Miksi nykyajan nuoret naiset imettävät julkisilla paikoilla?
Kommentit (363)
Siitä on 30 vuotta, kun Janina Anderssonin imetys eduskuntatalossa sai aikaan imetyskohun. En nyt jaksa mitenkään ymmärtää, etteivät asiat olen kolmessakymmenessä vuodessa muuttuneet.
Onko se yhtälö vauva ja rinta mahdoton sietää.
Kun näkyy pelkkä tissi, niin asia on O.K. silloin sitä voi ajatella seksuaalisesti.
Mutta perhanan vauvat, tulevat ja pilaavat koko kuolaamiskonseptin.
90 luvulla sain lapsenii ja jos vauvalle tuli nälkä vaikka kirjastossa tai junassa tai kahvilassa , tietysti imetin. Koskaan ei kukaan paheksunut. Ei imettäessä edes rinta näy! Ja ihan Helsingin keskustassa liikuin
Vierailija kirjoitti:
Luonnollinen asia,olen nähnyt monesti enkä koe,että häiritsisi vaikka kaupassa. Uutisesta tulee tunne,että se on jotain pahaa mikä pitää piilottaa. Äidit ei kuitenkaan esittämällä esitä rintojaan tai en ole huomannut.
Imettämisessä ei ole mitään väärää muiden kuin tisseistä haavelevien inceleiden, naisia alistamaan pyrkivien uuskonservatiivien ja omista kokemuksistaan katkeroituneiden mummeleiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on 30 vuotta, kun Janina Anderssonin imetys eduskuntatalossa sai aikaan imetyskohun. En nyt jaksa mitenkään ymmärtää, etteivät asiat olen kolmessakymmenessä vuodessa muuttuneet.
Kun näkyy pelkkä tissi, niin asia on O.K. silloin sitä voi ajatella seksuaalisesti.
No sehän se pointti on: nainen on päästä varpaisiin niin seksualisoitu, että jos hän imettää, hän pilaa pervojen hellin fantasian käyttämällä rintoja siihen mihin ne on tarkoitettu. Samasta syystä ns. naisten vaivoista ei saa puhua, koska seksinhimoiset perverssit eivät halua kuulla niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se pointti on: nainen on päästä varpaisiin niin seksualisoitu, että jos hän imettää, hän pilaa pervojen hellin fantasian käyttämällä rintoja siihen mihin ne on tarkoitettu. Samasta syystä ns. naisten vaivoista ei saa puhua, koska seksinhimoiset perverssit eivät halua kuulla niistä.
Pervot pilaa aina kaiken.
On ihan ok, jos äiti verhoaa rintansa imetystilanteessa. Mutta jos äidillä on tarve paljastaa rinta muillekin kuin vauvalle, niin silloin ei ole sopivaa. Rinnat ovat yksityisasia. Johan se opetetaan pienestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pirun ihmeellistä siinä muka on jos äiti syöttää lastaan? Sitä varten ne rinnat on, vaikka pervot ukot ja kaikesta loukkaantuvat kukkahattutädit eivät sitä ymmärrä.
Mitä ihmeellistä siinä on jos mies kaivaa palleja ilman housuja? sitä varten pallit on vaikka pervot naiset loukkaantuu.
Pallien kaivaminen julkisesti ilman housuja on pikkuisen eri asia kuin vastasyntyneen ihmislapsen ruokkiminen.
Niin on jos lapsi ruokitaan tuttipullolla mutta jos aletaan itseään paljastelemaan niin täysin sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat feminismin voimaannuttamia. Suurin osa uimarannoilla paljaita pakaroitaan ja paljaita tisuleitaan esittävistä ovat myös femahtaneita.
Uimarannoilla, jossa naiset voivat olla tisulit paljaina, on julkinen imettäminen yllättäen erittäin harvinaista, vaikka rannoilla on varsin paljon imeväisikäisiä. Jostain syystä julkisen imettämisen tarve ilmaantuu nimenomaan kaupoissa, busseissa, ratikoissa, junissa, baareissa, ravintoloissa, yms.
Niin, se vauvan nälkä, eli imettäminen, ei ole mikään hengenhätä. Julkisella imettämisellä saa femakoitunut nainen sometililleen matsua ja joskus kilahtaa ihan jättipotti kuten nyt tälle prismaimettäjälle.
Kuuntelet siis kaupassa ennemmin vauvan kovaäänistä nälkäitkua kuin sivuutat jossain penkillä istuvan naisen, joka rauhallisesti imettää rauhallista lastaan? Vtttu te incelit olette sekopäitä.
miten yksinäiset miehet liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan turhake on muksun kanssa shoppailemassa koko päivän niin jossainhan se on tehtävä.
Turhake? Kotiinko pitäisi päiviksi jumittaa?
Tuo on incelin mielipide, nainen on incelille turhake
Väärin. incel on mies joka etsii itselleen naista mutta ei saa sellaista. Kannattaa perehtyä termeihin jotta niitä tulee käytettyä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi kysyä äidiltään missä häntä itseään on imetetty jos on koskaan imetetty. Ei ole. Ap on jätetty vauvana yksin kotiin huutamaan sillä välin kun äitinsä on käynyt ruokakaupassa.
ehkä hänen äitinsä meni naimisiin isän kanssa ennen hänen syntymää. Kaikki ei edes tiedä isän nimeä kun äiti ei kännissä muista ketä pani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei? Nykyajan nuoret naiset eivät häpeile sitä, että ruokkivat vauvojaan. Miksi pitäisi?
kerro yksi asia mitä 2026 luvun suomalainen nainen häpeää.
Tyhmien miesten nettikommenteista tulee monesti melkoinen myötähäpeä.
Tuntuu että se on jonkinlainen ongelma naisille kun mies kulkee ilman paitaa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet näkee että vauva syö, ja silti olettaa, että tuntemattoman naisen tissit on heitä varten esillä. Mikä mielisairaus tuo on? Ei kai narsistillakaan sentään noin huonosti mene?
Sama kun mies käy kuseella ja naiset näkee miehen pippelin. ei se ole naisia varten vaikka naiset niin kuvittelee soittaessa poliisia.
Miten se on sama asia? Vai imeekö sitä sun pippelii vauva? Ei sit ihme jos naiset ja ihan kaikki muutki soittaa poliisin. Outoo et ees kelailet tollasii asioit ku puhutaan imetyksest.
M35
Kiihottava yhtälailla kuin miehille rinnat. outoa että nukuit terveystiedon tunnilla.
N38Ei mua kiihota rinnat joita imee vauva mut jos sua kiihottaa pippeli jota imee vauva niin se on sun juttu. Saa ajatella jos ei toimi ja kato tommosii juttui netis. Eikä tommosia fetissejä missään terveystiedontunneil läpikäydä.
M35
ei varmasti kiihota ei. sillä olet joko nainen tai homo sen näkee kaikki sun viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi imettäjä ei enää peitä tissiään niin kuin minun nuoruudessa? Siis silloin, kun itse imetin vauvojani. Ei minulla käynyt mielessäkään läväyttää tissiä paljaaksi koko komeudessaan vaan pidin sen peitettynä. Jos jotain pikkuisen vilahti, se ei haitannut.
Imetin 2000-luvulla aina ihan kaikkialla, mutta minulla oli kyllä toppi ja kietaisupaita tai huivi niin ettei kukaan ulkopuolinen mitään rinnastani nähnyt. Ja tämä kaikki ihan vain siksi että se tuntui minusta itsestäni mukavimmalta.
Olen imettänyt mm. tavarataloissa, Ullanlinnanmäellä vappuna, rantakallioilla, ulkoilmakonserteissa, lentokoneessa, ravintoloissa jne.
Enkä tajua yhtään koko keskustelua. Mikä tässä on se ongelma ?
Eli saako yleisellä uimaranalla keikistellä tissit paljaina yläosattomissa ilman vauvaa ilman paheksuntaa. Mutta jos on vauva siinä sylissä mukana ja tissit paljaina niin on YÖK.
Pahempi jos vanha nainen imettäisi Prisman käytävillä, eikö ;D
https://www.vauva.fi/keskustelu/395996/ketju/saako_julkisilla_paikoilla…
Ennen kysyttiin suoraan saako julkisilla paikoilla imettää? Tai Oketko imettänyt julkisilla paikoilla? Nyt joka toinen aloitus alkaa Miksi jotkut...
Olet sairas. Odotat että sulle vastataan että haluavat näytellä tissejään muille.
Totuus on toinen, imetys on luonnollista ja hyvä äiti antaa ruokaa lapselle silloin kun vauvalla on nälkä. Ne, jotka julkista imetystä paheksuvat ovat vieraantuneet luonnollisuudesta ja elämästä. Siitä kauneimmasta elämän ytimestä ja rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli saako yleisellä uimaranalla keikistellä tissit paljaina yläosattomissa ilman vauvaa ilman paheksuntaa. Mutta jos on vauva siinä sylissä mukana ja tissit paljaina niin on YÖK.
Uimaranta on eri asia kuin muut julkiset paikat. Mun mielestä ei tarvi rannoillakaan esitellä rintoja. Ei missään julkisessa paikassa.
Luonnollinen asia,olen nähnyt monesti enkä koe,että häiritsisi vaikka kaupassa. Uutisesta tulee tunne,että se on jotain pahaa mikä pitää piilottaa. Äidit ei kuitenkaan esittämällä esitä rintojaan tai en ole huomannut.