Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko synnyttäminen yhtä vaikeaa/helppoa eri kokoisille naisille?

Vierailija
26.05.2007 |

Eli jos 160cm nainen synnyttää 4,5kg vauvan, niin voidaanko sanoa, että siinä oli hänellä isompi työ, kuin 180cm naisella saman kokoisen vauvan kanssa?

Tiedän, että lantion mitat ratkaisee, mutta onko tosiaan niin, ettei lantion koko korreloi naisen muun koon kanssa. Siis että pitkillä naisilla olisi keskimäärin isompi lantio ja päin vastoin?

Kun tosi pienikokoiset tutut on saaneet isoja lapsia, lähes 5-kiloisia, niin kyllä se minusta hurjemmalta tuntuu, kuin silloin kun synnyttäjä on ollut parikymmentä senttiä pidempi ja painavampi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkistä ja hoikista naisista yleisesti sanotaan, että he ovat hyviä synnyttäjiä. Myös pitkät ja vähän pulleat synnyttävät hyvin. Eli pituus on plussaa synnyttäessä.

Vierailija
22/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kätilöiden että Kättärin lääkärien toimesta, että pitkät naiset on hyviä synnyttäjiä.

Itse olisin halunnut käynnistystä kun toinen lapsi oli iso, mutta siihen ei suostuttu vaan odoteltiin, koska kuulemma saisin isonkin lapsen ulos.

(Olen 180cm ja 67 kg ennen raskautta)

No, kyllä mä sain sitten sen ison lapsen alakautta ulos ja vielä virhetarjonnassa, että liekö sitten totta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näin ulkoa päin silmillä katsottuna. Vaan molemmat lapset ovat syntyneet lähes ponnistamatta, että hupsis vaan. Voisin synnyttää vaikka kerran kuussa.

Vierailija
24/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasluisilla saattaa olla paksut luut, ja tällöin lantion sisämitta pienempi suhteessa ulkomittaan. Tämä pitäisi yhtä myös tuon Pitkät ja hoikat naiset -teorian kanssa.

Vierailija
25/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt sanoivat, että olipa melkoinen suoritus minun kokoiseltani naiselta.

Enemmän kuin synnytystä olen miettinyt juuri tuota odotuksen loppuaikaa. Jos tosi pieni nainen odottaa valtavan kokoista vauvaa, niin eikä ole ymmärrettävää että hän on tosi väsynyt, eikä siinä mielessä ole aivan verrattavissa muihin odottajiin.

Vierailija
26/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitataanko esim. ponnistusvaiheeseen?

Itsellä pituutta 175cm ja hyvin hoikka olen, ponnistusvaiheet olleet omasta mielestäni hyvin helppoja, avautumisvaiheet ei niinkään.

Vierailija
27/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina ollut aika kapoinen poikamainen lantionseutu. Synnärillä sanottiin kuitenkin että mulla on ihanteellinen synnyttäjän vartalo. Ja vaikka lantio oli ulospäin kapea niin sisällä luut olivat kuulemma hyvässä asennossa synnyttämiseen.

Vierailija
28/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että lantion ulkoinen koko ei korreloi synnytyskanavan koon kanssa, kun olin huolissani kapeasta lantiostani. Pienikokoiset naiset yleensä synnyttää myös pienempiä lapsia, se kannattaa muistaa. Sitten pienikokoinen yleensä palautuu synnytyksestä normaalimittoihin nopeammin kuin isokokoinen.

Vierailija
29/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja missä kunnossa lihaksistosi on ja kuin hyvin osaat käyttää niitä

--

niin ja lantion leveydellä ei ole merkitystä vaan sen SYVYYDELLÄ.

ja tosiaankin jos on hyvät lihakset, niin se auttaa sekä synnytyksessä että siitä toipumisesta.

terveisin 2 lasta ILMAN KIVUNLIEVITYSTÄ nopeasti maailmaan pukannut mamma (olin yli 35v ensisynnyttäjä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi