Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kannustan miestä huolehtimaan itsestään paremmin

Vierailija
20.08.2026 |

Ihana mies, mutta ei huolehdi terveydestään kunnolla. Syö miten sattuu eikä treenaa. Tästä seurauksena ylipainoa ja tosi huono ryhti, jotka varmasti tulevat johtamaan ongelmiin tulevaisuudessa, vaikka ollaankin vielä nuoria. On myös jatkuvasti väsynyt. Tekee osittain fyysistä työtä ja on vahva, mutta ei silti hyvässä kunnossa. Tämä ei ole mikään ulkonäköasia, vaan ihan aidosti olen huolissani hänen terveydestään. Itse tykkään liikunnasta ja syön terveellisesti, mutta ero meidän ruokavalioiden välillä aiheuttaa joskus erimielisyyksiä. Onko muilla kokemuksia tällaisesta tilanteesta ja vinkkejä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot ettei tule persettä, jollei kondis parane.

Vierailija
2/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään jos ei miestä kiinnosta liikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä naisia aina huolettaa miesten pärjääminen ja se huolehtivatko nämä itsestään?  Ongelma on naisilla, ei miehillä itsellään!

Vierailija
4/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian vakavasti puheeksi. Jos mies syö huonosti eikä liiku, susta tulee omaishoitaja ennemmin tai myöhemmin. Jätin parikymppisenä silloisen avopuolison, koska hän ei kertakaikkiaan suostunut muuttamaan elintapojaan terveellisimmiksi. Todella surkeeta ährätä tasapainoinen illallinen salaatteineen molemmille kun toinen lyllertää laittamaan pakastepitsan uuniin. Näin exäni tässä taannoin ohimennen 20 vuoden takaa, ja kiitän itseäni nyt siitä että nykyinen aviomieheni on liikunnallinen ja reipas.

Vierailija
5/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi treenata?

Vierailija
6/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen on helppo motivoida miestä palkitsemalla pillulla. Se on niin pienestä kiinni.

Vierailija
7/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaat kusta suuhun , jos alkaa treenata.

Vierailija
8/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi olemaan yhdessä sellaisen kumppanin kanssa, joka viis veisaa omasta terveydestään. Kokisin, että siinä on jo liian suuri ero arvomaailmassa. Myös yhteiset ruokahetket olisivat haastavia, jos mikään terveellinen ruoka ei käy eikä yhdessä voisi harrastaa mitään aktiivista. Etenkin siinä vaiheessa, kun on lapsia, haluan, että mies on heille esimerkkinä terveellisistä elämäntavoista.

Vierailija
9/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi olemaan yhdessä sellaisen kumppanin kanssa, joka viis veisaa omasta terveydestään. Kokisin, että siinä on jo liian suuri ero arvomaailmassa. Myös yhteiset ruokahetket olisivat haastavia, jos mikään terveellinen ruoka ei käy eikä yhdessä voisi harrastaa mitään aktiivista. Etenkin siinä vaiheessa, kun on lapsia, haluan, että mies on heille esimerkkinä terveellisistä elämäntavoista.

Erityisesti jos lapset ovat haaveena, sohvaperuna on syytä unohtaa. Pikkulapsiarki on aika haastavaa, ja jos kunto on huono niin eihän siitä mitään tule. Lisäksi passiivinen vanhempi on todella huono esimerkki lapselle. 

Vierailija
10/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä raskasta työtä tekevä mies yksinkertaisesti tarvitsee enemmän lepoa vapaa-ajalla kuin minä, joka taas istun työkseni ja tarvitsen raskasta liikuntaa vapaa-ajalla. Välillä on kitkaa, kun minulla olisi energiaa mennä ja tulla, mutta miehellä ei. Perhe-elämä ainakin tältä erää sujuu, kun minä menen lasten kanssa ja hän pitää huushollin pystyssä, käy kaupassa ja laittaa ruoat.

Totta kai toivoisin, että hän liikkuisi enemmän (ja jaksaisi paremmin), mutta en muuten hyvää miestä heivaa tämän takia. En toisaalta mitään sohvalla makaavaa lorvimatoa katselisikaan, pitäähän yhteisessä taloudessa mennä myös kotityöt tasan. Eli siinä menisi oma rajani.

Vierailija
11/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä raskasta työtä tekevä mies yksinkertaisesti tarvitsee enemmän lepoa vapaa-ajalla kuin minä, joka taas istun työkseni ja tarvitsen raskasta liikuntaa vapaa-ajalla. Välillä on kitkaa, kun minulla olisi energiaa mennä ja tulla, mutta miehellä ei. Perhe-elämä ainakin tältä erää sujuu, kun minä menen lasten kanssa ja hän pitää huushollin pystyssä, käy kaupassa ja laittaa ruoat.

Totta kai toivoisin, että hän liikkuisi enemmän (ja jaksaisi paremmin), mutta en muuten hyvää miestä heivaa tämän takia. En toisaalta mitään sohvalla makaavaa lorvimatoa katselisikaan, pitäähän yhteisessä taloudessa mennä myös kotityöt tasan. Eli siinä menisi oma rajani.

Miten palkitset miehesi?

Vierailija
12/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja myös siitä, että tämä on arvomaailmakysymys. Ei toista voi asiassa muuttaa, hän muuttu ajan kuluessa itse tai sitten ei. Se, että yritttää häntä muuttaa, on kuin hakkaisi omaa päätään seinään. Ihan turhaa. 

Vierailija
13/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ja rivompia seksuaalisia palkintoja mitä paremmin hän hoitaa itseään. Lupaat toteuttaa härskeimmätkin fantasiat, vaikka esim. kolmen kimpasta alkaen. Seksi on maailman suurin motivaattori miesten suhteen.

Vierailija
14/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ja rivompia seksuaalisia palkintoja mitä paremmin hän hoitaa itseään. Lupaat toteuttaa härskeimmätkin fantasiat, vaikka esim. kolmen kimpasta alkaen. Seksi on maailman suurin motivaattori miesten suhteen.

Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
15/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään et voi jollei hän ole itse motivoitunut.

Näin kaikessa ja kaikilla.

Turha yrittää toisia muuttaa.

Hyväksy sellaisena kuin on tai tee omat ratkaisusi.

Vierailija
16/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut naisena ihan oikeasti kysymään millä motivoit miestäsi?

Vierailija
17/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa vähä-älyiseltä. Miten pystyt edes katsella sitä? Olet varmaan itsekin.

Vierailija
18/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla, toista ei voi muuttaa ja ottamalla jonkun kestopunnertajan. Tai selvittämällä onko toisella aikaa ja voimia kotisaliin, pikkupainot, vai viekö työ ajan. Tai kävely? Mikä laji on mistä pitää. Pyörätie tai rullistelu. Turvallinen alue liikkumiseen? Osa ihmisistä ei sairastu vakavasti tai syy muualla, vaikka on pieni paino. 

Vierailija
19/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se PAs ka säkki!

Vierailija
20/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tekee helposti tuollaisia valintoja kumppanin suhteen. Valitsee selvästi epäsopivan henkilön. Tässä tapauksessa arvomaailmat ei kohtaa tarpeeksi. Jos olisit nyt vaikka nelikymppinen, et varmasti valitsisi tuota miestä ollenkaan, koska ymmärtäisit heti miten suuri ristiriita tuo on välillänne. 

Ja lisäksi tietenkin nelikymppisenä ymmärtää yleensäkin paremmin miten tärkeitä terveelliset elämäntavat ovat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän