Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eläkeläiset saataisiin pois töistä ja luovuttamaan jättiasuntonsa nuoremmille sukupolville?

Vierailija
23.08.2026 |

Näyttää siltä että haluavat tahallaan estää nuorten työllisyyden parantamista, ja olettavat että sinne 30 neliöiseen kerrostaloyksiöön on ihan hyvä tehdä lapsi. Tulevat sitten mummulle ja ukille viikonloppuna isoon omakotitaloon hoitoon.

Kommentit (340)

Vierailija
261/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Pitää olla ok-talo, kesämökki, maasturia ja muuta lelua.

Sitten kitistään ettei nuoret mee töihin ja kuljetaan eläkkeellä töissä, että riittäis rahat mökkien kuluihin.

Tottuneet vain, että kaikki pitää olla. 

Teillekö kelpaisi ne vanhat omakotitalot remontteineen ja jatkuvine huoltotöineen. Ei olisi aikaa läträtä nettiä, kun pitää tehdä lumityöt ja pihatyöt, leikata sieltä ja maalata tuolta. Sama koskee niitä parinsadan kilometrin päässä olevia mökkejä, joiden työleireille ette ole suostuneet tulemaan murrosikään tultuanne. Samoin on osakehuoneistoissa kalliit putki-, katto-, ja julkisivuremontit edessä tai jos jo tehty, niitä maksetaan vastikkeissa. Nuoret haluavat vanhukset pois jaloista työpaikoilta ja valtiovalta haluaa nostaa eläkeikää. Ei huolta, joka päivä lähtee porukkaa vihreämmille laitumille ja joka päivä tulee jokaiselle lisää ikää. Jopa teille nuorille. Perässä tulette! 

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota. Töitä ei ole, joten ei niitä taloja saa nykyään myytyäkään.

Äitini eli 90 vuotiaaksi ja hoiti siivoukset ja kaupassa käynnit itse muutamaa viimeistä kuukautta lukuunottamatta.

Osalla nuorista on edelleen töitä, vakituisia ja hyvä palkkaisia. Näille ei vaan kelpaa vanhat asunnot, ottavat satojentuhansien lainan ja ostavat uuden tai rakennuttavat sellaisen.

Vierailija
262/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kitistään ettei nuoret mee töihin ja kuljetaan eläkkeellä töissä, että riittäis rahat mökkien kuluihin.

Teillekö kelpaisi ne vanhat omakotitalot remontteineen ja jatkuvine huoltotöineen. Ei olisi aikaa läträtä nettiä, kun pitää tehdä lumityöt ja pihatyöt, leikata sieltä ja maalata tuolta. Sama koskee niitä parinsadan kilometrin päässä olevia mökkejä, joiden työleireille ette ole suostuneet tulemaan murrosikään tultuanne. Samoin on osakehuoneistoissa kalliit putki-, katto-, ja julkisivuremontit edessä tai jos jo tehty, niitä maksetaan vastikkeissa. Nuoret haluavat vanhukset pois jaloista työpaikoilta ja valtiovalta haluaa nostaa eläkeikää. Ei huolta, joka päivä lähtee porukkaa vihreämmille laitumille ja joka päivä tulee jokaiselle lisää ikää. Jopa teille nuorille. Perässä tulette! 

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen siinä vaiheessa, kun ei enää itse jaksa siivota. Töitä ei ole, joten ei niitä taloja saa nykyään myytyäkään.

Äitini eli 90 vuotiaaksi ja hoiti siivoukset ja kaupassa käynnit itse muutamaa viimeistä kuukautta lukuunottamatta.

Osalla nuorista on edelleen töitä, vakituisia ja hyvä palkkaisia. Näille ei vaan kelpaa vanhat asunnot, ottavat satojentuhansien lainan ja ostavat uuden tai rakennuttavat sellaisen.

Potkulaki tuli voimaan tänä vuonna. Ei ole vakituisia työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille lapsukaisille asunnon antaa niin vuodensisällä se myydään ja pojat ostaa pari autoa( Audin ja avo Bemarin) tytöt laittelee muovitissit, hiuspidennykset ja ehkäpä Dubaissa käydään pari kertaa. Toki molemmat piikkuuttaa tatskoja nahkan täyteen. Vuoden päästä tilanne on sama eli asutaan siellä yksiössä, autot ruostuu katsastamatta pihassa, mutta tatuoinnit kyllä säilyy.

Vierailija
264/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei luovuta asuntoaan, vaan myy tai vaihtaa sen, saa tehdä miten itse parhaaksi näkee, ja milloun haluaa.

Asuntoja ei saa myytyä, kun ei ole töitä työikäisille. Tuttu on myynyt perintö-osaketta vuoden sisarensa kanssa jo.

Tämä sun kuuluisa tuttusi sisarineen on roikkunut palstallakin jo kauemmin😝😏

Ei ole. Ja asunto on edelleen myymättä, kohta lähtee toinen vuosi käyntiin, kun saavat maksaa yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta putkiremontista.

Vierailija
265/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille lapsukaisille asunnon antaa niin vuodensisällä se myydään ja pojat ostaa pari autoa( Audin ja avo Bemarin) tytöt laittelee muovitissit, hiuspidennykset ja ehkäpä Dubaissa käydään pari kertaa. Toki molemmat piikkuuttaa tatskoja nahkan täyteen. Vuoden päästä tilanne on sama eli asutaan siellä yksiössä, autot ruostuu katsastamatta pihassa, mutta tatuoinnit kyllä säilyy.

Teillä eläkeläisillä on omistuksessa yli puolet Suomen kesämökeistä ja paljon sijoitusasuntoja.

Vierailija
266/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne olekaan purkukuntoisia onakotitaloja, jouta eläkeläiset panttaavat kuolemaansa asti ja sitten ne talot ovat perillisten riesa!

Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään. Jos ottaa kesämökin ja rahaa tililtä joutuu ottamaan myös omistusasunnon tai sitten ei ota mitään vastaan.

Vierailija
267/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole nykyisille eläkeläisille mitään luovuttanut? Kaikki on aikanaan työstä ansaituilla rahoilla hankittu. Kuvitteleeko osa nuorista niin, että heille kuuluisi vain luovuttaa työpaikka ja omakotitalo? Miksi? Mitä te sitten tekisitte? Työtä, josta joku haluaa teille maksaa? Hankkisitteko lapsia? Mihin nämä luovuttavat eläkeläkset sitten laitettaisiin? Kuka ne maksaa?

Teidän asunnot menevät aikanaan purettaviksi. Ei niistä kukaan mitään maksa, kun ei ole Suomessa vakituisia kokoaikatöitä.

Miksi sitten eläkeläisten asuntoja tunnutaan kovasti kadehdittavan, sitähän tämäkin aloitus oli. Minä muuten myin vanhan asuntoni ja muutin halvemmalle paikkakunnalle uuteen eläkepäivikseni. Ensimmäistä kertaa elämässäni asun uudessa, tähän saakka minulle on kelvannut vanhat asunnot, nykyään ei tunnu nuorille kelpaavan ellei asunto sitten ole Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
268/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko. Jos eläkeläinen ei remontoi jää remontit heidän aikuisille lapsilleen. Asuntokauppa ei käy tällä hetkellä.

Vierailija
269/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tuli voimaan tänä vuonna. Ei ole vakituisia työpaikkoja.

Ehkä ei sinulle, mutta monelle muulle on. Omalla työpaikalla palkataan taas nuoria, kunhan on ensin potkittu yli 55 vuotiaat ulos.

Vierailija
270/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä asun vuokralla, koska olen saanut vain pätkätöitä. Ei olisi kyllä rahaa edes tehdä mitään remontteja, jos olisi omistusasunto.

Vierailija
271/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Vierailija
272/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisenä asun vuokralla, koska olen saanut vain pätkätöitä. Ei olisi kyllä rahaa edes tehdä mitään remontteja, jos olisi omistusasunto.

Tiedän jo nyt, että mihikään omistusasuntoon ja matkoihin ei ole rahaa tulevaisuudessakaan. 

Vierailija
273/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnon vaihto toiseen vuokra-asuntoon tulee kyllä varmaan eteen jossakin kohtaa. Siinä vaihtuu sitten asunnon pinnatkin samalla, kun muuttaa.

Vierailija
274/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole nykyisille eläkeläisille mitään luovuttanut? Kaikki on aikanaan työstä ansaituilla rahoilla hankittu. Kuvitteleeko osa nuorista niin, että heille kuuluisi vain luovuttaa työpaikka ja omakotitalo? Miksi? Mitä te sitten tekisitte? Työtä, josta joku haluaa teille maksaa? Hankkisitteko lapsia? Mihin nämä luovuttavat eläkeläkset sitten laitettaisiin? Kuka ne maksaa?

Teidän asunnot menevät aikanaan purettaviksi. Ei niistä kukaan mitään maksa, kun ei ole Suomessa vakituisia kokoaikatöitä.

Miksi sitten eläkeläisten asuntoja tunnutaan kovasti kadehdittavan, sitähän tämäkin aloitus oli. Minä muuten myin vanhan asuntoni ja muutin halvemmalle paikkakunnalle uuteen eläkepäivikseni. Ensimmäistä kertaa elämässäni asun uudessa, tähän saakka minulle on kelvannut vanhat asunnot, nykyään ei tunnu nuorille kelpaavan ellei asunto sitten ole Helsingin kantakaupungissa.

Me asutaan vuokralla. Ei saada asuntovelkaa.

Vierailija
275/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaja täällä taas! Pistäpäs taas kaikki spämmit jonoon.😁😁😁😁

Vierailija
276/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaja täällä taas! Pistäpäs taas kaikki spämmit jonoon.😁😁😁😁

Vuoden työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä hyvinvointialueella sairaaloissa ja myös kaupungin yksiköissä.

Vierailija
277/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa irtisanoo 200 kaupungin työntekijää ja Panda Jyväskylässä 140 ja keski-Suomen hyvinvoitialue 500. Nykyään on parempi asua vuokralla.

Vierailija
278/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pansa siirtää suklaantuotannon Viroon.

Vierailija
279/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pansa siirtää suklaantuotannon Viroon.

Siis Panda

Vierailija
280/340 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hyvät perinnöt tulossa🤭

Siihen ei kannata luottaa. Itse en tule jättämään senttiäkään perintöä. Myyn omaisuuteni pois, muutan vuokralle tms. ja palkkaan viikottaisen siivoojan, matkustelen ja käytän varallisuuteni itseeni. Itse sen olen työlläni hankkinut, en perinnöksi. 

Sinulla ei ole ilmeisesti omia lapsia tai välit heidän kanssaan ovat täysin poikki.

Eikö itse tienaamaansa omaisuutta saa käyttää kuten haluaa? Ei lapsille ole pakko mitään perintöä jättää, jokainen hommaa itse omaisuutensa. -eri

Etkä pysty ajattelemaan yli sukupolvien, niin että kaikkien ei ole pakko aloittaa jostain nollapisteestä? Samasta syystä korkeasti koulutetut ihmiset kannustavat ja tukevat omien lastensa kouluttautumista eri tavoin, jotta näillä olisi hyvät mahdollisuudet pärjätä omassa elämässä. Jos nuoria on tuettu heidän ollessaan pienituloisia opiskelijoita, niin heillä on luultavasti hyvät välit vanhempiensa kanssa myöhemmissäkin elämänvaiheissa.

Ai ,korkeasti kouluttautuneetko vain kannustavat lapsiaan opiskelemaan??Mistä tämmöinen aivopieru? Olen kyllä aina kannustanut ja auttanut lapsiani opiskelemaan vaikka olenkin vain tällainen duunariakka. Ovat pienestä pitäen myös nähneet kuinka raskasta ja huonosti palkattua on ns.suprittava työ ja myös olleet kesätöissä jo lukioaikana mm.grillillä ja tehtaassa.Varmaan sekin on kannustanut opiskelemaan kun ei kaikkea ole tuotu eteen kuin manulle illallista .

Jos olisit korkeasti koulutettu, niin tietäisit, että koulutustaso tapaa periytyä 🤭 ja tietäisit myös että tilastoja ei laadita yksittäistapausten perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän