnon ikuistamisessa. Luonto on aina kaunis; ihminen ei koskaan.
Olen väsynyt yltiövisuaaliseen maailmaan. En kuulu tänne. Sivistysyhteiskunta on typistynyt sosiaalisen median karjamarkkinoiksi, eikä ketään enää kiinnosta katsoa ulos maailmaan. Täällä on orpoa elää.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fiksasin juuri kaikki maailman bucket list lokaatiot, ja oma naama kuvassa. Kiitos comfyui
Mitä kieltä tuo on? Puhu suomea.
Kyseinen henkilö loi kuvakokoelman, missä poseeraa kaikissa maailman hienoissa turisti kohteissa käyttäen apuna tekoälyä.
Ap. Se on henkilön narsistinen huomionkipeys muksi niitä kuvia julkaistaan. Ihan samalla tavalla persuöyhöt tekevät kommenteillaan itsestään julki-idiootteja ihan ministeritasolle saakka. Julkisuutta kun on se negatiivinenkin julkisuus. Hyvänä esimerkkinä moppipää keskisarja, jani mäkelä ja pölkkärijobbari maukka.
Otan silloin tällöin itsestäni puhelimella kuvan. En julkaise sitä missään somessa yms. Mutta vuosien kuluttua on sinänsä mielenkiintoista huomata omien kasvojen muutokset vanhetessa.
Sata mummoa täällä ivaamassa kuinka maailma on niin muuttunut, kun otellaan itsestä kuvia :D Nää mummut laittaa Facebookiin profiilikuvaksi niitä 1960-luvulla otettuja kuvia tai sitten kuva jostain päivänkakkarasta. Ei voida hyväksyä nykyistä peilikuvaa.
No en ole mummu enkä pappakaan, mutta onhan se säälittävää huomionhakuisuutta julkaista omia naamakuvia erilaisissa paikoissa. Elämä pyörii vain itsensä ympärillä samalla hakien hyväksyntää ja huomiota muilta. Ilmeisestisubstanssi jää siihen, ei ole mitään, ei omista mitään, on vain tyhjä säälittävä kuori.
Näkee vanhana miltä näytti nuorempana
Hyvä aloittaja. Me muut emme ole autisteja, joten maailmamme eivät kohtaa.
Minä olen ainakin huomannut, että perinteiset maisemakuvat sellaisenaan (niin upeita kuin ne livenä ollessa ovatkin olleet) on sillä tavalla tylsiä ettei minulla tule niitä jälkeen päin hirveästi katseltua, vaikka toki niitäkin otan. Se oma naama niihin kuviin on ihan kiva saada varmaankin sillä ajatuksella, että nyt on tosiaan oikeasti myös käynyt siellä. Ja minusta ihmiset on nimenomaan kiinnostavia, eli ajattelen täysin eri tavalla kuin sinä siitä, että luonto on aina kaunis ja ihminen ei ikinä. Minusta ihminen on kiinnostava kuvattava ja haluan ikuistaa tärkeitä hetkiä mm. ystävieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No en ole mummu enkä pappakaan, mutta onhan se säälittävää huomionhakuisuutta julkaista omia naamakuvia erilaisissa paikoissa. Elämä pyörii vain itsensä ympärillä samalla hakien hyväksyntää ja huomiota muilta. Ilmeisestisubstanssi jää siihen, ei ole mitään, ei omista mitään, on vain tyhjä säälittävä kuori.
Mitä säälittävää siinä on?
Valokuvauksissa olen käynyt ajokorttia, valttikorttia, passia ym. varten. Itseäni en todellakaan kuvailisi. Kait se on joku luonteenpiirre, korostaa omaa erinomaisuutta, itsekkyyttä ja epävarmuutta, hyväksynnän ja ihailun hakemista muilta. Tunnen pari itsensä kuvaajaa ja niihin nämä piirteet sopivat.
Otan kuvia ITSEÄNI varten.
Pukeudun tissit paljastaviin paitoihin ITSEÄNI varten.
Pukeudun tiukkoihin perseposkilegginsseihin ITSEÄNI varten.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvauksissa olen käynyt ajokorttia, valttikorttia, passia ym. varten. Itseäni en todellakaan kuvailisi. Kait se on joku luonteenpiirre, korostaa omaa erinomaisuutta, itsekkyyttä ja epävarmuutta, hyväksynnän ja ihailun hakemista muilta. Tunnen pari itsensä kuvaajaa ja niihin nämä piirteet sopivat.
Ihanasti nyt kehut itseäsi ylemmäksi ihmiseksi alentamalla muut ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on selkeästi oman itsetuntosi kanssa pahoja ongelmia. Itse olen välillä kuvannut videoclippiä itsestäni, kun olen ollut rullaluistelemassa. Puhunut jotain puhelimen etukameralle, ja sit kääntänyt takakameralle, kun olen vaikka mennyt loivaa pitkää alamäkeä tasaisen varmaa vauhtia.
Mutta miksi?
Ihan vaikka huvin vuoksi. En ole tarvinnut sen ihmeempää syytä. Muutamia kertoja tullut näitä clippejä jaettu Facebookkiin. Muutaman kerran tullut kuvattua, kun ollut jollain uudella reitillä, mitä ei ole aikaisemmin tullut vedettyä. Videosta pystynyt myöhemmin katsomaan, että mistä kohtaa piti kääntyä mihinkin, kun reitin mennyt vetämään joskus uusiksi. Aina jonkun asian tekemiseen ei tarvita mitään sen syvällisempää syytä, sä vaan teet asian, koska susta tuntuu siltä.
Ja tarviit oman lärvisi siihen clippiin josta näet mihin suuntaan pitää kääntyä? Mää kyllä selviäisin siitä ilman pers.koht. potrettianikin.
Vierailija kirjoitti:
siksi kun ei tartte kysellä lupia kuten toisten ihmisten kuvaamisesta
Pelkäätkö, ettei lupaa heltyisi jos pitäisikin kysyä lupa?
Vierailija kirjoitti:
Otan kuvia ITSEÄNI varten.
Pukeudun tissit paljastaviin paitoihin ITSEÄNI varten.
Pukeudun tiukkoihin perseposkilegginsseihin ITSEÄNI varten.
Sama suomeksi: "Olen helvetin itsekeskeinen ja vitut välitän muista"
Vierailija kirjoitti:
Sata mummoa täällä ivaamassa kuinka maailma on niin muuttunut, kun otellaan itsestä kuvia :D Nää mummut laittaa Facebookiin profiilikuvaksi niitä 1960-luvulla otettuja kuvia tai sitten kuva jostain päivänkakkarasta. Ei voida hyväksyä nykyistä peilikuvaa.
Saman tulevat kokemaan nämä itsekeskeiset botoxileidit muutaman vuosikymmenen kuluttua kun huuli- ja rintaimplantien täytteet poksahtaneet. Mutta ainahan sitä voi laittaa näitä nyt otettuja selfieitä uusintana verkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säälittävää siinä on?
Olet näköjään niin itsesi lumoissa ja haet muiden ihmisten hyväksyntää, ettet huomaa kuinka säälittävltä se näyttää. No, jatka oman naamasi kuvaamista ja levittele ympäriinsä, vaikkei sulle kerrota, ehkä säälistä sekin, säälittävältä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen. Miksi omaa naamaa on joka päivä kuvattava?
Ja jotkut ottavat vain naamakuvia ihan läheltä ja julkaisevat sosiaalisessa mediassa. Kuva toisensa jälkeen on ihan samanlainen lähikuva omasta naamasta. Näiden kohdalla mietin, että täytyy olla itserakas ihminen kun muunlaisia kuvia ei ota ja julkaise. Muut kuorossa kehuvat kuinka kaunis ja ihana on, se sama naama vuodesta toiseen.
Onko missään kännykkäkamerassa semmoista ohjelmaa, jossa vaikkapa lomareissun upea maisema näkyisi hyvin ja kuvaajan naama vain pienenä ruutuna kulmassa? Semmoisia matkakuvia olis kiva saada … Ei siitä tutusta naamasta tarvii matkalta 50 isoo kuvaa tulla - joissa pikkuisen pilkottaa takana jotain maisemaa.