Osasiko lapsesi pyöräillä mennessään ensimmäiselle luokalle?
https://kaksplus.fi/lapsi/koululuokista-loytyy-lapsia-jotka-eivat-osaa-…
Koululuokista löytyy lapsia, jotka eivät osaa pyöräillä – lasten motoriset taidot huolestuttavat asiantuntijoita
Osa kouluikäisistä lapsista ei osaa enää pyöräillä, kertovat opettajat.
Meillä nuorimmainen osasi juuri ja juuri toisella luokalla. (siis pysyi pystyssä) Olisi pitänyt lähteä luokan kanssa pyöräretkelle mutta en antanut lupaa. Opettaja oli ihmeissään. Yritti kannustaa, mutta sanoin, ettei käy. Nyt jo teini ja ei tykkää pyöräilystä edelleenkään.
Kommentit (83)
No tottakai osasivat, ei kai kukaan vanhempi ole niin vetelä ettei opeta lastansa pyöräilemään???
Osasi, oppi jo varmaan 3-vuotiaana
Oppi 4-vuotiaana pyöräilemään ilman tukea. Loppukesän lapsi, joten käytännössä vasta tuona kesänä oli sopiva aika alkaa harjoitella ilman apurattaita.
Ja tämä aikana, kun potkupyörät eivät vielä olleet "juttu", nykyäänhän potkupyörällä aloittaneet saattavat oppia aiemmin pyöräilemään tuetta.
Luulin että mun lapsi oppi myöhään kun oppi vasta 5-vuotiaana. Ei ollut kiinnostunut itse, piti meidän vanhempien sitten kannustaa ja harjoituttaa.
Kun lapset olivat 4 ja 5 (ja isompiakin) pyöräiltiin päiväkotiin kaikki omalla pyörällä 3 km suuntaansa.
"Aikuisilla on merkittävä rooli siinä, että lapsi saa riittävästi harjoitella pyöräilyä"
Miksi pyöräillä kun voi skuuttailla.
T: Niilo Petteri 4 v.
No ei varmasti tykkää teininäkään jos taito on jäänyt heikoksi.
Miksi tulet tänne mainostamaan lapsesi vammaisuutta?
Lapsi oppi pyöräilemään (ilman apupyöriä normaalilla pyörällä) 2,5-vuotiaana. Siitä asti opeteltiin kulkemaan liikenteessä ikätasolla sopivalla tavalla. Kouluun mennessä oli jo tottunut pyöräilijä, joka lähinnä ihmetteli, kun osa luokkakavereista ei osannut ajaa ollenkaan.
Osasivat, molemmat ja myös uida. Tuosta kiitollinen miehelleni. Ajokortit myöskin saivat isänsä ajattamalla.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai osasivat, ei kai kukaan vanhempi ole niin vetelä ettei opeta lastansa pyöräilemään???
Lapseni halusi oppia ja heti oitis ne apyörät veks😊Minun ihana tomera lapseni🥰
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet tänne mainostamaan lapsesi vammaisuutta?
Miksi sä tulet tänne mainostamaan idioottimaisuuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Osasivat, molemmat ja myös uida. Tuosta kiitollinen miehelleni. Ajokortit myöskin saivat isänsä ajattamalla.
Meilläkin osasi kyllä uida jo 5-vuotiaana mutta pelkäsi ilmeisesti pyöräilyä. ap.
Itsellä oli vähän pakko osata, aika kauan olis kestänyt koulumatka kävellen. Sitä sukupolvea vielä jota ei haettu taxilla kotiovelta. Eli ei hiihdetty kesät talvet, vain talvet :-D tai mentiin potkukelkalla.
Ei ole lapsia mutta kyllä ekaluokkaan (1981) mennessä osasin pyöräillä, tosin mulla ei ollut juuri sillä hetkellä sopivaa polkupyörää, mutta jo aiemmin olleella lastenpyörällä ajelin. Alkuun oli ns. apupyörät takanapaan kiinnitettynä, ja kun ne otettiin pois, ajoin heti kuin vettä vaan kaatuilematta. Taisin kolmannelle luokalle saada sitten uuden Tunturi Vip pyörän kolmevaihteisena jolla kävin sitten koulussa.
Meillä 3-vuotias osaa jo pyöräillä ilman mitään apupyöriä tai kahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oppi pyöräilemään (ilman apupyöriä normaalilla pyörällä) 2,5-vuotiaana. Siitä asti opeteltiin kulkemaan liikenteessä ikätasolla sopivalla tavalla. Kouluun mennessä oli jo tottunut pyöräilijä, joka lähinnä ihmetteli, kun osa luokkakavereista ei osannut ajaa ollenkaan.
Vanhemmat ei opeta.
Minulla ei ole lapsia, mutta itse pyöräilin jo 3 vuotiaana.