!!TOUKOJEN VKOLOPPU la-su!!
Aloittelen uutta pinoa, kun edellinen niin pitkä. ONHAN MEITÄ TOUKOKUULAISIA VIELÄ, ONHAN!? :)
Kommentit (29)
Luin siitä lääkkeestä, jota normaalisti tähän hiivaan olen käyttänyt, että sitä ei voi käyttää raskaus-, eikä imetysaikana. Voi vit...si!
No, kai se on jotenkin nyt vaan ajateltava, että turhasta mussutan, kun vauvalla on kaikki hyvin. Plääh! Yritän aivopestä itteäni nyt siihen.
Laru
Eli olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa toukokuisten kuulumisia ja etsinyt että olethan vielä yhdessä kasassa :) Ja ihanan pitkällä olet eikä enää tarvitse odottaa kuin max kaksi viikkoa. Olen itsekin keskoslistan jäsen, meillä on syntynyt esikoinen 40+2 (6v tyttö) ja toinen tyttö 2v syntyi 32+5 raskausmyrkytyksen vuoksi. Nyt on tulossa kolmonen, poika, ja tänään on kasassa 38+0! Kesäkuun 10. on l.a. joten viimeistään juhannuksena vauva ulos tulee.
Eipä minulla siis kummempia asioita ollut, Larun viikkojen puolesta iloinen olen ja vaivoihin myötätuntoa. Hurjilta kuulostaa joidenkin toukokuisten viikot 41+5... Onnea synnytykseen kaikille ja pikaisia jakaantumisia! Minulta muuten ei ole kukaan vielä kysynyt että enkö ole jo lähdössä synnyttämään!? Mutta sisaruksillani ja useimmilla kavereilla on lapsia niin ehkä he muistavat että kyllä se sieltä ulos tulee kun kypsä on.
Hikisin terveisin Annfrid 38+0
herahti oikeen vesi kielelle, kun mietin, mitä kaikkee mun tekis mieli syödä:
Eilen iski auringonpaisteessa himo kylmään siideriin, lonkeroon ja olueeseen eli vanha terassijuoppo heräsi unistaan:)
Mozzarellaa myös ja graavikalaa. En oo kauhee maksanystävä, joten se taitaa jäädä kauppalistasta.
Larulle sympatiat hiivasta. Itsekin oon siitä kärsinyt ihan teiniajoista lähtien ja iski aina aika pahana antibioottikuurin kanssa. Opinkin pyytään aina lääkäriltä sen yhen maagisen tabun, jolla sen sais pois. Oot varmaan kokeillu kaiken mahdollisen luomuhoidon, mutta tuli mieleen vanha kikka, jonka terveydenhoitaja joskus mulle opetti: alapesu asidofiluspiimällä (vai gefilus, mut anyway). Ootko kuullu tollasest? Sitten kun on epätoivoinen kokeilee kaikenlaista:)
jees, sain lattiat pestyä. Meillä on just ongelma ton koiran kanssa, kun kantaa kaiken pölyn ulkoa turkissaan, sais olla jatkuvasti pyyhkiis nihkeellä paikkoja.
Nyt mä poistun pateilemasta!
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!!!
AE
Kiva kuulla muista keskoslistalaisista :) Ja kirjoituksesi oli taas hyvä muistutus siitä, että oikeestihan mulla on asiat tosi hyvin. Vauvahan tässä on kaikista tärkein. Jotenkin alkaa vaan nää vaivat riittämään ja haluisi sen oman itsensä takasin.
Ihana kuulla, että sinunkin raskaus on edennyt noin pitkälle. Listalla oli muutama niin ikävä tapaus talvella, että ne hyvät odotuskuulumiset tuntui olevan vähän harvemmassa. Nyt en ole pitkään aikaan taas siellä käynytkään kurkkimassa.
Päivän kuulumisia: Olen tänään istuskellut tuolla pihalla, kun on tosi ihana ilma. Mies rakentelee pojan majalle kiipeilylankkua ja siellä seurana olen istunut. Välillä olo menee vähän kurjemmaksi ton jomottelun takia ja olen välillä ollut täällä sisällä lepäämässä, ihan kun ulkona kauheesti rehkisin ;) . Sisällä selailin vanhoja lehtiä, jotka on tarkoitus heittää menemään ja leikkelin niistä ihania ruoka-ohjeita talteen ja liimasin sellaseen kirjaseen.
Siitä tulikin yksi ruoka mieleen, jota mun on tehnyt koko raskausajan mieli eli tuorejuusto-kakku. Siis sellanen jähmetettävä. Nam. Varmaan teen taas synttäreille sellasen. Olen tässä samalla pohdiskellut tarjoiluja niihin yhdistelmä ristiäis+synttärit juhliin. Ihan hyviä ideoita olen saanut. Suosin sellasia juttuja, jotka voi tehdä ajoissa valmiiksi, kuten just toi tuorejuustokakku, joka kannattaa tehdä edellisenä päivänä.
Kohta pitää varmaan ruveta ruokaa laittamaan, kun vaan ruokaa mietin täällä. Kanawokkia ajateltiin nyt iltaruuaksi laittaa, nam. Kun vaan sais noi miehet jossain vaiheessa sisälle. Ulkona ei voi nyt syödä, kun ilma on ihan valkosenaan jotain höytyviä.
Almis, joo toi piimäjuttu on tuttu. Olen sitä jo kokeillutkin :) Kyllä tähän tosiaan kokeilee kaikki mahdollset vinkit. Sitten kun mulla on noi maitohappobakteeri-puikotkin yms, niin varmaan kasvan kohta sammalta :D
Illanjatkoja ja suppailuja kaikille!
Laru rv 39+4
itseasiassa en malttanut vielä edes kattoa koska pakko päästä kertomaan että MULLA ON VAUVAUUTISIA..... POIKAHAN se pärähti!!!! rv 39+3, 3540g ja 49 cm. eli to yönä heräsin k23.30 tuntuvaan suppariin. k.03.00 oltiin saikulla ja pe aamuna 10.43 poika syntyi. Tänä aamuna tultiin kotia. kirjoitan kun jaksan synnytyksestä tarkemmin mutta täytyy todeta että ei se taida koskaan ihanaa ja helppoa olla! mutta tulos siitä hirveydestä on AIVAN MAHTAVA!! kahden tytön perään tämä poika oli kyllä mahtava yllätys! nyt rupeen lukee teidän kuulumisia...
toivottavasti ei teitä ole enää paljoo täällä roikkumassa.. ja ketä nyt onkin niin ette te kauaa ole enää..
pienen miehen johdosta! Eïkös teille povattu ultrassa tyttöä? Näin se luonto yllättää!
Tänne ei mitään uutta, peräti kaksi kipeätä supparia tullut illan aikana (pakko kirjata ylös, kun edes jotain), mutta eipä taida synnärille lähtö koittaa tänäkään yönä.
Voimia ja niitä SUPISTUKSIA meille kaikille tuskaantuneille, ensi viikolla sitten varmaan...
Charme 40 tasan
Käytiin miehen kanssa ajeleen ja aateltiin sitten, että mennään peseen auto tonne Cittarin automaattipesuun. Noh kaikki meni siihen asti hyvin, kun piti autolla poistui paikalta siihen kuivaushommaan. OVET LÄSÄHTI KIINNI meijän nenän edestä!!!! Hyvä ettei jääny konepelti väliin, mies ehti peruuttaa kun huomasi, että ovet painuivat vauhdilla kiinni ja me oltiin välissä!
Onneks noissa on noi puhelinnumerot mihin soittaa jos jotain tulee, mut jouduttiin kuitekin 20min odottaan, että securitaksen äijä pamahti paikalle aukaseen ovet. Kauhea kuuma autossa ja sitten hengitellä vielä niitä pesuaineen ja vahan hajuja. Tooosi kiva.
Huomenna mies soittaa ja valittaa sinne Cittariin tosta. Aatelkaa jos synnytys ois käynnistynyt tuolla?! Lasivedet mennyt tai jotain!:D Noh mut loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt takas kattoon selviytyjiä.:)
Huomenna TAYS ja tuun kertoon sitten miten kävi.:)
Jaksuja ja Supperaite kaikille!:)
T: Daim ja pömppis rv 41+6
Synnytys sitten kuitenkin alkoi rv 41+1 vesien menolla rajun lääkäritarkastuksen jälkeen tiistaina aamupäivällä. Keskiviikkona 23.5. klo 7.45 meille syntyi ihana tyttö 4086g, 53cm, pipo 37,5cm. Synnytys oli pitkä ja raskas, ponnistusvaihe kesti aktiivisena 1,5 tuntia, kunnes sitten otettiin imukuppi avuksi ja saatiin äiti hajalle ja tyttö ulos. nyt olo alkaa olla jo inhimillinen, mutta luojan kiitos perhehuoneelle kun mies oli tukena ja turvana kun olin niiiiin kipeä....
tänään päästiin kotiin ja huhhuh... vauva on oikein tomera ja imee hyvin. eiköhän tämä tästä:)
VOIMIA kaikille jotka vielä odottelevat. ei enää kauan jäljellä!!! ja onhan se helpotus saada maha keveämmäksi taas...
Ja täällä vieläkin. Yleensä niin luotettava ja varma kroppani pettää mut (ainakin mun mielestä). Se ei tahdo synnyttää tätä lasta.. Alkaa ketuttaa ihan kunnolla ja huominen TAYS:sin kontrolli pelottaa.
Oireita ei vieläkään. Ainoastaan noita menkkavihlasuja on nyt jonkinverran, mut en halua niitä miettiä, kun eivät kuitenkaan mitään tarkota. Voi itku ja masennus..
Huomenna ollaan virallisesti yliajalla.:(
Eilen käytiin ajalemassa ja mieleen tuli just noi siitepölyt, kun täällä kaikki jo kukkii. Vois olla kamalaa jos olis allergiaa vielä tähän päälle. Stemppiä kaikille allergikoille!
Tällä hetkellä on ikävä siideriä, jotain virkistävää kesädrinkkiä, aih ja toi maksamakkaraleipä..hmmm..ihana ajatus..:)
T: masentunut Daim ja pömppis rv 41+6