Tunnetteko ihmisiä, jotka oikeasti näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta?
Kommentit (34)
Oon tavannut kyllä useitakin. Tapaan paljon uusia ihmisiä työssäni ja ikä on yksi juttu, joka tulee puheeksi. Mulle usein sanotaan, että näytän paljon nuoremmalta kuin olen. Omasta mielestäni en näytä.
Kyllä.
Viisikymppisissä näkee eron kuka käyttöä alkoholia ja kuka ei
Tunnen noin 70 vuotiaan miehen joka näyttää 30 -35 vuotiaalta.
Hän pitä käärmeitä, lypsää niitä ja piikittää myrkkyjä itseensä. On tehnyt sitä parikymmentä vuotta.
Hön on kirjaimellisesti löytänyt nuoruuden lähteen.
En uskoisi jos en tuntisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ei todellakaan näy mitään eroa täysraittiin ja yhden oluen kerran kuukaudessa juovan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ei todellakaan näy mitään eroa täysraittiin ja yhden oluen kerran kuukaudessa juovan välillä.
Onko sinulle koskaan kukaan sanonut että olet näsäviisas?
Valokuvista katsoen isäni ei vanhentunut lainkaan 40-69 iässä. Sitten kun 70 lähestyi hän harmaantui ja muuttui ikäisensä näköiseksi parissa kuukaudessa.
Eläköityessään ihan normaalissa 65 vuoden iässä isä sai paljon ihmettelyä miten hän niin nuorena jo siirtyy eläkkeelle, ihmettelijät siis eivät tienneet isäni ikää.
Tunsin yhden naisen, hän näytti 80 -vuotiaana ihan 40 -vuotiaalta. Uskoin vasta kun näytti henkilöllisyystodistusta. Ei yhtään ryppyjä. Hän ei ottanut koskaan aurinkoa.
Täytin muutama vuosi sitten 50 v. Kerroin silloin työkaverille olevani sen päivän vapaalla. Sanoi luulleensa minua korkeintaan 40-vuotiaaksi.
M53
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
No ei kyllä voi välttämättä päätellä siitä mitään, moni näyttää juopolta muista syistä vaikkei joisi pisaraakaan. Äitini esimerkiksi näyttää paljon ikäistään nuoremmalta siksi, että menee ja tekee siinä missä nuoremmatkin eikä välttele alkoholia eikä muutakaan, mikä tuottaa iloa. Meitä pidetään samaan ikäluokkaan kuuluvina vaikka ikäeroa on reilu 20 vuotta, omat geenini ovat kaikilta osin huonommat, vaikka olen meistä se, joka joutuu menemään terveys edellä kaikissa valinnoissaan.
En tunne mutta työn kautta olen tavannut muutamia ikäihmisiä (70-80 v), jotka näyttävät keski-ikäisiltä, todella hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Onko sinulle koskaan kukaan sanonut että olet näsäviisas?
Ei ole.
Harvemmin, mutta tiedän pari ihmistä, jotka ovat näyttäneet samalta (noin 30-vuotiaalta) tyyliin ikävuodet 18-45.
Vierailija kirjoitti:
Täytin muutama vuosi sitten 50 v. Kerroin silloin työkaverille olevani sen päivän vapaalla. Sanoi luulleensa minua korkeintaan 40-vuotiaaksi.
M53
Työkaverisi taitaa olla huumorimiehiä.
Mun mies. Jäi juuri eläkkeelle ja näyttää ainakin kymmenen vuotta nuoremmalle. Keho ja fysiikka on täysi kymppi, kasvoissa alkaa ikä näkymään pikkuhiljaa.
Minä.
https://www.cell.com/current-biology/fulltext/S0960-9822(16)30184-1?_re…
The MC1R Gene and Youthful Looks
Fan Liu1,2 Merel A. Hamer3 Joris Deelen4 … Tamar Nijsten3 Manfred Kayser2,12
Äitini näytti ikäistään nuoremmalta. Valitettavasti ei ole periytynyt tämä ominaisuus minulle.
Kyllä. Meillä on töissä eräs sihteeri. Olin samassa tiimissä ja pidin häntä n. 25-vuotiaana. Kävi ilmi, että hän on 36 v koululaisen äiti.
Nyt näin hänet taas vuosien jälkeen ja oikein katsomalla katsoin häntä. Hän on nyt 42-43 v ja yhä samannäköinen. Silmäluomet ovat alkaneet painua, mutta yhä näyttää 10-15 vuotta ikäistään nuoremmalta.
Hän on myös tyyliltään nuori. Pitkä paksu surffitukka, pukeutuminen hippityyli. Siro.
Tunnen, parikin naista. Kumpikin näytti samalta n. 60-v. asti, sitten tuli 'äkillinen rupsahdus' eli alkoivat näyttää ikäiseltään.
En. Kaikki ihmiset näyttävät ihan ikäisiltään oikeassa elämässä, kun somefiltterit ja meikit otetaan pois.