Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka oikeasti näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
22.08.2026 |

Eikä vain omasta mielestään.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, itseni. Minulle on vuosia kaikki sanoneet että olen nuoren näköinen. En esim kaupan kassalla ole kerran saanut ostettua 3 energiajuomaa, kun piti reissujuomat viedä kavereille autoon eikö ollut henkkareita. Näihin ikäraja siis 15 v että ihan kiva.. 

Ja vastaavia tilanteita ollut ennenkin, vttavaa ja jostain syystä muut naiset (huom vanhemmat sellaiset) kateellisia. Piikittelee ja vttuilee surutta.

Jitsekin näytön nuoremmalta ja tämä on herättänyt veetutusta myös joissain nuoremmissa, menen ikään kuin heidän tontilleen. Ja en, en edes ole mikään wanna be-nuori turbohuulien ja tekoripsien kanssa enkä kuvittele olevani parikymppinen. Minulle on vain hoettu noin 22- vuotiaasta asti aivan koko ajan että näytän nuoremmalta, aina ja kaikkialla. Nyt keski-ikäisenä huomaan kyllä kropasta, että ikä alkaa näkyä, naama edelleen sinnittelee. 

Vierailija
62/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kaikki ihmiset näyttävät ihan ikäisiltään oikeassa elämässä, kun somefiltterit ja meikit otetaan pois.

En käytä mitään meikkiä. Kuvia ei ole somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi.

Vierailija
64/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän elävästä elämästä muutamia, jotka voisivat olla 10-20 vuotta nuorempia ulkonäkönsä puolesta. Ovat kaikki ilman paksuja meikkejä viihtyviä, eikä kukaan heistä ole käynyt missään kauneusoperaatioissa. Onkohan olemassa jokin nuoren ulkonäön geeni? 

No se just että ei oo nuorempana vanhentanut ihoaan meikeillä/ylimääräisillä kemikaaleilla. Muistan kuinka yläasteella muut mimmit käytti paksuja meikkivoide+puuteri+peiteainekerroksia vaikka ihossa ei muutenkaan ollut virheitä. Ja hiuksissa puoli kiloa lakkaa ja silmissä paksut rajaukset. Ite menin ilman meikkiä tai ihan minimäärällä meikkiä.

No niin seis. On ihan täyttä urbaanilegendaa, että meikkaaminen vanhentaisi ihoa. Älkää jaksako jauhaa tällaista typerää tuubaa.

Miksi ei vanhentaisi? Monesti nuorilla ei oo niin paljoa käyttörahaa ja ostetaan halvinta mitä kaupasta saa. 

Tämä on yksinkertaisesti mutuilua eikä moisesta ole mitään tieteellistä näyttöä. Jos ne maalit ei ole jotain kiinalaista tinneriä ja ne pestään iltaisin, eivät ne vanhenna tai pilaa ihoa mitenkään.

Vierailija
65/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän elävästä elämästä muutamia, jotka voisivat olla 10-20 vuotta nuorempia ulkonäkönsä puolesta. Ovat kaikki ilman paksuja meikkejä viihtyviä, eikä kukaan heistä ole käynyt missään kauneusoperaatioissa. Onkohan olemassa jokin nuoren ulkonäön geeni? 

No se just että ei oo nuorempana vanhentanut ihoaan meikeillä/ylimääräisillä kemikaaleilla. Muistan kuinka yläasteella muut mimmit käytti paksuja meikkivoide+puuteri+peiteainekerroksia vaikka ihossa ei muutenkaan ollut virheitä. Ja hiuksissa puoli kiloa lakkaa ja silmissä paksut rajaukset. Ite menin ilman meikkiä tai ihan minimäärällä meikkiä.

No niin seis. On ihan täyttä urbaanilegendaa, että meikkaaminen vanhentaisi ihoa. Älkää jaksako jauhaa tällaista typerää tuubaa.

Miksi ei vanhentaisi? Monesti nuorilla ei oo niin paljoa käyttörahaa ja ostetaan halvinta mitä kaupasta saa. 

Tämä on yksinkertaisesti mutuilua eikä moisesta ole mitään tieteellistä näyttöä. Jos ne maalit ei ole jotain kiinalaista tinneriä ja ne pestään iltaisin, eivät ne vanhenna tai pilaa ihoa mitenkään.

Juuri näin. Meikki voi jopa suojata ihoa esim.ilmansaasteilta. Kunhan iltaisin pesee meikit pois.

Vierailija
66/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkateollisuudessa pyörii miljardit. Kaikin tavoin yritetään uskotella lähes lapsille, että tarvitsevat kymmeniä voiteita ym. tököttejä. Kyllä moni pilaa ihonsa jo nuorena tehokkaan mainonnan uhrina. Miksi tästä ei puhuta enempää, koska meikit ym. on rinnastettavissa vahingollisuudessaan ultraprosessoituun roskaruokaan. 

Ja sieltä lisää mutuilua. 

Riippuu täysin siitä, mitä tuotteita käyttää ja peseekö ne pois. Jatkuva ihon kuoriminen kuivattaa ihoa.

Meikkaaminen itsessään ei vanhenna kenenkään ihoa. Älkää olko noin noloja juntteja ja pitäkö uskomuksianne tieteenä.

Vierailija
67/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ikääntyy hitaammin kuin miehet. Sekin on osin geneettistä. Miehen kumpikaan sukupuolikromisomi ei korjaa toisen puutteita. Muutenkin miesten perimä surkastuu koko ajan. Yhä vähemmän geneettistä materiaalia, veijot. Kohta olette tuskin ihmisiäkään. 

Tämä selittää incelien olemassaolon: polvi polvelta miehet muuttuu alkeellisemmiksi  ja geneettisesti hauraammiksi ja sairaammiksi.  Solunjakautumisvirheet yleistyy, vam mai suus lisääntyy.  Mies on ihmiskunnan heikko lenkki. 

Onneksi me naiset osaamme kloonata. Häipykää HUONOT äijät, bye. Hyvät saa jäädä. Teitä on erittäin vähän.

Aika hauska! Täyttä potaskaa tietysti, mutta silti.

Vierailija
68/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanotaan jatkuvasti ikäistäni nuoremman näköiseksi. Jos kuulen tätä suunnilleen viikoittain spontaanisti ihmisiltä ilman että itse tietenkään ottaisin asiaa puheeksi, kai se on totta. Veikataan yleensä noin 10 vuotta ikäistäni nuoremmaksi, joskus jopa 15 vuotta nuoremmaksi. Kysyin äskettäin chatgpt:ltä, minkä ikäiseksi veikkaisi minua, ja se luuli minut 20-vuotiaaksi. Olen siis 35-vuotias mies. Tunnen muita ihmisiä myös, jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta, mutta kieltämättä ei tule heti mieleen ketään toista, joka näyttäisi peräti 15 vuotta nuoremmalta. 

Vierailija
69/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin yhden naisen, hän näytti 80 -vuotiaana ihan 40 -vuotiaalta. Uskoin vasta kun näytti henkilöllisyystodistusta. Ei yhtään ryppyjä. Hän ei ottanut koskaan aurinkoa.

Kahdeksankymppinen ei näytä nelikymppiseltä, vaikka olisi istunut kellarissa koko ikänsä.  Jotain rajaa näihin juttuihin. 

Vierailija
70/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sanotaan jatkuvasti ikäistäni nuoremman näköiseksi. Jos kuulen tätä suunnilleen viikoittain spontaanisti ihmisiltä ilman että itse tietenkään ottaisin asiaa puheeksi, kai se on totta. Veikataan yleensä noin 10 vuotta ikäistäni nuoremmaksi, joskus jopa 15 vuotta nuoremmaksi. Kysyin äskettäin chatgpt:ltä, minkä ikäiseksi veikkaisi minua, ja se luuli minut 20-vuotiaaksi. Olen siis 35-vuotias mies. Tunnen muita ihmisiä myös, jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta, mutta kieltämättä ei tule heti mieleen ketään toista, joka näyttäisi peräti 15 vuotta nuoremmalta. 

Mahdat olla pyöreä pullaposki vailla aikuisen miehen piirteitä. 

Vierailija
71/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä oli nuorempana paljon haittaa asiantuntijatyössä, vaikuttaa uskottavuuteen jos joku pitää sinua 19-vuotiaana nuorena naisena.

Ikä sen aikanaan korjasi, viiskymppisenä näytän viiskymppiseltä.

Juu olen 44v ja viimein alan näyttää aikuiselta. Ainainen tytöttely ja vähättely on huomattavasti vähentynyt. Ja parempi fiilis itselläkin kun kunnioitetaan ja otetaan tosissaan.

Vierailija
72/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdat olla pyöreä pullaposki vailla aikuisen miehen piirteitä. 

En lainkaan. Minulla on kulmikkaat ja vahvat piirteet. Näytän vain muilta osin nuorelta.

Vierailija
73/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseäni on koko luultu huomattavasti nuoremmaksi, mitä olen. Se alkoi noin 35-vuotiaana, kun en enää juuri vanhentunut ulkoisesti ja siitä asti minua on luultu paljon nuoremmaksi. Jopa oma vanhempani siitä joskus vitsaili, että onkohan minun iässäni tapahtunut joku virhe, kun näytän vieläkin niin nuorelta. Mutta myös vanhempani itse ja monet muutkin sukulaiseni näyttävät ikäistään nuoremmilta, joten kai tämä jostain geenistä on kiinni. Päivittelen usien, miltä monet ikäisemme jo näyttävät. 

Aina tämä ei kuitenkaan ole ollut mukavaa, että luullaan nuoremmaksi. Se on ollut myös pirullinen rasite joissakin asioissa. Tulee nolojakin erehdyksiä tietyissä asoissa.😅

Vierailija
74/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on kertonut, että hän luuli minua 14 vuotiaaksi, kun ensimmäisen kerran tapasimme. Olimme kumpikin yli 25v, ja hän on minua nuorempi. 

Vaatekaupoissa oli vaikeuksia saada palvelua. Morsiuspukuliikkeissä jouduin selittämään, että ei, se puku ei tule koulun näytelmään, vaan ihan oikeisiin häihin. Sain milloin sääliviä, milloin paheksuvia katseita. 

Esikoiseni syntyessä olin 30v, ja olen vitsaillut, että olin "Suomen vanhin teiniäiti". Vielä kahden lapsen äitinäkin kuulin kommenttia: "Ei noin nuorella tytöllä voi olla lapsia."

Autokauppaan oli ihan turha mennä ilman "esiliinaa". Auton vieminen huoltoon tai katsastukseen oli myös mielenkiintoinen projekti, jos ei sattunut tuttu asiakaspalvelija kohdalle.

40v jälkeen tilanne muuttui, kun rupsahdin ja aloin näyttämään mummolta. Kaikenlaiset asiakaspalvelutilanteet alkoivat sujumaan helpommin. Vasta sitten ymmärsin, kuinka paljon se lapselta näyttäminen oli haitannut elämää.

Vierailija
75/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on kertonut, että hän luuli minua 14 vuotiaaksi, kun ensimmäisen kerran tapasimme. Olimme kumpikin yli 25v, ja hän on minua nuorempi. 

Vaatekaupoissa oli vaikeuksia saada palvelua. Morsiuspukuliikkeissä jouduin selittämään, että ei, se puku ei tule koulun näytelmään, vaan ihan oikeisiin häihin. Sain milloin sääliviä, milloin paheksuvia katseita. 

Esikoiseni syntyessä olin 30v, ja olen vitsaillut, että olin "Suomen vanhin teiniäiti". Vielä kahden lapsen äitinäkin kuulin kommenttia: "Ei noin nuorella tytöllä voi olla lapsia."

Autokauppaan oli ihan turha mennä ilman "esiliinaa". Auton vieminen huoltoon tai katsastukseen oli myös mielenkiintoinen projekti, jos ei sattunut tuttu asiakaspalvelija kohdalle.

40v jälkeen tilanne muuttui, kun rupsahdin ja aloin näyttämään mummolta. Kaikenlaiset asiakaspalvelutilanteet alkoivat sujumaan helpommin. Vasta sitten ymmärsin, kuinka paljon se lapselta näyttäminen oli haitannut elämää.

P.S. Tähän lisänä vielä se, että ääneni on sellainen, että myös kuulostan ikäistäni nuoremmalta.

Vierailija
76/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen "miehen", joka näyttää ulkoisesti vain kolmikymppiseltä, vaikka hän on jo liki viidenkymmenen. Ja hän myös kuulostaa hyvin nuorelta. Pojittelen häntä sen takia, vaikka hän on jo keski-ikäinen, koska hän näyttää ihan samanikäiseltä kuin oma kolmikymppinen poikani.

Vierailija
77/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni on koko luultu huomattavasti nuoremmaksi, mitä olen. Se alkoi noin 35-vuotiaana, kun en enää juuri vanhentunut ulkoisesti ja siitä asti minua on luultu paljon nuoremmaksi. Jopa oma vanhempani siitä joskus vitsaili, että onkohan minun iässäni tapahtunut joku virhe, kun näytän vieläkin niin nuorelta. Mutta myös vanhempani itse ja monet muutkin sukulaiseni näyttävät ikäistään nuoremmilta, joten kai tämä jostain geenistä on kiinni. Päivittelen usien, miltä monet ikäisemme jo näyttävät. 

Aina tämä ei kuitenkaan ole ollut mukavaa, että luullaan nuoremmaksi. Se on ollut myös pirullinen rasite joissakin asioissa. Tulee nolojakin erehdyksiä tietyissä asoissa.😅

Mä näytin ikäiseltäni suunnilleen 28-vuotiaaksi saakka ja sen jälkeen en olekaan vanhentunut, vaan edelleen pidetään noin kolmekymppisenä vaikka ikää on jo yli 40.

Vierailija
78/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin vanhenemasta jäätyäni eläkkeelle.

Vierailija
79/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, nuorekas farkkuasuinen 50 vuotta täyttänyt mies menee ihan kolmivitosesta.

Vierailija
80/89 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen "miehen", joka näyttää ulkoisesti vain kolmikymppiseltä, vaikka hän on jo liki viidenkymmenen. Ja hän myös kuulostaa hyvin nuorelta. Pojittelen häntä sen takia, vaikka hän on jo keski-ikäinen, koska hän näyttää ihan samanikäiseltä kuin oma kolmikymppinen poikani.

Farkkuasu nuorentaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan