Tunnetteko ihmisiä, jotka oikeasti näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen "miehen", joka näyttää ulkoisesti vain kolmikymppiseltä, vaikka hän on jo liki viidenkymmenen. Ja hän myös kuulostaa hyvin nuorelta. Pojittelen häntä sen takia, vaikka hän on jo keski-ikäinen, koska hän näyttää ihan samanikäiseltä kuin oma kolmikymppinen poikani.
Farkkuasu nuorentaa?
Ei se asusta johdu, en edes muista hänen vaatetyyliään, vaan hänen kasvoistaan ja olemuksestaan. Kaikki hänessä näyttää kolmikymppiseltä. Myös ääni on kuin nuorella pojalla. Mutta tiedän, ettei ole, koska hän on kertonut ikänsä ym. elämästään ja hänellä lapsetkin on kohta aikuisia.
En tunne. Osa voi näyttää jonkin verran nuoremmalta, mutta huomattavasti ei kukaan.
Eilinen Yle-uutisten juttu Victorian vierailusta Vaasassa. Haastattelivat naista, joka sanoi olevansa 63-vuotias. Näytti minusta 45-50-vuotiaalta.
Tunnen. Isosiskoni. Hän on melkein viiskymppinen, ei lapsia, sekasyöjä joka pitää punaisesta lihasta. Kuulemma se punainen naudan ja lampaan liha sekä riistaliha lisää ihon kollageenituotantoa.
Paino on normaali, ei yritä laihduttaa vaan pitää itsensä kunnossa kävelylenkein ja nostelee kotona pieniä painoja, käy kosmetologilla hoidoissa 4 kertaa vuodessa. Käyttää suojakertoimia sisältäviä kasvovoiteita läpi vuoden, koska ne suojaa ihoa myös saasteilta auringon lisäksi. Ei stressaa turhia eikä näin ollen nostata kehon stressihormoneja. Pitää raikkaan näköistä kampausta joka ei ole räikeä eikä liika vaalennettu vaan karamellin värisiä raitoja keskiruskeissa hiuksissa. Vitamiinit ja hivenaineet kuulemma kunnossa ja tasapainossa. Tuossa iässä täytyy pitää huolta että saa tarpeeksi kaikkea.
Liika vaalennus muuten tekee monista ikäistään vanhemman näköisiä kun se vaalea väri kasvoja vasten korostaa kaikkia mahdollisia epäkohtia, kuten maksaläiskiä, epätasaisuutta, juonteita, silmäpusseja ja tummuutta silmien alla. Paras sävy jokaisen hiuksiin on pari sävyä vaaleampi tai tummempi, eikä sen enempää, on hänen Lontoossa työskentelevä kampaajakaverinsa kertonut.
En. Tosin oli pari hoikkaa/laihaa ystävärtä yli 60 vee jotka kaukaa näyttivät nuorekkailta. Läheltä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Viisikymppisissä näkee eron kuka käyttöä alkoholia ja kuka ei
Varmin tapa vanhentaa ihoa on tupakoida ja olla usein voimakkaassa auringonpaisteessa. Muuten jos joku ihminen näyttää ikäistään nuoremmalta, niin usein muut eivät tiedä hänen oikeaa ikäänsä. Jos joku 60-vuotias näyttää 40-vuotiaalta, niin usein hänen myös luullaan olevan nelikymppinen ilman sen tarkempia taustatietoja. Toimiihan se toisinkin päin että jotain 30-vuotiasta luullaan 50-vuotiaaksi tiettyjen fyysisten ominaisuuksien perusteella kuten kaljuuntuminen ja ylipaino tai pukeutumistyyli.
Tiedän pari mut johtuu vain itsekurista ja hyvistä elämäntavoista.
Näytin ilman partaa ilmeisesti selvästi ikäistäni nuoremmalta jopa nelikymppisenä ja 190 senttiä pitkänä miehenä, sillä minulta kysyttiin Alkossa toistuvasti papereita lahjaviinejä ostaessani :O Olen muutenkin saanut usein kuulla nuorekkaasta ulkonäöstäni. Olen ollut koko ikäni täysin päihteetön ja intohimoinen kestävyysurheilija, joten ehkä se on todella suojellut telomeerejani.
Sanon Antti Heikkilä, vaikka hänestä ei palstalla pidetäkään. 80 ja näyttää paljon nuoremmalta kun vertaa siihen ikäluokkaan yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä oli nuorempana paljon haittaa asiantuntijatyössä, vaikuttaa uskottavuuteen jos joku pitää sinua 19-vuotiaana nuorena naisena.
Ikä sen aikanaan korjasi, viiskymppisenä näytän viiskymppiseltä.
Juu olen 44v ja viimein alan näyttää aikuiselta. Ainainen tytöttely ja vähättely on huomattavasti vähentynyt. Ja parempi fiilis itselläkin kun kunnioitetaan ja otetaan tosissaan.
Tuli vielä mieleen että hiuksissani on jo melko paljon harmaata(tummat hiukset) ja tämä varmasti vanhentaa. Silloin tällöin kun laitan harmaat peittävän sävytteen niin ilmekin nuortuu.
Oma äitini. Meitä on luultu useamman kerran siskoksiksi.
91-vuotias isäni näyttää noin 75-80-vuotiaalta. On aina ollut ikäistään nuoremman näköinen.
Naiset ovat harvoin aitoja. Se että meikkaa näyttääkseen tietyltä ei ole koskaan aitoa. Feikkaamalla ei voi nuottia oikeasti. Olen itse 41v mies ja vieläkin ei ole vuottakaan kun kysyttiin papereita.
Vierailija kirjoitti:
91-vuotias isäni näyttää noin 75-80-vuotiaalta. On aina ollut ikäistään nuoremman näköinen.
No miltä 80.v näytää voi olla kurttuhaitari ei kyllä eroa huomaa dinosaurukseen.
Olen tavannut yhden, on sellainen iätön.
En henk.koht. häntä tunne, mutta valokuvien perusteella vaikea uskoa, että Marilyn Monroe on jo 100 v.
Ei niitä oikeesti luomuna nuoremman näköisiä paljon ole mutta jonkin verran. Varmuudella tiedän yhden ja tiedän ettei hän ole mitään erityistä tehnyt asian eteen, ei taida paljon välittää. Taitaa geenit olla ratkaisevin juttu,
Onko elämä kilpailu kuka näyttää pisimpään nuoremmalta? Joskus ainakin somessa tuntuu siltä.
Jännä juttu. Minuakin kutsutaan kakaraksi ja babyfaceksi, vaikka olen sentään melkein kuudenkymmenen. Nyt on kyllä alkanut mm. kaulan iho jo kurtistua, mutta silti edelleen tulee tämmöisiä erehdyksiä. Ei tarvita kuin sopiva kaulahuivi, joka peittää ne kaulan rypyt ja valahtaneet leukapielet - ja taas joku sanoo babyfaceksi. 😂