Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista olisi

Vierailija
20.08.2026 |

Asua luostarissa? T.valis 

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valis haaveilee luostarista tai muusta yhteisöstä, joka pitäisi siitä huolta ja elättäisi sen. Ei siinä mitään muuta motiivia ole takana. Oletko miettinyt, että jos tekisit jonkun isomman rikoksen, niin pääsisit vankilaan? Sama kai se sulle on, oletko luostarissa vai vankilassa, molemmissa saat katon pään päälle ja kolme ateriaa päivässä, sekä vaatteet talon puolesta.

En ole miettinyt vankilaa. Olen katsonut Linna ohjelman naisvangeista ja tiedän, ettei se sopisi mulle.

Vierailija
22/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän jo tavallaan muuten kuin munkki mutta ilman hengellisyyttä. Voisin olla jonkun agnostikkoveljeskunnan jäsen muuten mutta en siedä mitään veljeskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen kurinalaista elämää. Sekä fyysisesti, että henkisesti.

Vierailija
24/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valis haaveilee luostarista tai muusta yhteisöstä, joka pitäisi siitä huolta ja elättäisi sen. Ei siinä mitään muuta motiivia ole takana. Oletko miettinyt, että jos tekisit jonkun isomman rikoksen, niin pääsisit vankilaan? Sama kai se sulle on, oletko luostarissa vai vankilassa, molemmissa saat katon pään päälle ja kolme ateriaa päivässä, sekä vaatteet talon puolesta.

Tämä oli kyllä tyhmä ehdotus.ap

Vierailija
25/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sua huvita nytkään edes siivoaminen, ruuanlaitto, itsestäsi huolehtimen yms. Ei luostarissa millään alituisella lepolomalla olla. Riippuu myös paljon luostarista, millaisia töitä tehdään. Siihen päälle jumalanpalvelukset yms.

Vierailija
26/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sua huvita nytkään edes siivoaminen, ruuanlaitto, itsestäsi huolehtimen yms. Ei luostarissa millään alituisella lepolomalla olla. Riippuu myös paljon luostarista, millaisia töitä tehdään. Siihen päälle jumalanpalvelukset yms.

Kyllä mä tiedän sen ettei se lepolomaa ole.ap

Vierailija
27/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tultaisi sinnekkään kkoputtelemaan ovia.

Vierailija
28/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä tultaisi sinnekkään kkoputtelemaan ovia.

Häh?

Vierailija
29/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vankila olisi. Ajattele miten mukavaa, saisit oman sellin ja oman sängyn, ja voisit päivät pitkät vain loikoilla Candy crushia pelaten. Sehän olisi sulle ihan unelmapaikka.

Vierailija
30/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vankila olisi. Ajattele miten mukavaa, saisit oman sellin ja oman sängyn, ja voisit päivät pitkät vain loikoilla Candy crushia pelaten. Sehän olisi sulle ihan unelmapaikka.

En halua vankilaan. En halua tehdä mitään rikosta ja tiedän millaista vankilaelämä on, kun olen siellä aikoinaan tapaamisissa käynyt.ap

Vierailija
31/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä siellä kävit tapaamassa?

Vierailija
32/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tämmöinen ajatus nyt tuli?

Vierailija
33/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä siellä kävit tapaamassa?

Ensimmäistä miestäni.

Vierailija
34/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se siitä ennenkin haaveillut, samoin kuin muista kimppakämppä-yhteisöistä, jossa olisi ihmisiä jotka jaksaisivat ( lue joutuisivat) kuunnella sen loputonta valitusten virtaa.

Vierailija
35/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se siitä ennenkin haaveillut, samoin kuin muista kimppakämppä-yhteisöistä, jossa olisi ihmisiä jotka jaksaisivat ( lue joutuisivat) kuunnella sen loputonta valitusten virtaa.

En mä kotona valita ja ehkä yksin on parempi kuin missään yhteisössä.ap

Vierailija
36/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sähän et pärjää yksin. Ethän sä pääse kauppaan edes ilman apua.

Vierailija
37/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä jonnekin vanhusten palvelutaloon tms.ap

Vierailija
38/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitänyt olla niin, että teini käy sulle kaupassa tai pääset hänen kyydillään kauppaan? 

Vierailija
39/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitänyt olla niin, että teini käy sulle kaupassa tai pääset hänen kyydillään kauppaan? 

Siihen tähdätään tulevaisuudessa.ap

Vierailija
40/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä jonnekin vanhusten palvelutaloon tms.ap

Luuletko sä, että niihin vain marssitaan sisään kun siltä tuntuu? Miten sä voit olla noin todellisuudesta irtautunut yksilö? Tuntuu, että sulla on vintti pimentynyt siellä mörskässä vietettyjen vuosien saatossa, kun et ole ihmisten kanssa missään tekemisissä.