Työkyvyttömyyseläke ja ihmisten kateus, miksi?
En vaan voi ymmärtää. Ja mitä hyvätuloisempi ihminen kyseessä, niin sitä varmemmin kadehtivat tai siltä se ainakin tuntuu. Kuvitteleeko nuo ihniset oikeasti, että yhteensä hieman yli tuhannen euron tuloilla elää herroiksi?
Kommentit (121)
Koska isompi kuin työttömän tuet. Osa kadehtijoista niitä ketkä saanut itse hylätyn päätöksen.
Ihmiset kyllä ovat kummallisia, että kadehtivat persaukista sairasta. Siitähän työkyvyttömyydessä kuitenkin on kyse. Ihminen on niin sairas, ettei pysty töihin. Sitten sinä vielä yrittää selvitä päivästä toiseen pienellä rahalla jengin kadehtiessa. En yhtään ihmettele, että joilla mielenterveys pettää.
Ihminen on luotu tekemään töitä eikä laiskottelemaan toisten rahoilla ennen aikojaan.
Moni teeskentelee olevansa sairas ja kun saa eläkkeen niin sitten voikin kummasti tehdä töitä eläkkeen lisäksi. Sellaisia ketkuja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Moni teeskentelee olevansa sairas ja kun saa eläkkeen niin sitten voikin kummasti tehdä töitä eläkkeen lisäksi. Sellaisia ketkuja on paljon.
Älä höpötä. Kyllä nykyään on melkoisen tarkat ja laajat tutkimukset, sekä kriteerit. Ei se ole mikään pikku juttu jossain yleislääkärillä.
Itselläni kesti osatyökyvyttömyys tutkimukset, sekä testit 10kk.
Joo, mä oon kuntoutustuella ollut muutaman vuoden, pahanlaatuisen aivokasvaimen takia. Kadehtijat ei tiedä mitä painajaista he kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Kyllä nykyään on melkoisen tarkat ja laajat tutkimukset, sekä kriteerit. Ei se ole mikään pikku juttu jossain yleislääkärillä.
Jaa? Kyllä minä sain täyden työkyvyttömyyseläkkeen ihan vain sillä että ilmoitin lääkärille olevani kykenemätön tekemään töitä. En kertonut että en tykkää työnteosta koska siitä tulee hiki.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vihaa omaa työtään ja kadehtivat niitä, joiden ei tarvitse mennä töihin. Eivät kuitenkaan ikinä haluaisi itse elää esim työttömän elintasolla.
Näin juuri. Samalla kuitenkin vihaavat kaikkia jotka eivät käy töissä ja saavat mitä tahansa tukea tai etuutta.
Veikkaanpa, ettämonilla työkyvyttömyyseläke on isompi.
Ne pässit kadehtivat sitäkin, että olet sairas etkä kykene tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vihaa omaa työtään ja kadehtivat niitä, joiden ei tarvitse mennä töihin. Eivät kuitenkaan ikinä haluaisi itse elää esim työttömän elintasolla.
Suurin osa duunareista elää juuri sillä työttömän elintasolla, vaikka tekee 40 tuntia viikossa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kyllä minä sain täyden työkyvyttömyyseläkkeen ihan vain sillä että ilmoitin lääkärille olevani kykenemätön tekemään töitä. En kertonut että en tykkää työnteosta koska siitä tulee hiki.
Et saanut. Mistä myönnettiin ja paljonko?
Ite pääsin tke:lle 8 vuoden sairausjakson jälkeen. Eli ei sinne ihan heti noin vain pääse. Pitää olla mielenterveysongelmia ja muita fyysisiä sairauksia. Aika harvoin pääsee pelkällä mielenterveysongelmalla tai fyysisellä sairaudella.
Vierailija kirjoitti:
Koska isompi kuin työttömän tuet. Osa kadehtijoista niitä ketkä saanut itse hylätyn päätöksen.
Minä tunnustan kuuluvani juuri tähän kadehtijoiden joukkoon. Taustalla useampi kielteinen päätös kuntoutustuesta. Tiedän ihmisen, joka pääsi parikymppisenä ensin tuolle, ja kolmikymppisenä sai pysyvän eläkkeen. Hänellä samat sairaudet kuin mulla, itse sain dgn vasta paljon myöhemmällä iällä. Hän saa eläkettä kuukaudessa sentään reilun tonnin nettona.
Ei ole elämää kitkuttaa alle 700 €/kk viisi vuotta putkeen. Minä tyhmä ostin työelämässä ollessani omistusasunnon ja täten en saa edes asumistukea. Onneksi asumisen kustannukset ovat hieman halvemmat kuin vastaavan vuokra-asunnon, se pitää mut kiinni tässä kämpässä ja tavallaan elämässäkin.
Suomalaiset ovat kateellista kansaa, varsinkin jos kysymys on rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnustan kuuluvani juuri tähän kadehtijoiden joukkoon. Taustalla useampi kielteinen päätös kuntoutustuesta. Tiedän ihmisen, joka pääsi parikymppisenä ensin tuolle, ja kolmikymppisenä sai pysyvän eläkkeen. Hänellä samat sairaudet kuin mulla, itse sain dgn vasta paljon myöhemmällä iällä. Hän saa eläkettä kuukaudessa sentään reilun tonnin nettona.
Ei ole elämää kitkuttaa alle 700 €/kk viisi vuotta putkeen. Minä tyhmä ostin työelämässä ollessani omistusasunnon ja täten en saa edes asumistukea. Onneksi asumisen kustannukset ovat hieman halvemmat kuin vastaavan vuokra-asunnon, se pitää mut kiinni tässä kämpässä ja tavallaan elämässäkin.
Sairaudet samat kuin sulla, mutta eri asteisena sairastaa. Ihan perusjuttuja. Sehän olisikin helppoa, jos me kaikki oltaisi samanlaisia ja kärsittäis sairaudet tismalleen samanlaisina. Ehkä ne olisi helpompi diagnosoida ja jopa parantaa...
Työkyvyttömyyseläkkeen isoin ongelma on tulosidonnaisuus. Reilussa työkyvyttömyyseläkkeessä jokaisen työkyvyttömyys olisi saman arvoinen. Nykyään työkyvyttömäksi joutunut lääkäri saa loppuelämänsä >3x sen mitä siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin.
Kyllä fuskarit jää kiinni noissa testeissä elikkäs ei tule eläkelappua kouraan.