Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole matkustellut maailmalla, ajatteletko miten paljon on jäänyt näkemättä

Vierailija
22.08.2026 |

ja kokematta?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt livenä Suomen kuninkaan kruunun ja Englannin kuningattaren kruunun. Ne saavat riittää.

Ooh! Suomen kuninkaan kruunun. Kerro lisää. 

Kemistä löytyy. Tervetuloa katsomaan!

t. eri

Vierailija
42/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsena matkat. Sen jälkeen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Esimerkiksi mitkään miljoonakaupungit tai turistirysät ei edes kiinnosta.

Miten voi olla, että yhdessäkään maailman miljoonakaupungissa ei ole mitään kiinnostavaa? Itse löytäisin satoja mielenkiintoisia asioita lähes kaikista. Ihan nyt jos vaikka ottaa esimerkiksi Tokion, niin siellä on mielenkiintoista jo pelkästään kirsikankukat, teeseremoniat, onsenit, ruokakulttuuri, temppelit ja pyhäköt, puutarhat, keisarillinen palatsi, kabuki, anime- ja mangakulttuuri, elektroniikka- ja teknologia-alueet, pienet izakayakujat, japanilainen arkkitehtuuri, museot, taidegalleriat, Shinjukun yöelämä, Harajukun katumuoti, Akihabaran alakulttuuri, Asakusan vanha kaupunkimiljöö, Hello Kitty, erikoiskahvilat, Meiji-pyhäkkö, Fuji-vuoren lähialueet, jokiristeilyt, paikalliset festivaalit, sumokulttuuri, sake-panimoihin tutustuminen, keramiikka, kalligrafia, perinteiset käsityöt ja ihan tavallinen paikallinen arki....

Minua ei kiinnosta tungos ja jonottaminen. Siksi yksikään miljoonakaupunki tai edes puolen miljoonan kaupunki ei kiinnosta pätkääkään. Tuo lähin suurempi kaupunki eli Kuopio on minulle jo hieman liian iso. 

eri

Vierailija
44/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä matkustellut joka euroopan maan, jenkkilään en pääse koska haulikko, mutta nyt kun mietin, niin en oo Suomessakaan tutustunut ku ehkä omaan kotikaupunkiin, enkä siihenkään kunnolla.

Heathrowlta Bayswateriin hotelliin, kaupungille ja baariin/ostoksille viikoks, niin kylläpä on Lontoo tuttu, jos oot siinä uskossa et oot oikein mualimaa nähny.

Vierailija
45/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran matkustin nuorempana. Kyllä harmittaa, etten työkyvyttömäksi sairastuttuani ole enää pystynyt matkustamaan. Paljon jäi näkemättä ja kokematta.

Miksi et pysty matkustamaan? Nythän olisi aikaa. Eikä matkusteluun välttämättä paljon rahaakaan tarvitse. Vaikka lennot on tällä hetkellä kalliita, niin perillä on halpaa. 

Harvinaisen pöljä kommentti. Jos lennot ovat liian kalliita, sillä ei ole v'tunkaan väliä, vaikka kohteessa olisi kaikki ilmaista. Ei sinne kuitenkaan ole varaa matkustaa, kun ei ole rahaa niihin lentoihin.

t.eri 

Vierailija
46/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran matkustin nuorempana. Kyllä harmittaa, etten työkyvyttömäksi sairastuttuani ole enää pystynyt matkustamaan. Paljon jäi näkemättä ja kokematta.

Miksi et pysty matkustamaan? Nythän olisi aikaa. Eikä matkusteluun välttämättä paljon rahaakaan tarvitse. Vaikka lennot on tällä hetkellä kalliita, niin perillä on halpaa. 

Kerrotko vielä, että missä on halpaa? Tulin juuri Islannista (kirjaimellisesti lentokentältä matkustan kotiin), viime viikolla olin Romaniassa,  sitä edellisenä viikkona olin Englannissa ja Dubaissa. Ensi viikolla tulen Suomeen. Kaikissa näisdä maissa ei riitä yksi tonttunen kun olet hotellissa, syöt ja liikut. Lennot ovat yksi iso rahareikä, mutta ei se oleskelukaan mitään halpaa lystiä ole. 

Vierailija
47/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä lähden tästä kävellen Nepaliin, kun siellä on niin halpaa. Vai miten se meni?

Vierailija
48/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukomatkailu ei ole ekologista eikä mahdollista kaikille ihmisille. Ajatuksena tietysti kiva ja nähtävää ja koettavaa maailma tarjoaa loputtomiin.

Mutta en koe, että olisin jäänyt mistään paitsi. En ole myöskään havainnut että matkailu tai turismi muuttaisi ihmistä. Matkailuhan on suosittu puheenaihe joten on helppo vertailla vaikutuksia. Vain yksi kulutuksen lajeista, myös materiaalisen.

Vierailija
49/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt livenä Suomen kuninkaan kruunun ja Englannin kuningattaren kruunun. Ne saavat riittää.

t. eri

Kiitos tiedosta. Pitääpä siis lähetä matkalle Kemiin. Kyllähän nyt Suomen kuninkaan kruunun todellakin haluan nähdä. 

Vierailija
50/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, että yhdessäkään maailman miljoonakaupungissa ei ole mitään kiinnostavaa? Itse löytäisin satoja mielenkiintoisia asioita lähes kaikista. Ihan nyt jos vaikka ottaa esimerkiksi Tokion, niin siellä on mielenkiintoista jo pelkästään kirsikankukat, teeseremoniat, onsenit, ruokakulttuuri, temppelit ja pyhäköt, puutarhat, keisarillinen palatsi, kabuki, anime- ja mangakulttuuri, elektroniikka- ja teknologia-alueet, pienet izakayakujat, japanilainen arkkitehtuuri, museot, taidegalleriat, Shinjukun yöelämä, Harajukun katumuoti, Akihabaran alakulttuuri, Asakusan vanha kaupunkimiljöö, Hello Kitty, erikoiskahvilat, Meiji-pyhäkkö, Fuji-vuoren lähialueet, jokiristeilyt, paikalliset festivaalit, sumokulttuuri, sake-panimoihin tutustuminen, keramiikka, kalligrafia, perinteiset käsityöt ja ihan tavallinen paikallinen arki....

Minua ei kiinnosta tungos ja jonottaminen. Siksi yksikään miljoonakaupunki tai edes puolen miljoonan kaupunki ei kiinnosta pätkääkään. Tuo lähin suurempi kaupunki eli Kuopio on minulle jo hieman liian iso. 

eri

Aika harva meistä taitaa jonottamisesta ja valtavasta tungoksesta tykätä, mutta moni ajattelee, että niitä positiivisia asioita siellä matkalla on kuitenkin enemmän kuin negatiivisia. Jonoilta välttyy yleensä kyllä aika hyvin, kun ostaa nähtävyyksien liput etukäteen ja Fast Trackin lentokentällä.

Vierailija
51/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon helpompaa matkustella katsomalla esim. youtubesta löytyviä videoita, joten en edes kaipaa matkustelua ja käyttäisin matkarahat monipuoliseen ravintoon, asumiseen, viljelyyn omin tarpeisiin, harrastuksiin, ... .

Vierailija
52/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keski-ikäisenä en halua matkustaa juurikaan. Lapsen vuoksi jotain pikkuteissuja esim. Tallina, legoland Tanska tullaan tekemään. 

Vierailija
53/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aika harva meistä taitaa jonottamisesta ja valtavasta tungoksesta tykätä, mutta moni ajattelee, että niitä positiivisia asioita siellä matkalla on kuitenkin enemmän kuin negatiivisia. Jonoilta välttyy yleensä kyllä aika hyvin, kun ostaa nähtävyyksien liput etukäteen ja Fast Trackin lentokentällä.

Moni saa ajatella mitä haluaa. Minä ajattelen, että tungos ja ihmispaljous ei ole sen arvoista, että maksaisin satoja tai jopa tuhansia euroja päästäkseni sinne. Yksikään maailman nähtävyys, ravintola tai hotelli ei minua niin paljon kiinnosta. Suomen luonnossa on minulle ihan riittävästi nähtävää ja ihasteltavaa. 

Vierailija
54/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä lähden tästä kävellen Nepaliin, kun siellä on niin halpaa. Vai miten se meni?

Jos et ole paljon matkustellut, niin valitse ensin jokin sellainen paikka, mihin pääsee Suomesta suorilla lennoilla. Pääset vähemmällä. Vaikka Bangkokiin tai Delhiin. 

Vierailija
55/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole paljon matkustellut, niin valitse ensin jokin sellainen paikka, mihin pääsee Suomesta suorilla lennoilla. Pääset vähemmällä. Vaikka Bangkokiin tai Delhiin. 

Oletko oikeasti tyhmä vai esitätäkö vain? Nythän ei ole kyse vähemällä pääsemisestä, vaan siitä, että EI OLE RAHAA. Ymmärrätkö? 

Vierailija
56/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi matkustaisit kaupungeissa jos et niissä viihdy?? Mallmassa on paljon paikkoja joissa ei ole ketään:) Nähtävää silti vähän enemmän kuin Kuopiossa

Vierailija
57/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Kiitos tiedosta. Pitääpä siis lähetä matkalle Kemiin. Kyllähän nyt Suomen kuninkaan kruunun todellakin haluan nähdä. 

Kuljetko kenties Viitasaaren ohi? 

Täällä kannattaa pysähtyä katsomaan kaupungin maamerkkinä olleita kuusia jotka kaadettiin ja niitä ei enää ole. Samoin kannattaa katsastaa ravintola joka lopetti ja Keskitien uudet hidastetöyssyt jotka ovat saaneet huomioraidat ja suojatieviivat.

Vierailija
58/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi matkustaisit kaupungeissa jos et niissä viihdy?? Mallmassa on paljon paikkoja joissa ei ole ketään:) Nähtävää silti vähän enemmän kuin Kuopiossa

En matkustakaan. Minulle riittää matkakohteeksi suomalainen luonto. Sinne pääsee ilman, että tarvitsee ahtautua lentokoneeseen ventovieraiden kanssa. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että kaikkia ei kiinnosta ympäri maailmaa ravaaminen? 

Vierailija
59/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukas ne lennot Bankokiin tai Delhiin maksaa? Sinäkö? 

Vierailija
60/128 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole utelias, enkä välitä n.s. elämyksistä. Sen verran olen ulkomailla käynyt, että kiitti, mulle riitti. Esim. Lontoo oli aivan kamala läävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan