Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eläkeläiset saataisiin pois töistä ja luovuttamaan jättiasuntonsa nuoremmille sukupolville?

Vierailija
23.08.2026 |

Näyttää siltä että haluavat tahallaan estää nuorten työllisyyden parantamista, ja olettavat että sinne 30 neliöiseen kerrostaloyksiöön on ihan hyvä tehdä lapsi. Tulevat sitten mummulle ja ukille viikonloppuna isoon omakotitaloon hoitoon.

Kommentit (234)

Vierailija
221/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hyvät perinnöt tulossa🤭

Siihen ei kannata luottaa. Itse en tule jättämään senttiäkään perintöä. Myyn omaisuuteni pois, muutan vuokralle tms. ja palkkaan viikottaisen siivoojan, matkustelen ja käytän varallisuuteni itseeni. Itse sen olen työlläni hankkinut, en perinnöksi. 

Sinulla ei ole ilmeisesti omia lapsia tai välit heidän kanssaan ovat täysin poikki.

Eikö itse tienaamaansa omaisuutta saa käyttää kuten haluaa? Ei lapsille ole pakko mitään perintöä jättää, jokainen hommaa itse omaisuutensa. -eri

Etkä pysty ajattelemaan yli sukupolvien, niin että kaikkien ei ole pakko aloittaa jostain nollapisteestä? Samasta syystä korkeasti koulutetut ihmiset kannustavat ja tukevat omien lastensa kouluttautumista eri tavoin, jotta näillä olisi hyvät mahdollisuudet pärjätä omassa elämässä. Jos nuoria on tuettu heidän ollessaan pienituloisia opiskelijoita, niin heillä on luultavasti hyvät välit vanhempiensa kanssa myöhemmissäkin elämänvaiheissa.

Vierailija
222/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäinkin on monissa paikoissa eläkeläisiä vapaaehtoistöissä,voisi joku nuori työtön keikkailla, mutta eivät varmaan halua maksaa palkkaa, ruuan saisivat luultavasti. Kuitenkin vähintään kerran viikossa olisi jotain tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei kannata luottaa. Itse en tule jättämään senttiäkään perintöä. Myyn omaisuuteni pois, muutan vuokralle tms. ja palkkaan viikottaisen siivoojan, matkustelen ja käytän varallisuuteni itseeni. Itse sen olen työlläni hankkinut, en perinnöksi. 

Sinulla ei ole ilmeisesti omia lapsia tai välit heidän kanssaan ovat täysin poikki.

Eikö itse tienaamaansa omaisuutta saa käyttää kuten haluaa? Ei lapsille ole pakko mitään perintöä jättää, jokainen hommaa itse omaisuutensa. -eri

Etkä pysty ajattelemaan yli sukupolvien, niin että kaikkien ei ole pakko aloittaa jostain nollapisteestä? Samasta syystä korkeasti koulutetut ihmiset kannustavat ja tukevat omien lastensa kouluttautumista eri tavoin, jotta näillä olisi hyvät mahdollisuudet pärjätä omassa elämässä. Jos nuoria on tuettu heidän ollessaan pienituloisia opiskelijoita, niin heillä on luultavasti hyvät välit vanhempiensa kanssa myöhemmissäkin elämänvaiheissa.

Ai ,korkeasti kouluttautuneetko vain kannustavat lapsiaan opiskelemaan??Mistä tämmöinen aivopieru? Olen kyllä aina kannustanut ja auttanut lapsiani opiskelemaan vaikka olenkin vain tällainen duunariakka. Ovat pienestä pitäen myös nähneet kuinka raskasta ja huonosti palkattua on ns.suprittava työ ja myös olleet kesätöissä jo lukioaikana mm.grillillä ja tehtaassa.Varmaan sekin on kannustanut opiskelemaan kun ei kaikkea ole tuotu eteen kuin manulle illallista .

Vierailija
224/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eläkeläiset väsäsi aikanaan esikoisen asuessaan yksiössä, joten luulevat, että nytkin voi tehdä niin. 

Moni eläkeläinen jättäisi työnsä, jos siihen tulisi joku nuori tilalle, mutta kun ei nuorta kiinnosta tylsä rutiinihomma alle 4000 e/kk palkalla, pitää olla työpäiväretriittejä ja taukotilassa pizzauuni, muuten työpäivä on ikävä eikä kehitä ihmisenä.

"mutta kun ei nuorta kiinnosta tylsä rutiinihomma alle 4000 e/kk palkalla, pitää olla työpäiväretriittejä ja taukotilassa pizzauuni, muuten työpäivä on ikävä eikä kehitä ihmisenä."

No se on kyllä monesti ihan päinvastoin: monia kiinnostaisi se tylsä rutiinihomma jos saisi keskittyä ihan siihen työhön, eikä päivät olisi täynnä kaikenmaailman retriittejä, seremonioita ja ihmisenä kehittymistä ohjaavia pakollisia fantsuja aktiviteetteja.

Ovatko retriittisi ym eläkeläisten syytä?

Vierailija
225/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kyllä töihin eläkkeen pienuuden takia, mutta työnantajat eivät halua. Vaihtaisin myös mielellään yksiöni kaksioon tai kolmioon jonkun toisen kanssa. T. Isoäiti

Vierailija
226/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisikos tällainen vähän pienempi asunto ? Duuninikin saisi. Olen sontakuskina Sallassa.

Vierailija
227/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhallekin vaikeita saavuttaa: työpaikka ja halpa, pieni asunto. Only in your dreams.

Vierailija
228/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin itse hyvissä ajoin työelämän, että nuoret saavat työtä.

Ihmettelen vain kun roikutaan työssä. Tulkaa jo eläkkeelle ja nuorille tilaa.

Vierailija
229/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sinne eläkkeelle niin vain mennä.Pitää olla edes se alin mahdollinen eläkeikä täynnä.

Vierailija
230/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoinkin äidilleni, että käytä rahat itseesi ja hyvinvointiisi. Käy hierojalla, kampaajalla, kosmetologilla, mitä ikinä keksitkin. Lennä business-luokassa. Käy lounailla ravintoloissa jne. Hän on sen ansainnut, en minä niitä rajoja havittele enkä tarvitse.

Vierailija
231/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin nuoriso äänestää vihermarxilaisia ja muita punikkeja on heidän turha haaveilla työpaikoista ja omakotitaloista. Ne eivät ilmesty seinästä eikä Mannerheimintiellä istumalla. Omaisuuden kartuttaminen vaatii työtä. Menestyminen vaatii työtä. Omistaminen vaatii työtä. Vaatii myös työtä varjella sukupolvilta toiselle siirtyvää omaisuutta ettei nuoriso osaamattomuuttaan ja ymmärtämättömyyttään tuhoa sitä kuten Helsingin Ylioppilaskunnan satojen miljoonien omaisuutta.

Vierailija
232/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin itse hyvissä ajoin työelämän, että nuoret saavat työtä.

Ihmettelen vain kun roikutaan työssä. Tulkaa jo eläkkeelle ja nuorille tilaa.

Meidän alalla ei ole nuoria. Yritykset pitävät eläkeleiset töissä niin pitkään kuin suinkin. Nuorilla ei ole osaamista eikä intoa kovaan työhön. Ulkomaalaiset ovat ainoa toivo jotta mekin pääsemme joskus eläkkeelle.

Vierailija
233/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Pitää olla ok-talo, kesämökki, maasturia ja muuta lelua.

Sitten kitistään ettei nuoret mee töihin ja kuljetaan eläkkeellä töissä, että riittäis rahat mökkien kuluihin.

Tottuneet vain, että kaikki pitää olla. 

Teillekö kelpaisi ne vanhat omakotitalot remontteineen ja jatkuvine huoltotöineen. Ei olisi aikaa läträtä nettiä, kun pitää tehdä lumityöt ja pihatyöt, leikata sieltä ja maalata tuolta. Sama koskee niitä parinsadan kilometrin päässä olevia mökkejä, joiden työleireille ette ole suostuneet tulemaan murrosikään tultuanne. Samoin on osakehuoneistoissa kalliit putki-, katto-, ja julkisivuremontit edessä tai jos jo tehty, niitä maksetaan vastikkeissa. Nuoret haluavat vanhukset pois jaloista työpaikoilta ja valtiovalta haluaa nostaa eläkeikää. Ei huolta, joka päivä lähtee porukkaa vihreämmille laitumille ja joka päivä tulee jokaiselle lisää ikää. Jopa teille nuorille. Perässä tulette! 

Vierailija
234/234 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talot maksoi 80-luvulla 120 tuhatta MARKKAA

Eli boomereiden talot ovat siis 20 tuhannen euron arvoisia.

Mitkä talot? Meidän talo maksoi 995.000 markkaa

Varmaan perähikiällä...

Meidän rivari maksoi Helsingin ja Vantaan rajalla 470 000mk vuonna 86. Okt:sta haaveiltiin mutta hinnat oli yli 600 000mk vanhemmissakin. Samalla hinnalla myytiin v94

Korot oli 9-14 % asuntolainoissa.