Naiset, mitä toisen naisen pitää tehdä että alatte syrjiä häntä porukassa/yhteisössä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, onko taas miestä julmasti syrjitty olemalla antamatta hänelle pillua.
Sinua varmasti on syrjitty kun oot noin katkera.
Vierailija kirjoitti:
Syrjiminen tuskin on kyseessä, ap. Yleensä ihminen omalla käytöksellään aiheuttaa sen, etteivät muut halua olla tekemisissä.
Josmitään tällaista käytöstä ei ole tai kukaan ei voi ainakaan suoraan sanoa, että mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö, että naama ärsyttää, vai tarvitaanko oikea syy?
Naama riittää, mutta tätä harvempi nainen on valmis myöntämään.
Mutta miksi kaunis naama ärsyttää?
Ei naama itsessään usein ärsytä vaan ihmisen yleisvaltainen olemus käyttäytyminen ja toiminta. Siitä aiheutuu sitten jo sen pelkän naaman näkemisen aiheuttama ärtymys. Voi ei, taas tuokin on täällä...
Ikärasimi on yksi syy. Riittää että yksi suosittu henkilö alkaa dissaamaan, muut on mukana. Olen ollut kohteena ja tiedän että näin voi käydä, olen ollut useassa työssä ja toisissa ei ole näin käynyt vaikka olen ihan samanlainen henkilö.
Jos työpaikallani on valehteleva narsisti, hän ei saa huomiotani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö, että naama ärsyttää, vai tarvitaanko oikea syy?
Naama riittää, mutta tätä harvempi nainen on valmis myöntämään.
Mutta miksi kaunis naama ärsyttää?
Ei ärsytä, Veeti. Ei, vaikka kuinka sitä omaa vastaustasi sarjayläpeukutat.
Se voi tarvita esim mädän yhteisön, jossa puhutaan pas**** ja juoruillaan. Sitten jos yksi on parempi niin, ettei lähde mukaan, joutuu syntipukiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ikärasimi on yksi syy. Riittää että yksi suosittu henkilö alkaa dissaamaan, muut on mukana. Olen ollut kohteena ja tiedän että näin voi käydä, olen ollut useassa työssä ja toisissa ei ole näin käynyt vaikka olen ihan samanlainen henkilö.
Tämä on kyllä ikävää. Miksi iästä pitää välittää niin paljon?
En tiedä, en ole syrjinyt ketään porukassa tai yhteisössä.
Päinvastoin otan kaikki mukaan, ja menin jo ala-asteikäisenä kylään niidenkin tyttöjen (ja poikien) luo joilla ei oikein ollut kavereita. Tai jos jotain syrjittiin, niin menin sen kanssa välkälle ja mulkoilin syrjijöitä.
Just jotain podcastia kuuntelin, ja siinä juontajat puhuivat tästä ilmiöstä, että tytöt syrjivät toisiaan jo pienenä, mutta itselle ilmiö on aidosti vieras, kun ei ole omassa elämässä näkynyt. Tai jos minua on joskus jätetty ulkopuolelle, niin en ole ajatellut sen liittyvän sukupuoleen, sillä samojen perheiden poikalapset tekivät sitä myös veljilleni.
Taipumus uhriutua, selän takana puhuminen, liiallinen päteminen, huomion haku muiden kustannuksella, porukan sisäisten asioiden vieminen ulkopuolisille, mielipiteen muuttaminen keskustelukumppanin mukaan, jne listaa voisi jatkaa lopuutomiin.
Leuhkat kermaperseet ovat varsin usein ikäviä ihmisiä missä tahansa asiayhteydessä.
Tiedän yhden naisen olevan rehellisesti ylimielinen k-pää. Hänellä on kuitenkin eräänlainen menneisyyteen perustuva auktoriteettiasema pariin nuorempaa, ja olen aika varma, että hän kylvää myrkkyä minkä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjiminen tuskin on kyseessä, ap. Yleensä ihminen omalla käytöksellään aiheuttaa sen, etteivät muut halua olla tekemisissä.
Josmitään tällaista käytöstä ei ole tai kukaan ei voi ainakaan suoraan sanoa, että mikä ongelma?
Virheetöntä ihmistä ei ole.
Harvemmin kukaan kai kadehtii inhoamaansa ihmistä.
Jos tutustut psykologiaan, niin kyllä siellä taustalla on usein kateutta.
Miksi kukaan inhoaisi ihmistä joka ei ole tehnyt kellekään mitään pahaa? :D silti tällainenkin ihana persoona voi katkerien toimesta olla jonkinlainen syrjitty, vaikkei motään syytä olisikaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Meitä on töissä 4 naisen porukka ja käydään yhdessä syömässä jne. Jokus nähdään työajan ulkopuollakin, mutta vain 3 meistä. Ei koeta sitä yhtä kuuluvaksi porukkaan, hän ei koskaan puhu seurassa mitään. Töissä tietysti otetaan mukaan, mutta ei kai vapaa-ajalla tarvi
Minä olisin ihan tyytyväinen työkavereiden seuraan työajalla, mutta vapaa-aikana minulla ei ole mitään tarvetta nähdä heitä.
Itse en jaksa tauotta puhuvien ihmisten kanssa. Joskus oli sellainen työkaveri ja se meni siihen, että karttelin häntä tauoilla. Kahvitauotkin meni hänen yksinpuhelujaan kuunnellessa eikä mihinkään väliin pystynyt sanomaan mitään. En myöskään olisi halunnut kuulla kaikkea hänen miehestään, lapsistaan tai tuttavistaan, kaikkien käänteet kun hän kertoi nimien kera. Harmi, kun hän muuten oli mukava.
En syrji ketään, mutta tavalla tai toisella huonostikäyttäytyvät ja ilkeät ihmiset (sukupuolesta riippumatta) rajaan pois elämästäni. Jos heidän kanssaan täytyy olla jostain syystä tekemisissä, olen viileän asiallinen.
Ajatus siitä, että ulkopuolelle jääminen olisi jotenkin kiinni sukupuolesta on yksinkertaisesti typerä. Ulkopuolelle jäävä ihminen ei ole joko löytänyt itselleen sopivaa seuraa tai sitten tietämättään tai tietäen antaa epämukavan kuvan itsestään. Joskus voi käydä niin, että tapaa vain ilkeämielisen kaveriporukan (edelleen sukupuolesta riippumatta), mutta sellaisen ulkopuolelle jääminen tuskin ketään haittaa.
Yksi nainen kuulemma inhoaa minua, en edes tiedä kuka tämä nainen on :'D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole syrjinyt ketään porukassa tai yhteisössä.
Päinvastoin otan kaikki mukaan, ja menin jo ala-asteikäisenä kylään niidenkin tyttöjen (ja poikien) luo joilla ei oikein ollut kavereita. Tai jos jotain syrjittiin, niin menin sen kanssa välkälle ja mulkoilin syrjijöitä.
Just jotain podcastia kuuntelin, ja siinä juontajat puhuivat tästä ilmiöstä, että tytöt syrjivät toisiaan jo pienenä, mutta itselle ilmiö on aidosti vieras, kun ei ole omassa elämässä näkynyt. Tai jos minua on joskus jätetty ulkopuolelle, niin en ole ajatellut sen liittyvän sukupuoleen, sillä samojen perheiden poikalapset tekivät sitä myös veljilleni.
Olet siis pesunkestävä piilonarsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheetöntä ihmistä ei ole.
No ei varnasti, mutta miksi joku sitten joutuu syrjityksi?
Ei riitä syyksi. 89% naisista on tuollaisia poissaolijoiden panettelijpita.