Näyttelijä+lääkäri Topias, 29 v, tekee vain yhden päivän viikossa töitä lääkärinä ja loput päivät näyttelee
Kannattaako tällaisia kouluttaa kalliilla lääkiksessä?
"29-vuotias Keskitalo on lääketieteen lisensiaatti ja viimeisen vuoden opintoja vaille valmis musikaaliartisti. Hän harjoittaa molempia ammatteja yhtä aikaa.
Keskitalo ottaa potilaita vastaan yhtenä päivänä alkuviikosta. Viikon loppupuolen hän laulaa, tanssii ja näyttelee Wicked-musikaalissa.
Haastattelupäivänä vuorossa on lääkäröintiä. Keskitalo vetää vastaanottohuoneessa valkoisen takin ylleen viimeistä kertaa kuukauteen, sillä musikaalin ensi-ilta lähestyy. Sitä edeltää intensiivinen harjoitusjakso."
Kommentit (69)
Kalliisti koulutettu, eikä viitsi tehdä alansa töitä. 👎
Miksi Lääkäriliitolle on annettu valta päättää sisäänottokiintiöistä? Ne pitää kolminkertaistaa ja päästää tällaiset näyttelijät näyttelemään jos se kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Silti tekee enemmän töitä lääkärinä kuin suurin osa väestöstä. Sinä voit ap tehdä aivan samoin, jos kapasiteettia riittää.
Olen liian vanha jo. Harmittaa lähinnä niiden nuorten vuoksi jotka nipin napin jää lääkiksen ulkopuolelle ja sitten lukevat tällaisesta.
Käykö kateeksi? Ihminen tekee sitä mistä itse tykkää.
Lääkärien palkat on aivan liian suuria Suomessa, yhdellä päivällä elää herroiksi, ja sote menot aivan järjettömät. Jos palkat olisi pienemmät lääkärit joutuisi töihin rahan tähden, ja heitä ei tarvitsisi niin paljon, ja heille kehittyisi parempi rutiini.
Itseäni arveluttaisi lääkäri joka ottaa potilaita vastaan vain yhden päivän viikossa. Varsinkin jos hän on nuori ja uransa alussa. Miten tuossa kartuttaa kokemusta?
Lääkäreiden palkat pidetään myös keinotekoisesti korkeina pitämällä opiskelupaikat hyvin rajattuina niin että heistä on aina pula. Hyvin in heidä lobbaus onnistunut. Tämä asiaintila palvelee vain lääkäreitä, ei potilaita tai kansantaloutta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin työ on niin vastuullista, että sitä ei tulisi tehdä niin sanotusti vasurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin työ on niin vastuullista, että sitä ei tulisi tehdä niin sanotusti vasurilla.
Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tekee enemmän töitä lääkärinä kuin suurin osa väestöstä. Sinä voit ap tehdä aivan samoin, jos kapasiteettia riittää.
Olen liian vanha jo. Harmittaa lähinnä niiden nuorten vuoksi jotka nipin napin jää lääkiksen ulkopuolelle ja sitten lukevat tällaisesta.
Mahtaa harmittaa myös sitä joka jäi ekalle varasijalle teatterikoulutuksesta
Ei kuitenkaan sotke ammattejaan, että välillä vaan näyttelis lääkäriä.
Hyvä, että näytti kasvonsa ja nimensä, että osaa kiertää tämän lääkärin kaukaa terveysasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden tulot on nykyään niin hyvät että pari päivää viikossa töitä tekevät eivät ole mikään harvinaisuus. Tunnen lääkäripariskunnan josta kumpikin tekee vain 2-3 päivää viikossa.
Jos elämässä on kaikki tarpeellinen hankittuna ja menot ovat pienet niin hyväpalkkaista työtä ei tarvitse tehdä täysiaikaisesti. Downshiftaukseen voi kannustaa progressiivinen verotus eli jos valtio vielä kaksi kolmannesta lisäpalkasta niin harva sitä tekee enää rahan takia. Osa-aikatyön tekemen taitaa olla yleisempää yksityisellä puolella mutta aika usein on mahdollista tehdä työtä julkisella puolella vaikka nelipäiväistä viikkoa. Omassa työpaikassa varsinkin pienten lasten vanhemmat ja yli 60-vuotiaat tekevät lyhennettyä työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden tulot on nykyään niin hyvät että pari päivää viikossa töitä tekevät eivät ole mikään harvinaisuus. Tunnen lääkäripariskunnan josta kumpikin tekee vain 2-3 päivää viikossa.
Jos elämässä on kaikki tarpeellinen hankittuna ja menot ovat pienet niin hyväpalkkaista työtä ei tarvitse tehdä täysiaikaisesti. Downshiftaukseen voi kannustaa progressiivinen verotus eli jos valtio vielä kaksi kolmannesta lisäpalkasta niin harva sitä tekee enää rahan takia. Osa-aikatyön tekemen taitaa olla yleisempää yksityisellä puolella mutta aika usein on mahdollista tehdä työtä julkisella puolella vaikka nelipäiväistä viikkoa. Omassa työpaikassa varsinkin pienten lasten vanhemmat ja yli 60-vuotiaat tekevät lyhennettyä työviikkoa.
? Mikä sitten, ei muuta kun lääkärien palkat alas julkisella, ja kielto että ei saa ostaa julkinen yksityiseltä? Lähtekööt sitten vaikka ulkomaille. Persut !! tehkää jotain
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien palkat on aivan liian suuria Suomessa, yhdellä päivällä elää herroiksi, ja sote menot aivan järjettömät. Jos palkat olisi pienemmät lääkärit joutuisi töihin rahan tähden, ja heitä ei tarvitsisi niin paljon, ja heille kehittyisi parempi rutiini.
6700 eur palkka yli kahdenkymmen vuoden työkokemuksen ja kahden erikoislääkärin tutkinnon jälkeen ei nyt mitenkään huikaiseva ole. Teen täyttä työaikaa niin kuin suurin osa omassa työpaikassa maan johtavassa sairaalassa. Aikaisemmin keikkailin ihan vaihtelun vuoksi mutta en enää moneen vuoteen. On toki etuoikeus saada tehdä töitä työpaikassa ja alalla millä viihtyy. Mukavaa on se että vieläkin tulee uusia asioita vastaan ja on mahdollisuus oppia uusia asioita.
Omasta mielestäni lääkäriksi jos valmistuu niin työntekoon pitää sitoutua ja tehdä alan töitä jotta voi kehittyä. Lääkärin työtä voi toki tehdä terveyskeskuksessa tai lääkäriasemalla heti valmistumisen jälkeen ilman ongelmia kun suomalainen koulutus on hyvällä tasolla. Sen sijaan jos haluaa vaikka kirurgiksi niin pitää olla lahjoja ja kiinnostusta sekä valmius oppia käsityöläseksi koska kyse on taitolajista.
Niin, onhan se ihan kamalaa, että joku TEKEE TYÖTÄ eikä vain makaa Kelan tuilla kotona.
Hyvin monet lääkärit tekevät töitä vain muutamana päivänä viikossa. Esim. aivokirurgilla ei ole jatkuvasti leikeltävää.
Minä olen kouluttautunut ekonomiksi kalliilla rahalla, mutta en ole päivääkään tehnyt niitä töitä.
t. Sointu Borg ja minä
Suurin osa ainakin arvauskeskuslääkäreistä on vielä jonkun sortin autisteja, jotka ei osaa kohdata potilastq ihmisenä, ja aivan samanlain käyttää googlea ja nykyään myös tekoälyä diagnoosiin kuin maallikotkin.