Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako julkisilla paikoilla imettää?

Vierailija
28.07.2006 |

Itse joudun usein imettämään julkisilla paikoilla (puistoissa, kauppakeskuksissa, autossa jne jne.) ja aina minusta tuntuu että minua katsotaan vähän paheksuen. Koen itsekin tilanteen vähän noloksi, etenkin jos paikalla on miehiä. Olen hankkinut asusteita ja imetyspaitoja, joiden avulla homman voi hoitaa melko huomaamattomasti ja esim niin, ettei rintaa ollenkaan edes näy, mutta silti tilanne on vähän nolo ja mietin kuinka nolona ja inhottavana tai sopimattomana muut ihmiset sitä pitävät.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpoltto julkisilla paikoilla on paljon häiritsevämpää, eikä siihenkään kukaan kysele lupia muilta.

Vierailija
2/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kauppakeskuksissa vessaan, tai omaan autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt mm. bussissa.

Vierailija
4/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen syöttäminen ole inhottavaa eikä sopimatonta.

Vierailija
5/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi on ihmisiä, jotka paheksuvat milloin mitäkin, esim. kiukuttelevia tai kovaäänisiä lapsia, leveitä lastenrattaita..

Välillä tuntuu, ettei lasten kanssa saisi mennä julkisille paikoille, kuten kaupat ym. ollenkaan..

Vierailija
6/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään noloa eikä siveetöntä. Vauvan pitää saada ruokaa ja eikä siinä koko rinta loista yleisölle...

Vierailija
7/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädään kotiin kykkimään ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi ja sen jälkeenkin käydään ulkosalla vain hyvin harvoin?

Vierailija
8/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saa, mutta miehestä se on vähän arvelluttavaa. Joskin veikkaan, että hänestäkin se on ok, jos omalla lapsella on kova nälkä, eikä parempaa paikkaa ole. Tosin itsekin hakeutuisin varmaan vähän syrjään. Joku imetti sellossa käytävän reunalla penkillä, jossa oli paljon ohikulkevaa trafiikkia. Minä menisin vähän syjempään.

Vierailija
9/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttöväli voi olla 15 minuuttia tai 3 tuntia. En sitten varmaan saisi ulos lähteäkään...

Vierailija
10/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on jo puolen tuniin kävelymatka kaupalle! Siinä ei ennakointi auta! Ja pulloon ei tule mitään vaikka kuinka pusertaisin! Olisikos edellisellä ratkaisua meille, kuinka vältän julkisella paikalla imettämisen?

Vierailija
11/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa mikään..

Vierailija
12/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, että saako julkisella paikalla syödä ;)?! saa tietysti.

Vierailija
13/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole fiksu äiti...

Vierailija
14/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti leimataan vilauttelijaksi tms. ?

Pakko on joskus kaupassakin käydä... Eikä tosiaan meidän puolivuotiaallakaan ole vielä säännöllistä rytmiä.

Kyllä mun mielestä voi imettää julkisella paikalla.

Oisko teistä kivaa syödä vessassa?

Tsiisus...

Vierailija
15/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisivät edes vessaan.

Vierailija
16/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei onnistu maidon lypsäminen pulloon, ja vaikka onnistuisikin, niin vauva ei välttämättä suostu syömään pullosta.

Kyllä imettäminen on paljon helpompaakin, kun se, että vauvan tullessa nälkäiseksi kauppakeskuksessa, kävelyllä tms. ruvetaan etsimään pullonlämmityspaikkaa ja lämmittämään maitoa ja samalla vauva huutaa vieressä nälkäisenä...

Vierailija
17/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on sopivan lämpöistä evästä helposti saatavilla.

Vierailija
18/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ihmettelen, miksi on paljon näitä ihmisiä, jotka katsoo vihaisesti vaunuja/imettävää äitiä päin. Mikä niitä vaivaa?

Vierailija
19/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjemmälle imettämään.

Kyllä mua ällötti, kun yksi (luomumamman tyylinen, yöks jo sinänsä) imetti lastaan seisoviltaan Korkeasaaren lautalla... Istumaan olisi mahtunut, mutta hänpä ei halunnut, vaan seisoi rintamasuunta " saliin päin" . Tulipa huomatuksi nänni paljaana.

Vierailija
20/33 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleen, etten voisi " julkisesti" imettää. Joskin oman ja vauvan mukavuuden vuoksi imetän mieluummin muualla kuin keskellä ruuhkaa, esim. syrjemmällä penkillä tai kahvilan nurkkapöydässä, enkä usko kenenkään imettäjän tissit kovin esillä imettävän. Minusta taas esim. kiroilu, varsinkin isoon ääneen julkisesti, on sopimatonta ja sitä kuulee kaupungilla koko ajan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme